online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Binge Eating Disorder (bed)
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Binge Eating Disorder (bed)

07-02-2010

Hoi allemaal,

Ik ben een meisje van 24 jaar en ben er sinds kort achter dat ik binge eating disorder heb. Ik kan soms wel 2 zakken chips achter elkaar opeten. Als ik me rot voel kan ik ook ontzettend veel eten. Hierdoor ga ik me rotter voelen en nog meer eten. Ik blijf dus in een cirkeltje hangen.

Vanaf mijn 16e tot nu ben ik ongeveer 35 kilo aangekomen en daar komen alleen maar meer kilo's bij. Ik ben heel bang dat ik nu zoiets als suikerziekte ga ontwikkelen of dat ik dadelijk opeens iets aan mijn hart krijg. Ik wil al mijn kilo's weer kwijt raken en ik heb een lange weg te gaan.

Herkent iemand zich in mijn verhaal?

Alvast bedankt voor het lezen.

Liefs...

17-02-2011
23:26:17
Reactie van veronique:

Hee!

Ik herken mezelf in je verhaal.. Ik heb sinds kort psychologische hulp in de vorm van een ervaringsdeskundige, wat me onder andere helpt tegen het wegeten van mijn problemen.. ik hou niet van de naam binge eating disorder.. het is wel een ziekte maar het ontstaat niet zomaar, er zit een probleem achter! Wat wel super belangrijk is, is dat je niet gaat lijnen. Dan gaat het alleen maar slechter. Ga uitzoeken waarom je dit doet, misschien met de hulp van iemand anders. Je moet gewoon niet focussen op het eten. Wat mij nu heel erg helpt is mezelf niet zo erg straffen als ik een keer te veel heb gegeten, het kan niet zomaar ineens weg zijn! Wees blij met jezelf en ga weer meer van jezelf en je lichaam houden! Misschien door middel van yoga.. klinkt heel zweverig maar zorgt voor positieve houding waardoor je zelfverzekerder in je schoenen gaat staan. Wat mij ook heel erg helpt is gewoon veel afspraken maken, vooral op de momenten dat het vaak fout gaat met eten. Of samen eten want dan gaat het meestel heel goed toch? Ik hoop dat je er wat aan hebt! Ben benieuwd of het al beter met je gaat!

Liefs!

14-02-2010
15:16:26
Reactie van frozengirl:

Bedankt voor je reactie Jeremy. Ik ben afgelopen week begonnen met lijnen. Goed uitkijken met wat ik eet en sporten... Ben nu 5 kilo kwijt... :)

09-02-2010
19:45:35
gelukkig

08-02-2010
18:22:50
Reactie van jeremy:

Ja

08-02-2010
17:30:08
jeremy, ben jij een jongen ??

07-02-2010
20:14:37
Reactie van jeremy:

Volgens mij meot je gewoon naar een psycholoog gaan praten, want het is een ziekte en je meot toch eerst de ziekte aanpakken voordat je denk aan gewicht te verliezen.

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim