online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Welk dieet?
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Welk dieet?

02-01-2010

Hallo,

We hebben al meerdere dieeten gevolgd waaronder camebrigde en vetvrij.
Ook het puntentellen hebben we al geprobeerd.
Jammer genoeg vallen we elke keer weer terug in de 'oude gewoonten' en hier balen we flink van.

Zowel mijn man als ik wegen zo'n 20 kilo te veel en dit zijn we meer dan zat.
Omdat er op internet zoveel verschillende dieeten worden aangeboden zien wij door de bomen het bos niet meer.
We willen afvallen en die leefstijl ook aanhouden.
Omdat we kinderen hebben en vaak weinig tijd is het makkelijk een bord pasta of rijst op tafel te zetten. Fruit word buiten mandarijnen en bananen niet gewaardeert.
We zoeken eigenlijk simpel te bereiden gerechten welke toch smaakvol zijn, voor zowel ons als voor de kinderen.

Koffie en thee worden zonder suiker gedronken, echt veel brood (alleen naar werk en op zaterdagavond) word er niet gegeten.
Patat zijn we gelukkig niet zo happig op en snoep halen we eigenlijk alleen nog voor de kinderen.

Wie weet er een dieet dat goed te combineren is met een druk leven en 2 kleine kinderen en dat langer vol te houden is en uiteindelijk een gewoonte zal zijn?

Gr. Mar

02-01-2010
16:33:47
Reactie van diaan:

Hoi Mar

Ik doe het no-nonsense dieet,dat is 6x per dag een maaltijd.
3 hoofdmaaltijden en 3 kleinere van bv kwark met fruit,2 crackers met mager beleg,fruit met ontbijtkoek enz,je kunt zelf varieren en het is makkelijk vol te houden zodat het een levensstijl word .
Je kunt dat van bv pasta de volkoren variant nemen en met veel groente en wat minder saus toch gewoon mee eten met het gezin.

wens je veel succes,groetjes Diaan

02-01-2010
11:53:47
Reactie van mar:

De slechte gewoonte is om te eten wanneer we tijd hebben.
Enige wat ik op dezelfde tijd doe is ontbijten. Middageten 'vergeten' we vaak en in de avond eten we ook op verschillende tijden.
Gedachte van ik eet wanneer ik honger heb, is heel simpel maar volgens mij niet goed.
Mijn man is eigen ondernemer en eet geregeld niet thuis, hij eet dan even snel een broodje onderweg en grijpt dan thuis naar loshangende dingen.
Tijdens het tellen van punten ben ik erachter gekomen dat ik veel te weinig eet/drink, en ik vind het lastig meer te eten.
Wel willen we beide gaan sporten. Ik skaten, hij hardlopen. Dit is wat makkelijker te plannen dan de sportschool en kan op eigen tijden.

Mijn schoonouders zijn met puntentellen ruim 25 kilo kwijtgeraakt in 4 maanden, maar zij hebben dan ook geen kleine kinderen of fulltime jobs.
Atkins lijkt me wel wat, maar als ik de recepten bekijk vrees ik dat de kinderen een hoop niet zullen eten.
We hebben al gezegd geen snoep meer te kopen, en dat ze van ons centjes (zakgeld) krijgen zodat ze zelf wat kunnen halen.
Op deze manier kan ik de snoep en koek afdeling helemaal overslaan en niet in verleiding komen toch iets te kopen.

Ik weet dat we moeten beginnen op vaste tijden wat te eten, maarja, wat is tegenwoordig nog gezond?

02-01-2010
11:36:40
Reactie van jeremy:

Wat is je oude gewoonte. Je moet je oude gewoonte aanpassen, maar zoals je hier neerzet, eten jullie nooit slechte dingen. Je kan beter de slechte dingen opnoemen wat jullie eten en hiermee gaan werken.

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim