online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - koolhydratenarm dieet
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

koolhydratenarm dieet

23-02-2010

hallo,

Wie heeft hier ervaring met een koolhydratenarm dieet. Ik zou graag een 5tal kilo vermageren. Er daarnaast heb ik nu vaak darm en maagklachten en ik heb gelezen dat men zich met een koolhydratenarm dieet veel gezonder voelt en ook minder last heeft van maag en darm klachten.
Ik heb al het één en ander opgezocht maar ik lees zowel positieve dingen als negatieve, zo heb ik bv gelezen dat men verzuurd geraakt als men koolhydraten arm eet en dat men ook geen fruit mag eten.
Graag had ik geweten of er hier mensen zijn die ervaring hebben met koolhydratenarm te eten ? En voelt men direct resultaat?

alvast bedankt.
Katrien

31-03-2011
14:40:01
Reactie van zw:

Ik volg de Grip Op Koolhydraten methode en daar heb je dat koolhydraten uurtje in. Ik wilde eerst gaan Dr. Franken, maar dat was me gewoon TE streng. Ik vind het fijn 's avonds gewoon met het gezin mee te kunnen eten. En als prik verslaafde is het mooi dat ik zo ook nog aan een colaatje kom :).

Ik heb eigenlijk helemaal geen honger na dat uurtje. Daar was ik ook bang voor. Maar blijkbaar heeft dat ene uurjte dus helemaal niet zo'n invloed op je bloedsuikerspiegel dat je weer trek krijgt.

Ik heb gisteravond om 17.45 uur gegeten, en moest vanochtend nuchter bloedprikken, en ik kon pas om 9 uur geprikt worden (kinderen moest eerst naar school). Toen ik om 9.20 uur thuis kwam en m'n ontbijtje ben gaan verorberen, had ik wel trek, maar ik viel niet van m'n graatje. Terwijl het laatste wat ik de vorige dag dus heb gegeten, m'n koolhydraten uurtje was.

Ik vind dit gewoon een fijne methode, waar ik mij goed bij voel. En dat lijkt me het belangrijkste, ook al gaat het afvallen dan minder snel :).

31-03-2011
14:29:05
Reactie van emma:

Lijkt me raar, zo'n koolhydratenuurtje en dan krijg je volgens mij juist weer een dip als je die koolhydraten hebt gegeten.
Ik eet nu al twee maanden koolhydratenarm en dat bevalt prima. Waarom zou je nog cola drinken? Neem dan een glas Slimpie of Lessini oploslimonade, daar zit veel minder suiker in. Zonder suiker went echt heel snel en brood mis ik ook niet. Alleen in het weekend eet ik af en toe iets van pasta of aardappel, verder niet en ik mis het ook niet. Eet gewoon met het gezin mee, maar dan zonder de koolhydraten. Dus vlees met groente of vis met groente. Tussendoor lekker noten en kaas en af en toe een puur paaseitje. Ben al ruim 3 kilo kwijt. Nog 2 te gaan voor de zomer en dan ben ik lichter dan ik in 10 jaar ben geweest en zonder honger lijden.

31-03-2011
14:26:35
Reactie van zw:

Ik las dat iemands darmen vastzitten na een week.
Ik gebruik psyliumvezels van het merk Lepicol (als ik het goed heb) van de Tuinen. Er zit ook pro en prebiotica in. Dus goed voor je darmflora.
Ik gebruik nu nog 1 theelepel per dag (eerst even kijken wat het met mijn lichaam doet) en als dat goed gaat ga ik 2 theelepels per dag gebruiken.

Staat ook gewoon op de pot hoeveel je mag.

31-03-2011
14:17:43
Reactie van zw:

Ik ben begonnen met het boek Grip Op Koolhydraten van Yvonne Lemmers. Ben sinds zondag bezig en voel me een stuk beter.

Met deze wijze heb je 1x per dag een koolhydratenuurtje. Ik gebruik dat voor het avondeten en eet gewoon met de pot mee. Ook geniet ik dan van 2 glaasjes cola en 4 stukjes pure chocola. Dit is ook het enige uurtje waarin je fruit mag.

Voorheen dronk ik iets van een liter of meer sinaslight (aspartaam!) per dag, en dat doe ik sinds zondag niet meer. Ik mis het wel (de prik, maar lust geen spa rood, of marie-claire), maar kijk er nu al naar uit dat over iets meer dan 3 uur ik een glas cola kan nemen!
Het is echt een verwenuurtje, waarin je ook nog gezonde dingen tot je moet nemen.

En op de 1e 2 dagen een "leeg" gevoel in m'n buik te hebben gehad, kan ik zeggen dat ik nu geen honger meer heb. En ik eet tussendoor gewoon een stukje brie, kaas, worst met een worteltje.

01-03-2011
16:16:41
Reactie van timmy:

jaa, dat zijn die groen witte verpakkingen !!

28-02-2011
22:41:45
Reactie van petra:

Bakes C1000 crackers, bevatten per stuk maar 2,8gr kh en 1,5gr vezels! Kosten ook iets van 39 cent.

28-02-2011
22:40:13
Ik eet koolydraatarmbrood van de bakker.

Bij veschillende supermarketen ook te koop.

Maar van de bakker vind ik zelf het lekkerst.

gr. Famke

27-02-2011
16:13:44
Mijn ervaring is wel dat je er af en toe toch behoefte aan hebt, (koolhydraten) en dus eet ik ze soms.....het gaat dan misschien niet zo hard maar is wel realistisch, niet dat als je straks weer koolhydrathen toevoegd, dat je als een raket weer aankomt. Rustig aan stabiliseren dus.....periode van een maand.
Succes allemaal, Wendy

27-02-2011
12:51:54
Reactie van emma:

Goedemiddag allemaal,
Het is ook best te doen zonder brood of crackers of aardappelen/rijst/pasta.
Probeer maar eens.
Door m'n ochtendkwark doe ik zwarte bessen (diepvries AH) en een theelepel lijnzaad voor de vezels (Zonnatura AH).
En 's middags een salade met van alles en nog wat en een eitje of je kunt ook een omelet maken met uitjes/champignons/tomaat.

En 's avonds lekker een stukje vlees of vis met groente.
Tussendoor eet ik noten of een stukje kaas.

Is echt heel goed vol te houden.

En veel groene of kruidenthee of water drinken natuurlijk - en bewegen.

Fijne zondag !

27-02-2011
09:29:02
Fjord crackers verkopen ze ook bij de jumbo!

1  2  3  4  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim