online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Mentaal Dieet Plan
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Mentaal Dieet Plan

05-01-2010

Dag afvaller in spé,

Ik ben net een paar dagen begonnen met het Mentaal Dieet Plan. Heeft iemand daar ervaring mee? En weet iemand misschien handige recepten?

Let me know!

Succes allemaal!

19-07-2011
08:42:55
Reactie van welmoed:

Wie kan mij wat meer vertellen over het mentale dieet plan. Ik hoor er veel over maar weet niet precies wat het inhoudt.

Welmoed

18-04-2011
16:49:06
Reactie van ansjepanjse:

hi allemaal

ben in de tweede week van het turboplan. best lastig koken zonder zelfs olijfolie, maar je wordt er handig in. recepten zijn helaas schaars. vandaar de vraag: wie heeft die voor de turbo fase?
Ik heb zelfs moeite om te eten, heb helemaal geen honger.. haha
juist door mentaal je gedrag te veranderen merk ik bij mezelf een enorme verandering. ben inmiddels 4,5 kg kwijt en ben nog geen 10 dagen bezig. Miste alleen mijn groente wel erg, wie had er gedacht dat je zo'n zin in een stukje komkommer zou hebben?

voor de mensen die weer aankwamen: wel de voorgeschreven dagen van het mentale dieetplan gevolgd??

daar zit bij mij dus de valkuil, heel streng lijnen en daarna. hierbij heb ik helemaal niet het gevoel dat er ristricties worden opgelegd maar dat ik juist zelf de keus maak wat ik wil eten. daardoor geniet ik enorm van mijn broodje met kaas, ipv hem gedachtenloos weg te eten..

nou dat wilde ik even sharen.

recepten dus welkom voor turbo fase, herhaal die af en toe.

groetjes van mij

25-02-2011
09:57:17
Reactie van sammie:

wat mag je zoal eten in de turbo fase ??
geef eens een voorbeeld

alv bedankt !!

23-02-2011
14:38:12
Reactie van sophie:

de eerste dagen zijn het makkelijkst omdat de eerste 2-3 kilo eraf vliegt.
na een maand ben ik zo de mist in gegaan dat ik z'on beetje weer opnieuw kan beginnen. baal enorm en hoop in een forum steun te vinden en stimulans om het weer te doen. maar ik vraag me af of het wel gezond is om weer die turbo te doen zo snel??? wie weet er maar van??

16-02-2011
20:08:18
Reactie van hoi:

Mentale dieetplan bestaat uit 2 delen.
Wil je snel veel afvallen dan is er een turbo actieplan.
Je hebt weinig keus wat je mag eten.
Ben je geen vleeseter zoals ik of wildeter dan is de turbo fase haast niet te doen.
Ach fijn, toch goed vogelen en zo een week gedaan. Ervan afgevallen maar de kilo's kwamen daarna te snel en meer aan.
Bij het mentale dieetplan zegt men dat je niet aan dieten moet denken en dat je veel water moet drinken en aloevera sap enz.
Maar het is wel een dieet, want je moet dagen met elkaar afwisselen.
Op bepaalde dagen mag je dus bepaalde dingen hebben en andere dingen niet. Ook hierbij geld weer: snoepen mag niet.
Ik was eerst heel enthausiast. Maar zodra ik stopte of mijn lichaam er zo op reageerde dat ik extra aan kwam.
Daarom ben ik nu overgestapt op een andere dieet methode.

12-02-2011
16:24:18
Reactie van astrid:

jij bent nu 1 maand bezig en wil van jou weten hoe het dieet bevalt. Ik ben aan het overwegen om te beginnen, maar heb zo'n wantrouwen gekregen. ben zo aan het jojoen en ben huiverig om weer te beginnen. Is het veel nadenken over wat je moet eten en heb je nog veel trek na het eten?
hoop iets van je te horen,
gr astrid

17-01-2010
12:36:44
Reactie van skittel:

volgende week ga ik beginnen.
nu eerst het turbo plan gevolgt.
5 kg kwijt in 2 week en voel me super.

je moet je wel strikt houden aan de regels, maar dat is alleen maar makkelijk om niet af te gaan wijken.
een keer gesnoept ga je het zo vaker doen en jammer van al je moeite die je al gedaan hebt.

ben alleen benieuwt of ik straks de draad kan blijven volgen.

17-01-2010
11:29:50
Reactie van skittel:

hoi hoi,

ik ben ook begonnen op 4 januari.
maar wel met het turbo plan.
morgen ga ik verder met het mentale dieet plan.

hoe gaat het verder nu met jullie?

ik ben 5 kg kwijt in 2 week en heb geen honger en geen behoefte aan snoepen.
zelf chips kan ik weer staan hoewel ik het wel graag zou eten, maar dan doe ik het allemaal voor niets.
verder eet ik veel vis en gegrilde kip uit mijn rotisserie gril.
ideaal.

08-01-2010
14:05:54
Reactie van rianne:

hoi

Ik ga as maandag beginnen heb er zin in zie het helemaal zitten
ik heb wel wat recepten gezien op lowcarbrecepten

veel succes

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim