online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - koolhydratenarm dieet
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

koolhydratenarm dieet

23-02-2010

hallo,

Wie heeft hier ervaring met een koolhydratenarm dieet. Ik zou graag een 5tal kilo vermageren. Er daarnaast heb ik nu vaak darm en maagklachten en ik heb gelezen dat men zich met een koolhydratenarm dieet veel gezonder voelt en ook minder last heeft van maag en darm klachten.
Ik heb al het één en ander opgezocht maar ik lees zowel positieve dingen als negatieve, zo heb ik bv gelezen dat men verzuurd geraakt als men koolhydraten arm eet en dat men ook geen fruit mag eten.
Graag had ik geweten of er hier mensen zijn die ervaring hebben met koolhydratenarm te eten ? En voelt men direct resultaat?

alvast bedankt.
Katrien

22-05-2010
08:24:26
Reactie van ann:

vriendinnen van me hebben het dr cohen dieet gedaan,datis ook met veel minder koolhydraten, ze zijn er veel mee afgevallen
bij dat dieet mogen ze wel 5 volkoren crackers per dag
dat is fijner als dat helemaal niet mag..

groetjes ann

21-05-2010
18:25:12
Reactie van jw:

hallo

als personal trainer doe ik bij al mijn klanten (mensen die willen afvallen, maar ook gespierder willen worden) een voedingswijze aanleren die gericht is op het scheiden van voeding en het minderen met koolhydraten.

als je interesse hebt in dit onderwerp, ik heb er een boek over geschreven.

hierin beschrijf ik hoe ik mijn klanten van A tot Z begeleidt.

je kunt hem downloaden op "gezondensportiefafvallen.nl".

ik hoop dat ik je hiermee kan helpen.

met sportieve groet,

Jan-Willem

19-05-2010
09:12:19
Reactie van roos:

Hoi Amalia,

Waarom zijn wortel en pompoen "dikmakende groentes"? Er zit geen vet en nauwelijks koolhydraten in.

18-05-2010
11:26:09
Reactie van pompon:

Hoi Amalia,
Is EGA wel een koolhydraatarm dieet? Het valt me op dat je gewoon macaroni, brood en aardappels mag eten.
Wat is het principe van dit dieet ? Gewoon minder eten van normale dingen?

10-05-2010
22:54:13
Reactie van amalia:

dag Karin,

Ik volg zelf een koolhydraten- en vet-arme manier van eten, noem het geen dieet want ik moet mij waarschijnlijk voor altijd aan deze manier van eten houden. Wel ben ik begonnen zó te eten omdat ik af moet vallen (zo'n 22 kilo).
Koolhydraten- en vetarm eten bevalt mij erg goed. Niet alleen viel ik bijna 5 kilo af in 3 weken, ook voelt het voor mijn maag en darmen veel rustiger.
Ik eet 1 boterham per dag óf 75 gram drooggewogen macaroni wat ik dan ook vaak door de salade doe. Verder veel groente (pas op met mais, wortel en pompoen -zijn dikmakende groentes) en iets vegetarisch of vis (witvis of tonijn op water). Dit dieet is te vinden bij de Ega-afslankclub (op internet te vinden en overal in NL gevestigd), die al 25 jaar bestaat en samenwerkt met artsen.
In mijn ogen is dit een hele gezonde manier van eten, en heeft het als effect dat je er bij afvalt. Je kunt hiervan gratis recepten downloaden op de site van Ega. Ook hele smakelijke recepten en goed vol te houden wat ook erg belangrijk is.

Succes met afvallen!

groetjes,
Amalia

24-04-2010
20:33:14
Reactie van pascal:

ik heb 1 jaar adkins gedaan toen ik 16 was moet zeggen werkt egt goed maar spek eten voor het leven maar in eht begin lijkt het een hemel maar naar een lange tijd ga je egt dinge als fruit eno missen als je da allemaal kan missen is eht zeker een aanrader

21-04-2010
08:48:30
Reactie van san:

Handig he.. numlock uitstaan ik ben vanaf 5 januari nu bijna 14 kilo kwijt zonder honger !! en moet er nog genoeg maar goed rustig aan!
San

19-04-2010
15:55:06
hoeveel kilo San ???

19-04-2010
09:47:41
Reactie van san:

Hoi
Ook ik volg sinds januari een kh- dieet (max per dag) en ben daar dus nu ruim kg mee afgevallen.
San

19-04-2010
08:38:20
Reactie van annie:

Ik volg sinds 1,5 week een koolhydraatarm dieet. Ik heb hier veel over gelezen, maar hou wel mijn eigen richtlijnen aan. Fruit eet ik wel gewoon, gemiddeld 2 stuks per dag.
Ik merk dat ik veel minder zin heb in zoetigheid en hierdoor geen uitbuien meer heb gehad. Wel heb ik problemen met de stoelgang gekregen.

Weet iemand of je ook koolhydraat arm kan eten als je 3x in de week intensief sport?

1  2  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim