online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Motivatie/tips voor afvallen
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Motivatie/tips voor afvallen

04-01-2010

WAT doen jullie allemaal om af te vallen?
Ik probeer het steeds, maar krijg vaak toch weer een vreetaanval. Dit wil ik echt niet meer.

18-02-2010
21:17:41
Reactie van marjo:

Het advies van mijn dietiste was om 4 dingen te bedenken die je leuk vind om te doen. En als je dan een vreetbui krijgt ga je niet eten, maar ga je een van die 4 dingen doen.

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, want ondanks dat ik echt wel te dik ben was ik niet echt genoeg gemotiveerd om er iets aan te gaan doen.

Ik gebruik nu trouwens een middel dat het hongergevoel onderdrukt. Ik heb al bijna 3 weken niet gesnoept, en ik ga ermee door tot ik op mijn streefgewicht ben. Ik ga er vanuit dat ik dan niet meer gewend ben om te snoepen en niet meer zo makkelijk terug zal vallen.

Succes met afvallen!

06-01-2010
09:54:11
ik ga naar weight watchers, maar dan mag je niet onder een bepaald gewicht zitten vaak.. voor mijn lengte is 62 kilo bepaald geloof ik, maar k had m'n streef op 60 gezet en niemand die er wat van zei.

06-01-2010
05:57:04
Reactie van jeremy:

Volgens mij is de dietiste in de basisverzekering opgenomen of via je aanvullende verzekering verzekerd. Dan krijg je vaak 4 dietiste uren vergoed. Eerste consult bij de dietist is vaak 1.5 uur en daarna maar 15 min per keer. Dus je kan er een eind mee komen denk ik.

06-01-2010
00:17:05
Reactie van l:

Ja, maar iik heb geen WII.. en ik wil juist graag dat ik zodra ik een honger gevoel krijg, mezelf kan motiveren om niet te eten.
Het irritantste vind ik nog wel dat zodra ik begin met eten, dat ik steeds meer wil, maar ik moet gewoon stoppen en niet meer pakken..,

05-01-2010
18:54:22
Reactie van stek:

Vaak krijg je de dietiste deels vergoed via de verzekering. En zeker als je maar 5 kilo wilt, dan kun je een heel eind komen qua kosten.

Mijn tip is ook een WII fit Plus. Als je trek krijgt, ga je gewoon even daarop staan. Geeft je afleiding en je ziet hoeveel caloriën je verbrand. Dubbele motivitatie dus! Mij helpt dat wel. Zeker Hoola-hoop, sinds ik dat vaak doe heb ik een veel plattere buik gekregen!

05-01-2010
17:56:00
Reactie van l:

Maar dat is vast en zeker erg prijzig?
ik ben 1.69 en week 55 kilo. Ik wil er 5 kilo afhebben. Veel mensen vinden het niet nodig, maar ik voel mezelf er prettiger bij. Ik weet zeker dat als ik bij een dietist kom, ze zeggen dat ik het uit mijn hoofd moet zettten, vandaar.

Ik moet gewoon goede tips hebben en mezelf gemotiveerd houden...

04-01-2010
22:32:31
Reactie van stek:

Ik ben zelf bij een dietist geweest. Doordat iemand je dan (lichamelijk en mentaal) in de gaten houdt, is dat voor mij echt een stok achter de deur geweest!

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim