online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Help ik zoek advies.
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Help ik zoek advies.

25-01-2010

Hallo,

ik ben een vrouw van 24 jaar en bezig met mijn zoveelste afval poging.
Iedere keer lukt het me om een aantal kilo af te vallen maar wanneer ik weer wat meer eet sluipt het er langzaam weer in en zit het er na een jaar weer aan....
Mijn probleem is dat ik niet zo goed weet of ik te weinig of te veel eet.
Wanneer ik aan het afvallen ben ben ik al snel bang dat alles wat ik eet eraan komt maar ik hou me wel aan de 3 maaltijden en 2 a 3 tussendoortjes.....

Zo ziet het er ongeveer uit:

ontbijt 2 knackebrod met mager beleg of ontbijtgranen met melk of yoghurt.
tussendoor fruit,evergreen, sultana, rijstewafel met smeerkaas of ontbijtkoek
lunch kom soep (meestal groente) 2 boterhammen met mager beleg en een beker karnemelk.
tussendoor fruit,liga evergreen, sultana, rijstewafel met smeerkaas of ontbijtkoek
einde van de middag kom groentesoep (alleen groente en bouillon) of cup a soup

avondmaaltijd: rijst/aardappel/pasta met vlees/vis en groente. 1 glas optimel.

Avond: stuk fruit of soms eierkoek.

aardappels gebakken, witte rijst heb ik al vervangen door zilvervliesrijst en pasta meestal volkorenpasta (saus altijd tomatensaus)

Koffie en thee zonder suiker en melk en geen frisdranken. Soms fanta zero.

Naar mijn idee eet ik goed maar ik zou niet weten hoeveel kcal dit per dag zijn.

Heeft iemand advies?

26-01-2010
09:13:20
Reactie van petra:

Hoi,

Je kan alles wat je per dag eet invullen bij de Eetmeter van het voedingscentrum. Deze is heel uitgebreid qua berekening van je kcal, koolhydraten, eiwitten, vetten (ook verzadigd vet), water, zout en nog heel veel mineralen en vitamines. Je ziet meteen hoeveel je dus van alles binnen hebt en er staat advies bij.

Ik ben een "oude bekende" van Diaan bij het andere topic, welkom!

Groetjes van Petra

26-01-2010
07:46:13
Reactie van diaan:

Hoi
Tsjaa,we hebben allemaal levenslang als het om lijnen gaat!
Wat je eet ziet er goed uit,je kunt misschien de sultana enz vervangen door fruit met kwark(eiwitten,vult meer)Wat ik heb gemerkt is dat lijnen een weerstand oproept in je hoofd,als je dan iets extra's neemt voel je je schuldig(ik dan) ik doe het no-nonsense dieet,3x per dag een hoofdmaaltijd en 3x per dag een kleinere bv fruit met kwark,2 crackers,ontbijtkoek met fruit.Je kunt zelf varieren,het moet een ander eetpatroon worden wat je makkelijk vol kunt houden.
Ik en nog een aantal andere meiden schrijven bij de topic"wie doet er mee"en daar ben je van harte welkom!

Succes en een fijne dag,groetjes Diaan

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim