online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Op gewicht blijven na dieet/crashdieet
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Op gewicht blijven na dieet/crashdieet

03-01-2010

Beste lezers en lijnsters,

3 jaar geleden ooit begonnen met een eigen dieet, die uitmondde in een crashdieet/anorexia maar niet met overgeven etc. Gewoon super streng en veel sporten. In 3 maand tijd 10/12 kilo afgevallen. nietgoed. ongesteldheid bleef weg, haaruitval enz. Langzaam opgekrikt en 5kilo aangekomen omdat het moest.
Toen 1 jaar stabiel gehouden en at rond de 1400 om stabiel te blijven.
In die jjaar tijd 4 kilo nog extra bijgekomen, en verschillende dieten uitgeprobeerd, niks hielp. Verstoorde schildklier dacht ik.

Nu afgelopenmaand een streng dieet van tussen de 400 en 600 gehad. Prima gelukt, 4 kilo afgevallen en op mijn ideale gewicht uitgekomen die ik na streefde.

En dan nu mijn vraag, hoe krik ik deze lage calorie-inname weer omhoog om op dit gewicht te blijven en ZEKER NIET AAN TE KOMEN!!

Bedankt voor jullie reacties

19-01-2010
13:02:54
Reactie van suzanne:

caloriechecker.nl of via google naar becel test.
Succes

19-01-2010
11:08:13
Reactie van loubna:

Suzanne op welke site heb je dat gevonden dan om die calorien te tellen?

19-01-2010
09:35:55
Reactie van suzanne:

Ik heb nu een andere site ontdekt waar je nog beter de kcal kunt berekenen. Ideaal.
Ik eet nu sinds augustus tussen 600-900 met uitschieters naar 1100. Ik vind het zelf heel moeilijk om het op te bouwen. Ik ben gisteren gebeld door de dietiste en ik kan er binnenkort terecht. Eigenlijk is mijn hoop nu op haar gevestigd. Dat zij mij kan helpen een normaal eetpatroon te geven.

Ik loop gemiddeld 4-5x in de week hard en daarbij doe ik ook aan thuisfitness. Ik sport dus vrij veel... zeker gezien het weinige eten wat ik binnen krijg.

En ja die kick.. ik voel het ook. Het is gewoon een sport op zich om nog minder te eten, nog meer te sporten. Alleen van die idiote kronkel in mijn hoofd wil ik af. Dit is niet echt gezond denken.

Ja die vreetbuien. Ik heb ze nog niet gehad gelukkig. Maar ik ben er wel bang voor. Zeker omdat ik niet 3x per dag eet. Ik sla mijn ontbijt over, eet als lunch een kopje soep met rauwkost en 's avonds het minimale van wat er voorgeschoteld wordt. Mijn tussendoortjes op het werk is fruit. Niet echt verzadigend kan ik je zeggen.
Dus mijn snaaibehoefte kan wel groot zijn. Gelukkig heb ik het altijd kunnen onderdrukken. Ik gun mezelf af en toe een chocolaatje of een snoepje, zodat ik toch wat binnen krijg.

En hoe gaat het bij jou?

18-01-2010
22:49:49
Reactie van gerard:

Stackerpillen aansmeren? Lieve schat, het helpt mij ook enorm! Die bijwerkingen gaan vanzelf over hoor! In het begin een beetje doorzetten, maar daarna lukt het prima :)

18-01-2010
22:46:47
Reactie van gerard:

Stackerpillen aansmeren? Lieve schat, het helpt mij ook enorm! Die bijwerkingen gaan vanzelf over hoor! In het begin een beetje doorzetten, maar daarna gaat het hard!

18-01-2010
19:54:50
Reactie van m:

Op suzanne:

Ja dat becel.nl werkt wel goed idd.. ik doe het in een opschrijfboekje, vind ik wat handiger..
Bouw je je calorie gehalte niet langzaam op naar meer dan? Hoelang eet je al tussen de 600 en de 900?
Ja een vrouw moet idd tussen de 1850 en 2200 cal eten ! Als ik zoveel eet als dit dan kom ik sowieso aan. Het ligt ook aan je lichaamsbouw en gewicht verhoudingen he, dus dit niet altijd domweg geloven omdat het het 'gemiddelde' is.

Ikzelf schroef de calorie gehalte iedere week met 100 omhoog, zit nu tussen de 950 en 1050. Daarbij sport ik 3x per week + elke dag een halfuur fietsen. Denk dat het dan wel goed moet komen hoor, ik ben het langzmerhand wel zo zat dat eten je leven gaat beheersen. Het geeft je zelf een soort van kick om je gewicht de baas te kunnen zijn, maar er is nooit een eind.

Schuldgevoel is heel irritant. Dan denk je toch de hele tijd (indirect) goed dat ik (nogmaar) op .... calorieen zit, terwijl dat helemaal niet moet. Ja he alsof het vet meteen overal aan vast gaat plakken, haha heel raar maar zo voelt het ook echt.

Last van vreetbuien? Ik hoor en lees overal dat dit komt doordat je op regelmatige tijdstippen moet gaan eten. Dus ontbijt, tussendoor, middageten, tussendoor, avondeten. Al hoeft het niet veel te zijn, al is het iets, zodat je lichaam niet dichtslaat.

Hoeveel sport jij dan? Heb je al verdere contacten met de dietiste gehad? Ben ik ook wel beniewd naar :)

Groetjes!

18-01-2010
15:07:21
Reactie van .:

Yeah right.
Als je de berichtjes goed leest zie je dat wij serieuze problemen hebben met onszelf en ons gewicht.
En dan vind ik het een beetje dom om stackerpillen aan te gaan lopen smeren.... die nou niet echt heel gezond zijn voor een lichaam met ondergewicht. Ik weet de bijwerkingen van die krengen (heb ze zelf nl ook gebruikt) en dat is niet niets. Kan je nagaan hoe wij daarop zullen reageren.
Dit kan je misschien beter slijten bij mensen die zwaar overgewicht hebben.

18-01-2010
14:08:29
Reactie van suzanne:

Wat is dat toch met die pillen? Uhm... omdat het helpt?

18-01-2010
11:21:45
Reactie van .:

Wat is dat toch met die stacker 3 pillen? Wij willen juist op een gezonde manier 'beter' worden en niet met behulp van pillen...

16-01-2010
21:47:35
Reactie van felies:

Wat bij mij enorm werkt zijn Stacker 3 pillen. Deze zijn speciaal tegen het zogenaamde jojo effect. Eigenlijk zorgen deze dingetjes ervoor dat je weer "normaal" kunt gaan eten. O.a verkrijgbaar bij bodypower.nl, proberen kan geen kwaad toch?

1  2  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim