online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - het verschil tussen olijfolie en bakboter ?
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

het verschil tussen olijfolie en bakboter ?

14-04-2006

hallo,
ik ben nu al vier weken bezig met dieeten, en eigenlijk lukt het mij vrij goed .
ze hadden mij gezegt dat het beter was om olijfolie te gebruiken in plaats van bakboter!
maar in olijfolie zit bijna evenveel kcal. per 100 ml dan in bakboter.
weet iemand waarom olijfolie beter en gezonder is dan bakboter ?

16-04-2006
13:56:14
Reactie van onze diëtiste:

Hoi,
In olijfolie zitten inderdaad gezondere vetten. Maar helaas gaan die verloren bij verhitting. Je kunt dus net zo goed in de boter bakken.
Roomboter is trouwens beter dan bakboter. En mocht je echt "gezond" willen bakken, gebruik dan kokosvet. Dit kun je kopen bij natuurwinkels.
Overigens, olijfolie is onverhit over de salade, wel gezond. En koop olijfolie uit een donkere fles en bewaar de olie donker. Want door licht gaan de gezonde vetten eveneens verloren!
Groetjes,
Esther.

15-04-2006
10:38:48
hoi,
in olijfolie zitten veel meer goede (gezonde) onverzadigde vetten die goed zijn voor hart en bloedvaten vandaar dat beter is in in (olijf)olie te bakken. groetjes en succes verder

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim