online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - van 137 maar 100.. hoe?
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

van 137 maar 100.. hoe?

07-02-2010

Hoi!
Ik heb nu een gewicht van 137kg, en ik ben veel te zwaar!
Nu wil ik er eindelijk een punt achter zetten en 100 wegen, misschien minder als me dat lukt?
Nu vraag ik me af.. wat is het beste dat ik kan doen? een dieet proberen?
Of een Dieetiste bezoeken?
Ik hoor het graag!
Groetjes jan

13-02-2011
19:18:30
Reactie van sita:

Hoi Hans,

Bedankt voor die link! Ik begin het zuur-basisch gebeuren te begrijpen en misschien ligt hier wel de oplossing van mijn gewichtsprobleem. (niet af kunnen vallen). Hoe dan ook; waardevolle informatie.

15-02-2010
11:24:20
Reactie van hans:

Hoi Elles,

Ik eet wel brood en aardappels, maar ik zorg dat verzurend voedsel nooit meer dan 25% is van wat ik eet.
Bijvoorbeeld Mijn lunch bestaat uit een komkommer, een paprika, 10 cherry tomaten en een broodje met avocado (vrij veel, maar het geeft me de energie voor mijn werk). Tussendoor neem ik 100 gram gemengde noten.

check eens onder de knop "kennis" op
w w w punt begrijpjelijfenvoeljegoed punt nl

Het is een pdf over de Zuur-Base balans die je gratis kunt downloaden.

groeten,

Hans

12-02-2010
12:04:25
Reactie van elles:

Hoi Hans
had het gelezen,maar wat doe jij dan qua brood enzo?eet je dat helemaal niet?en aardappelen?
alvast bedankt,groet elles

12-02-2010
11:49:38
Reactie van hans:

Reactie van hans:

Hoi elles,

Het was me al gelukt om een aangepaste versie te sturen van het verhaal dat ik gemaakt had. zonder verwijzingen naar weblinks :-)

Groet,

Hans

12-02-2010
09:25:43
Reactie van elles:

prima hans,ik w8 ff af
gr elles

12-02-2010
09:25:41
Reactie van hans:

Hoi Elles,

Dit is eigenlijk het simpelste dieet dat ik ooit gedaan en geadviseerd heb. Je mag naar vrije wil basevormend voedsel eten en je laat zuurvormend voedsel zoveel mogelijk met rust.
Dit komt in de praktijk neer op de volgende vuistregels
Zorg dat driekwart van wat je eet basevormend is.
plantaardig voedsel ipv. dierlijk voedsel
onbewerkt voedsel ipv. bewerkt
optimale hoeveelheden ipv. tekorten aan vitamines en mineralen.
Wat je dan eet is vooral groente een beetje fruit, veel onverzadigde vetten en plantaardige eiwitten als soja.
Ik eet zelf veel komkommer, tomaat, paprika, avocado. Veel salades, sappen en groentesmoothies. Dit combineer ik ook wel met fruit, maar groen voert de boventoon. Ik heb alle zuivel vervangen door sojaproducten en ik eet dagelijks veel onverzadigde vetten in de vorm van olijfolie, lijnzaadolie en walnootolie die gebruik door gerechten en als onderdeel van dressing voor salades. Ook eet ik dagelijks nootjes als walnoten, pecannoten, paranoten, amandelen, macadamias en cashews die vol zitten met onverzadigde vetten.
Je zult denken: in vet zit veel calorieen en van vet wordt je dus vet. De waarheid is dat je van ZUUR vet wordt.
Ik begeleid momenteel iemand die ruim 2 keer zoveel calorieen inneemt dan voorheen en nu flink afvalt!! dit komt doordat ze basevormend voedsel eet.

Als je meer info wilt kan ik wel voor voedsellijsten zorgen

Vriendelijke groet,

Hans Brouwer

12-02-2010
09:24:31
Reactie van hans:

Hoi Elles,

Ik had net een lang bericht voor je gemaakt, maar er gaat iets mis met posten.

Ik zal in de loop van vandaag even reageren.

Groeten,

Hans

12-02-2010
08:36:19
Reactie van elles:

Hans

wat stel ik me hierbij voor?hoe en wat eet je dan?
groeten elles

11-02-2010
19:51:08
jaaaaaa,daaag petra
en minne naam krijgde nie
ha ha

11-02-2010
19:39:14
Reactie van petra:

Is dit laatste commentaar aan mij gericht of is er nog een Petra aan het woord?
Ik ben niet negatief, ik zou niet weten in welke zin je het bedoeld? Leg je aub nader uit.
Wat doe je hier als je er niet veel snuggerheid vind?
Ik snap zo ie zo niet wat je hier te zoeken hebt, ga ergens anders spelen.
Gebruik gewoon je naam, wel zo handig!

Sannie: ik heb het verkeerd neergezet. Het moet zijn:

w w w punt weegclub punt n l

Als het goed is moet je er zo wel komen! Daar kan je info vinden over GOKken, ook eetdagboekjes en veel info.

Groetjes van Petra

1  2  3  4  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim