online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - -10!!!!
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

-10!!!!

03-02-2010

Afgelopen nacht kon ik niet slapen omdat ik besefte dat ik de afgelopen maandan toch echt veels te dik ben geworden.. 87 hele kilo's, en ik kan mezelf nu toch echt wel bestempelen met OVERGEWICHT. Ik wil van dat nare woord af, en 10 kilo afvallen!
Doet er nog iemand gezellig mee?
liefs!

06-02-2010
17:05:41
Reactie van nooit-gedacht:

ik denk dat je ook moet kijken naar wat voor persoon je bent. wanneer ik elke dag gewoon normaal zou eten en niet zou snoepen en rond de 1500-tot 1800 kcal zou zitten groei ik als een gek. het ligt ook aan hoe snel je stofwisseling is, ik heb zelf een trage stofwisseling waardoor alles veel sneller word omgezet in vetten. Ik houd het daarom mooi bij mijn 1000 tot 1200 kcal, en mijn lichaam is daar aangewend, je maag wordt kleiner. En natuurlijk heb ik ook wel eens dagen dat ik wat meer eet, maar dan denk ik maar heb er van genoten en eet morgen weer wat minder.

06-02-2010
16:54:50
Reactie van diaan:

Lieverds

1000kcal hou je niet vol hoor,probeer een manier te vinden dat het geen lijnen is ,maar een ander eetpatroon.
dat is veel makkelijker en voel je je ook niet schuldig als je eens iets extra's neemt.
we hebben nl wel levenslang qua lijnen!!!

fijne avond,liefs Diaan

06-02-2010
10:11:32

hoi lana.

Super dat je al drie dagen niet gesnoept hebt, heb het er zelf nog wel eens moeilijk mee. Ik heb gisteren heerlijk boerenkool, met spekjes en een stuk magere rookworst gehad. maar na die tijd toch al wel weer spijt van de spekjes. maar het was gelukkig wel heel lekker. Ik probeer zoveel mogelijk op vaste tijden te eten en bij een honger gevoel neem ik een kop thee. en om toch een gevoel van zoetigheid binnen te krijgen, gebruik ik nog wel eens een zoetje in de thee.
Ik denk dat wanneer je tussen de 1000 en 1200 kcal gaat zitten je al een heel eind komt. maar 1500 is nog wel heel veel, wanneer je niet te veel beweegt. (doe ik ook niet altijd hoor ;)

Heel veel succes dit weekend,

05-02-2010
23:01:12
Reactie van lana:

Hey nooit-gedacht!
Dus jij denkt dat ik beter rond 1000kcal kan gaan zitten? Minder is niet verstandig nu, ik heb vandaag ook 1000kcal op en had bijna de hele dag honger. Maar wel doorgestaan. Misschien dat ik later over kan stappen op 800kcal als mijn hongergevoel over is.
Ik heb wel het gevoel dat ik door totaal schrappen van 'lekkere dingen' zoals snoep en koek mijn trek in dat soort dingen laat afnemen! Heb al 3 dagen NIKS gesnoept behalve radijsjes, komkommer en tomaat!
Hoe gaat het bij jullie?
liefs

05-02-2010
09:44:19

wanneer je minimaal 1500 kcal eet, moet je er wel veel bij sporten om toch nog wat te kunnen afvallen. wanneer je er van uit gaat dat je normaal gesproken als vrouw rond de 2000 kcal hoort binnen te krijgen, is 1500 daar niet heel veel onder.

Ik probeer zelf rond de 800 tot 1000 kcal te eten. ik doe over het algemeen 2 shakes of een 12 uurtje. gisteren rode kool met jachtschotel en appelmoes gegeten. en in de avond was ik op bezoek en toen kon ik het plakje cake toch niet afstaan.
maar wanneer je dat alles beperkt eet is het goed te doen en kom je niet boven de 1000 uit..

vandaag eet ik stamppot boerenkool, met magere rookworst (klein stukje) en een klein beetje appelmoes. ik probeer dus wel elke avond normaal te blijven eten, maar wel kleinere porties.

04-02-2010
19:58:12
Reactie van lana:

Hey Dames!
Sorry dat ik mijn naam telkens niet weergaf, bij deze ik het Lana!
Vandaag heb ik lekker uitgeslapen want ik had weer een slapeloze nacht (hele nacht gepiekerd en nagedacht over het afslanken...) en uiteindelijk werd ik om half 1 wakker.. hihi!
Heb mn ontbijtshakeje gehad, en daar zat ik zo vol van dat ik buiten een appel om niks meer naar binnenkreeg tot het avondeten! Hierdoor heb ik vandaag 1100kcal binnengekregen, wil dit voortaan wel op minimaal 1500 houden maar het is toch een lekker binnenkomertje dat ik niet gesnoept heb vandaag.
Hoe is het bij jullie?

Liiefs

03-02-2010
15:52:54

ik stond net in de ah, en kon niet bedenken wat ik moest eten.
Maar ik zo'n zin in weer eens een stukje vlees, dat ik heb gekozen voor een gehakt cordon bleu, met aardappel krieltjes en spinazie. maar doordat ik vanavond intensief sport en pas laat thuis ben, vond ik dit alles wel een keer prima. haha. maar extra hard sporten om het er weer af te krijgen.

03-02-2010
14:40:36
Reactie van diaan:

precies Petra,dat bedoel ik haha

03-02-2010
14:39:58
Reactie van petra:

Ik eet vanavond biefstuk met groente, denk sperziebonen uit de vriezer. Voor mn gezin doe ik daar gekookte aardappels bij, die laat ik staan, ivm de koolhydraten.
Later op de avond mn toetje, magere kwark.
Wat ga jij eten? Goed idee om je vriezer te legen van alle lege kcal en slechte koolhydraten!

Misschien handig als je een naam bij je berichtjes zet? Praat wat makkelijker en dan blijft het overzichterlijk.

03-02-2010
14:39:38
Reactie van diaan:

Hoi nooitgedacht
het principe is dat je je stofwisseling bezig houdt én geen hongergevoel krijgt waardoor je niet gaat snaaien....

en degene zonder naam die de topic heeft gestart(lastig hoor) ik eet int weekend ook gewoon frietjes hoor,wel met mayolight ipv gewone mayo en een biefstukje ipv frakandel of kroket,lekker sla erbij en je hebt een lekkere maaltijd,als ik dat soort dingen niet meer kan doen hoeft het van mij niet meer,dan maar dik!
als je jezelf alles ontzegt hou je het niet vol(ikke niet althans)

succes allemaal,liefs Diaan

1  2  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim