online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Nu ben ik het echt zat...wie ook?
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Nu ben ik het echt zat...wie ook?

16-04-2006

Hoi hoi!

Ik ben Meta, 29 jaar, heb een dochtertje van 1 jaar en tja je raad het al. Die 15 kilo die ik teveel aankwam tijdens mijn zwangerschap zitten er nog steeds aan.
Ik wil nu echt graag gaan afvallen. Ik zou het heel leuk vinden om samen met anderen af en toe te kletsen over het lijnen, het eten, de zware momenten, de mislukkingen (hopelijk niet haha).

Groetjes! Meta

26-04-2006
23:12:35
Beste Meta,

Ook ik heb jarenlang ervaring met afvallen en weer aankomen. Nu ben ik gelukkig weer 7 kilo afgevallen, niet met een dieet, wel met een andere manier van eten. (let wel: lekker eten , maar geen snacks! Mijn advies: Één, ontbijten léren, als je dit niet kan. Twee, wacht nooit met eten, tot je "vreselijke" honger hebt. Je bent dan te laat(!) en je eet veel meer dan je eigenlijk wil en goed voor je is. Zorg dus, dat je altijd iets meeneemt als je weg gaat: kleine tomaatjes, komkommer, plakje kaas, doosje Huttekase, zakje tonijnsnippers of zo iets. Ten derde: Ga na, wanneer je op de dag of 's avonds, erge trek krijgt. Doe dan twee dingen: eet voortaan eerder (zie punt twee) én ga daarna, op het tijdstip, dat je normaal weer z.g. zo'n zin in wat te eten hebt, fitnessen, buikspieroefeningen thuis doen, stukje wandelen of fietsen, of iets dergelijks. Als je 's avonds laat nog honger krijgt, drink dan water of kamillethee poets je tanden en ga gewoon naar bed. Vermoeid gevoel lijkt soms ook op hongergevoel.
Zorg ook dat je voldoende slaapt, haal het overdag b.v. in, door even op de bank te gaan liggen. Als je overdag wat fitter bent, heb je ook eerder de neiging om daarna wat "sportiefs" te gaan doen, i.p.v. achter computer of tv te "hangen". Start met het volgende: neemt even geen enkele snack meer, zorg dat je wel iets ander gaat doen wat je leuk vindt en je afleidt, met je kind spelen, foto's maken, lezen wat dan ook om jezelf te verwennen. Trouwens neem de eerste 14 dagen ook geen taart, koek, snoep, en ook geen pasta, friet of pizza. Je smaak gaat dan ook weer veranderen , daarna vind je alles heel erg zoet. En neem je vanzelf minder. Ná die 14 dagen spreek je met jezelf af, dat je één keer per dag iets van een koekje of snoepje mag. Geniet dan ook van dat moment! Hopelijk heb je iets aan mijn ervaringen. Diëten helpt niet, ik weet het, ik heb er zeer veel ervaring mee. Verander je eetgewoontes, daar verlies je veel kilo's mee. Helemaal nooit iets lekkers gaat ook niet goed en heel weinig eten is maar kort vol te houden en daarná vliegen er nog eens extra veel kilo's aan, dus daar heb je niks aan. Drink veel water en af en toe een glaasje wijn. Één glaasje vruchten per dag is meer dan genoeg, óf je neemt 2 stuks fruit niet allebei!!!
Succes met afvallen, veel sterkte en geniet bovenal van je kind. JF

17-04-2006
12:18:32
hai Meta,

Ik ben al een tijdje bezig met lijnen. Ik was na de bevalling van mijn zoontje nog 8 kg te zwaar (hij is inmiddels 4,5 jaar). Na twee jaar heb ik mij opgegeven bij de sportschool en ga nog steeds trouw elke week 2x. Maar ik ging daar niet echt van afvallen. Toen heb ik nog afslank pillen geprobeerd en slimfast. Telkens viel ik 2 a 3 kilo af maar het kwam er steeds langzamerhand weer bij. Met de slimfast is wel het eerste zetje gemaakt en nu probeer ik de rest er af te krijgen met het 10 weken slank plan. Dat is een dieetboek. Ik voel mij er erg prettig bij. De meeste recepten zijn heerlijk en ik ben inmiddels 3 kg kwijt. oke het gaat heel langzaam maar er gebeurd tenminste iets. En soms vind ik het erg moeilijk vooral nu met de paasdagen en dan vooral al dat chocola.... Maar morgen ga ik weer streng mijn boekje volgen. Ik wens je veel succes met lijnen en hoop je hier nog tegen te komen. Kunnen we elkaar steunen als we weer een dipje krijgen.
Succes en groetjes,
Marlies

17-04-2006
12:13:54
hoi Meta,
geniet ten eerste van je kindje, en die kilo's..... kijk eens naar buiten het is mooi weer. Je kindje slaapt nu niet meer hele dagen. ga met haar/hem wat vaker naar buiten. Doe als dat mogelijk is met de wandelwagen je boodschappen. Echt..... meer bewegen EN afleiding helpen. Zoek een vriendin of buurvrouw waar je evt wat steun aan hebt. Op internet kletsen is leuk, maar echte steun moet je nabij hebben. Dit heb ik jaren terug ook gedaan. Zoek steun dichtbij, waarbij je kunt mopperen en (huilen). Op je stoel achter de computer is maar een klein steuntje in de rug, maar met weinig beweging. Je bent nu een jaar redelijk gebonden geweest aan huis met zo'n kleintje.Probeer dat nu te doorbreken, koop een fietsstoeltje ga fietsen en geniet van de natuur.En ja over calorie-gebruik weten we allemaal wel genoeg denk ik zo, ga daar bij jezelf te rade over. Zoek een uitdaging !!!! hee heel veel succes !!!! gr. Suzan

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim