online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - van 80 naar 70
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

van 80 naar 70

20-01-2010

Hallo allemaal.

ik ben een jongen van 22 en ben afgelopen maandag begonnen aan mijn doel.
Afgelopen zomer woog ik 86 kg, en ben ik afgevallen tot onder de 80. Sindsdien heb ik het strak in de gaten gehouden, en ben ik keurig op of iets onder de 80 kilo gebleven.
Nu ben ik begonnen met mijn volgende doel, en dat is 70 kilo.

De manier waarop ik dit doe, is dezelfde manier waarop ik het in de zomer heb gedaan:

ontbijt 400 kcal (bestaande uit fruit, brood, optimel yoghurt met vruchten)
Alles moet bij deze 400 kcal inbegrepen zijn, dus ook beleg. Zoiets als kaas is dus niet echt handig, want het levert veel kcal op en verzadigd niet echt. Daarom neem ik vaak appel/ananas, een schaaltje optimel en een bruine boterham met rookvlees of kipfilet.

Over het middageten kan ik kort zijn. Dit is het zelfde als het ontbijt.

Avondmaaltijd: elke avond in ieder geval vlees en groente en daarbij aardappel/rijst/pasta. Als vlees kies ik vaak kip of mager rundvlees. Ik neem alleen sauzen die weinig calorieën opleveren. Ook neem ik elke avond weer optimel yoghurt.

Ik weeg alles op de gram nauwkeurig af en reken ook alles mee.

Beweging: Ik loop 2 uren per dag in een aardig tempo. Ik heb het precies op google maps uitgerekend. Het is in totaal 13,6 km per dag waar ik dus 2 uren over doe. Meestal loop ik 2x 1 uur, maar soms ook 4x een half uur.

Ik schat in dat mijn caloriebehoefte gezien mijn geslacht, gewicht en beweeggewoonte rond de 3000 kcal ligt.
Mijn dagelijkse inname bedraagt 1500.

Ik gun mezelf trouwens onbeperkt water, koffie, thee en lightdranken zoals crystal clear. (in ieder geval max. 5 kcal per 250 ml)

Wat vinden jullie hier van?

Verantwoord?
Vol te houden?
Gezond?

2 uren bewegen is inderdaad veel, maar ik heb ik het verleden bewezen dat ik dit makkelijk vol kan houden voor langere tijd. MP3 speler er bij en de tijd vliegt.

Natuurlijk is er een flinke portie doorzettingsvermogen nodig.

Ben benieuwd naar reacties.

07-02-2010
12:28:19
Reactie van martin:

*Het is uiteraard verbazen wat ik in mijn vorige bericht bedoelde en niet verbasen.

07-02-2010
12:26:49
Reactie van martin:

Hier weer even een update. (Even op zondagochten i.p.v. maandagochtend, omdat ik morgen de hele dag weg ben.)

Vanochtend woog ik 74,4 kg.
Ben erg blij met het resultaat en het gaat nog steeds makkelijk om me aan mijn eigen regels te houden.

Veel resultaat geboekt deze week. Het zal me niet verbasen als het de komenden week minder of weinig zal opleveren. Merk toch dat het een beetje met horten en stoten gaat.

Gr. Martin.

04-02-2010
10:44:51
Reactie van martin:

Bedankt voor je reactie.
Ik moet zeggen dat ik aardig spieren heb, maar dat er op vooral buik, borst en gezicht ook aardig vet te zien is. De paar kilo's die ik nu ben kwijtgeraakt hebben het er al een stuk beter uit doen zien.
Maar toch is het zo dat ik bij een gewicht van 80 kg, ondanks de spieren die ook echt wel aanwezig zijn, een beetje dik lijk.
Echt begrijpen wat ik bedoel kan blijken uit een foto, maar dat is niet mogelijk op dit forum dacht ik...
Trouwens, mager zal ik niet snel worden. (Mede door mijn bouw en de spieren die aanwezig zijn)

Maar ik ben er in ieder geval van overtuigd dat gewichtsverlies voor mij beter is.

Vanochtend woog ik trouwens 76,2 kg.

03-02-2010
18:54:11
Reactie van nooit-gedacht:

hoi martin,

ik kan me niet voorstellen dat je er veel knapper op wordt wanneer je 1.80 bent en nog 70 kilo weegt. Ik denk dat het eerder beter is om spieren te gaan opbouwen, doormiddel van bijvoorbeeld buikspieroefeningen, als dat je straks een magere man bent met nauwelijks zichtbare spieren.
De meeste mannen die ik ken die rond de 1.80 zijn wegen rond de 82 kilo en zijn knappe mannen om te zien en zeker niet te dik.
Maar je moet natuurlijk doen waar jij je goed bij voelt. maar zoals eerder is genoemd, sla er niet in door.

01-02-2010
11:08:20
Reactie van martin:

Hier weer een update.

Vanochtend woog ik 77,3 kg. Deze week dus niet veel afgevallen. Wel iets. Het zal vast komen omdat het de eerste week zo snel ging en er o.a. vocht verloren is in de eerste week.
Ik merk dat het een stuk makkelijker gaat om me aan mijn eigen regels te houden. Dit is me ook gelukt de afgelopen week.

Ik ga gewoon door en verwacht dat het de komende week weer iets sneller zal gaan.

Op naar de 75,5 voor volgende week maandag.

27-01-2010
00:24:23
Reactie van martin:

Bedankt voor jullie reacties! Ook geweldige prestaties!

Ik merk aan de weegschaal dat ik nu weer aankom, terwijl ik me prima aan mijn eigen regels houd. Ik ga er vanuit dat het de eerste week zo snel ging door vochtverlies, wat zich nu weer herstelt.
Ik moet het sowieso natuurlijk niet op te korte termijn bekijken, dus ik ga gewoon door en houd vast aan mijn lange termijn doelstelling.

Ik moet zeggen dat ik vaak zin heb in iets lekkers, maar ik kon alle verleidingen tot nu toe weerstaan. Echt een trekgevoel heb ik nauwelijks, omdat ik wel goed eet verder, maar normaal zou ik wel veel meer eten. Nu heb ik bijvoorbeeld 5 uur 's middags best wel trek, maar mag ik niks van mezelf nemen omdat ik moet wachten op de avondmaaltijd. Normaal zou ik tussendoor iets hebben genomen.
Verder lust ik wel een biertje. Er zijn momenten dat ik daar zin in heb, maar ook dat heb ik laten staan.

Het is gewoon een kwestie van volhouden, maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Ik merk wel dat het volhouden makkelijker gaat wanneer ik veel te doen heb.

26-01-2010
13:30:57
Reactie van larissa:

Hey Martin,

Je dieet klinkt wel gezond en afgewisseld genoeg. Lijkt me ook wel goed vol te houden zo. Of heb je toch nog vaak honger / zin in 'verkeerd' eten?

Ik ben trouwens ook 22 en heb ongeveer hetzelfde doel als jij. Kwam van 85 kilo in mijn dikste tijd en zit nu op 76.8. Dus de eerste 10 zijn er bijna af. Dan richting 70 en hopelijk daarna richting 65 kilo. (Wat een beter gewicht is bij mijn lengte.)

Veel succes met afvallen, al klinkt het alsof dat wel goed komt! ;-)

Groetjes, Larissa

26-01-2010
11:32:17
Reactie van carolien:

Hoi Martin!

Je gaat goed! Toppie!

Zelf ben ik ook 22 jaar... en ben ook met afvallen begonnen ... ben van 106 kilo naar 74 gegaan ... daar staat de teller nu op!
Ik eet gewoon gezonder en beweeg meer!
Ik beweeg net als jij ook elke dag maar dan wandel ik 1 uur ! en neem de hond dan altijd mee... die houd de tempo er namelijk ook wel in haha...

Maar vind het echt onwijs goed van je ... hou ons op de hoogte!

25-01-2010
12:47:47
Reactie van diaan:

Hoi Martin
je gaat lekker hé,jeetje wou dat het bij mij zo snel ging!!

En nu een kwestie van volhouden,succes en hou ons op de hoogte

groetjes Diaan

25-01-2010
09:45:51
Reactie van martin:

Even een update, nu het precies een week later is.
Vorige week op maandagochtend woog ik 80,0 kg.
Dit is nu 77,3.

Eerste week gaat dus snel, hoewel het zeker geen crashdieet is wat ik doe. Ik ga er van uit dat het de komende weken langzamer gaat, maar dit is zeker motiverend. Heb me precies aan de regels gehouden. Elke dag 1500 kcal, niets meer en niets minder, verdeeld over 3 maaltijden. En dagelijks 2 uren wandelen, ruim 13 km.

Groeten,
Martin.

1  2  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim