online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - helpen?
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

helpen?

02-02-2010

Mijn zoon en schoondochter hebben groot overgewicht. Ik maak me zorgen om hun gezondheid.
Wat kan ik doen, ik ben bang om er wat van te zeggen. Hoe zullen ze reageren?
Wat zou jij willen?

02-02-2010
21:03:54
Reactie van petra:

Ik ben 32 jaar, 9 jaar getrouwd en moeder van 3 kinderen.
Mijn moeder heeft ongeveer een maand of 9/10 geleden tegen me gezegd dat ik toch eens moest gaan afvallen. Ze belde mij op en zei: je moet niet boos worden om wat ik nu ga zeggen. Mijn nekharen ging kriebelen en ik werd kortaf. Ze vroeg me of ik zo moeilijk vond om alles te laten staan?
Ik heb even geen contact gezocht en er verder niet meer over gepraat. Toch bleef dat hangen, dat ze zich bezorgd maakt over mijn gezondheid, heb ook artrose in mn enkel.
De orthopeed maakte kort daarna ook een opmerking over mn gewicht en alles bij elkaar ben ik 8 maanden geleden begonnen met lijnen.
Het was heel confronterend die opmerking van mn moeder en je wilt er niet aan, want je weet het zelf best wel. En dan je moeder! Die je erop attent maakt, waar bemoeit ze zich mee?? Toch bleef het hangen in mn achterhoofd.

Ik wens je er heel veel succes en tact voor.
Benader ze positief, kom niet met verwijten, spreek vanuit jouw ik-vorm.

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim