online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - een goed voedingsschema
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

een goed voedingsschema

22-04-2006

Hallo Allemaal,

Ik heb dit jaar al verschillende pogingen gedaan om af te vallen. Het gaat een paar weken goed en dan val ik toch weer terug in het oude patroon. Ik wil dit niet meer. Nu heb ik eigenlijk een vraag aan de dieetiste. En dat is of zij mij een voedingsschema kan geven wat je gemiddeld per dag zou moeten eten om af te vallen. Wat wordt er aanbevolen. Ik hoop dat ik daar dan een hou vast aan heb. Alvast kei bedankt.

Een jojootje

26-02-2011
19:03:12
Reactie van tine:

hallo ik ben een meisje van 16 jaar oud en ik ga altijd lopen maar ik val nooit af. ik blijf op het zelfde gewicht staan, dus ik vraag advies aan julie.

27-04-2006
21:34:49
Hallo El,

Harstikke bedankt voor je advies. Hier kan ik iets mee. En ik ga zeker kijken op die site.

26-04-2006
21:22:11
Hoi, ik had een paar maanden geleden een goede voedingsschema aangevraagd op de site van bodystore.nl (handige site). Je kan met dit schema ongeveer een 1/2 kilo per week afvallen. Die ging zo:

Begin de dag met een goed ontbijt.

Voorbeeld ONTBIJT:

1 volkoren boterham belegd met light boter en mager beleg naar keuze
1 gekookt ei
1 stuk fruit
1 kop thee

Andere verantwoorde ontbijtkeuzes zijn:

- Een kom halfvolle melk met cornflakes met een plakje ontbijtkoek + een appel.
- 4 cracottes met slankie smeerkaas, 125 ml magere vruchtenkwark en glas sinaasappelsap.
- 50 gram havermout met 125 ml magere melk en een gekookt eitje.

Voorbeeld LUNCH:

2 volkoren boterhammen, met bv een gekookt eitje, rosbief, tonijnsalade enz.
1 sinaasappel
1 kopje thee
125 ml magere vruchtenyoghurt

Kies ook eens een andere gezonde belegsoort: 20+ smeerkaas, 20+ kaas, light jam, gebraden kipfilet of kalkoenfilet. Heb je trek in iets hartigs neem dan ook een soepje van b.v. Cup a soup.

AVONDMAAL:
Maak voor de avond een lekkere gezonde maaltijd van bijvoorbeeld:

Kipfilet, kalkoenfilet, rundertartaar, biefstuk, kabeljauwfilet of tonijn op waterbasis.

Eet er volkoren pasta, zilvervliesrijst, aardappelen of volkoren brood bij. Gezond bakken doe je in een kleine hoeveelheid olijfolie of dieet boter. Voeg elke dag een groentesoort die je lekker vindt bij je avondmaaltijd.

TIP: Schep 1 keer een normaal bord op, deel je bord in 4 kwarten, 3 kwarten vul je met b.v. kipfilet en groente en 1 kwart vul je met b.v. rijst, aardappelen of pasta. Drink er een glas water bij. Eet als toetje een bakje magere vruchtenyoghurt.

Tips om nog sneller af te slanken:

- Eet na 19 uur niks meer, heb je toch honger eet dan een handje studentenhaver of een soepje.

- Neem 2 lekkere gezonde tussendoortjes. Zo houd je de hele dag energie!

- Drink voldoende water (1,5 liter) en eventueel ter afwisseling kruidenthee.

- Drink geen cola, sinas en 7up, neem hiervoor in de plaats light frisdrank.

- Eet geen gefrituurde snacks, jus, of varkensvlees

- Gebruik olijfolie en becel light.

- Blijf bewegen, kies het type lichaamsbeweging dat bij je past.

- Kijk voor nog meer afslanktips op de site van bodystore.nl .

- Kijk op Bodystore.nl voor een gezond recept!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt ;) Veel succes!!!

groetjes, el.

26-04-2006
19:49:02
sorry, ik bedoel jojootje.

26-04-2006
19:48:26
je zegt het zelf al Meta, je valt terug in je oude voedingspatroon. houdt eens een dagboek bij en kijk dan eens hoe vaak je op een dag iets tot je neemt. En bij het voedingscentrum hebben ze echt goede informatie, even doorlinken en een paar folders bestellen. Kosten maar een paar Euro. En anders toch maar hulp zoeken via een "lijnclub". Afvallen is moeilijk, maar we willen allemaal te snel en te makkelijk. Die kilo's zijn er ook niet in 4 weken aan gekomen en gaan er dus ook niet in 4 weken af, zucht, zucht, helaas. Ik ben zelf 25 kilo afgevallen door de cursus voedingsleer en heb daarbij geleerd dat het inderdaad "het voedingspatroon" is waar we steeds op vast lopen. Mijn oplossing was afleiding! Succes en houdt ons op de hoogte Gr. Suzan

25-04-2006
11:23:05
Kijk eens op deze site dan.... is toch heel veel info te vinden.

24-04-2006
18:55:28
Bedankt voor je tip maar daar heb ik natuurlijk allang gekeken. Ik wil weten wat je ongeveer mag/moet eten als je af wil vallen. En hoe verdeel je het over de dag? Ik hoop hier antwoord op te krijgen.

Het jojootje

22-04-2006
13:46:29
ga eens naar voedingscentrum.nl kun je alle informatie vinden. folders en info kun je zo bestellen. succes en weet een "normaal" voedingsplan houdt je langer vol dan een dieet. gr.Suzan.

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim