online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - en als je dan op gewicht bent......
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

en als je dan op gewicht bent......

02-01-2010

ik ben in juni met hulp van een dietist begonnen met afvallen. inmiddels ben ik vanaf augustus op mijn streefgewicht en ben van 84 kilo naar 67 kilo gegaan. Een prima resultaat waardoor ik volgens mijn echtgenoot een heel ander mens ben geworden. ik vraag mij af of dit zo is... Natuurlijk voel ik me beter en heb ik meer zelfvertrouwen door mijn nieuwe uiterlijk.... Maar ik merk dat mensen anders op mij reageren en volgens mijn man komt dit door mijn eigen houding. Ik ben me hier absoluut niet van bewust en vraag mij af of iemand vergelijkbare reacties heeft of heeft gehad. Wat zijn jullie ervaringen?

03-01-2010
17:25:23
Reactie van sandra:

Bedankt voor jullie reacties! Misschien is het idd een kwestie van wennen...voor mij én voor mijn omgeving. Ik zal wel een andere houding hebben want anders zouden anderen niet anders op mij reageren. Ik vind het gewoon niet altijd prettig om in het middelpunt te staan.
Dat gebeurt nu regelmatig als mensen mij na een tijd weer zien! Logisch maar ook vervelend om telkens uit te leggen waarom en hoe en hoeveel... Ik eet zoveel mogelijk "normaal" maar toch krijg ik elke keer van die opmerkingen zoals mag jij dat en jij eet dat zeker niet of jij doet zeker niet mee enz enz! Ik word daar af en toe een beetje agressief van! Dan denk ik : laat me toch, ik doe normaal mee en wil niet opvallen! En mijn echtgenoot zegt dus dat al die opmerkingen komen door mijn houding....?????!!!! Dat bedoel ik dus...ik begrijp dat niet!

03-01-2010
13:51:03
Reactie van meis:

Ik ben ook 17 kilo afgevallen en ik merkte ook dat ik opeens serieuzer genomen werd. Netals dat mooie blonde vrouwen sneller geholpen worden, dan minder mooie dames. Mensen zijn vanuit hun aard geneigd sneller lief en aardig tegen mensen te doen, die voldoen aan het beeld van een mooi mens. Het slaat nergens op maar het is wel zo!

02-01-2010
23:16:07
Reactie van robin:

Geniet meid. Wat een prachtig resultaat. En weet soms kunnen mensen het ook niet hebben hoor. Je bent vast gewoon jezelf gebleven.

02-01-2010
19:55:37
Reactie van jeremy:

Het is voor jezelf ook een hele omschakeling. Als je altijd dik ben en je bent in korte tijd , veel afgevallen. Dan duurt het gewoon even voordat je zelf ook beseft dat je tegenwoordig een normale omvang hebt. Het is waarschijnlijk zelf ook even wennen, want zelf ben je voor je gevoel niks veranderd. Maar onbewust , straal je waarschijnlijk meer zelfvertrouwen uit, door je houding en mss ook op sociale aspecten.

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim