online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - meer dan 10 kilo aangekomen in 2 jaar
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

meer dan 10 kilo aangekomen in 2 jaar

11-03-2010

Hallo allemaal,

Ik ben in 2 jaar erg veel aangekomen, en vooral 2009 is voor mij een ramp geweest. Ik ben 1.68 en weeg 78kg. Veel te veel dus. Natuurlijk eet je als je op jezelf ineens woont heel anders dan bij je ouders, maar ik eet niet echt bepaald veel of veel snacks. Wel heb ik geen beweging. Mijn school zit erg dicht bij, en sportscholen zijn erg duur hier. Ik word er ook niet echt in gesteund door mijn ouders ofzo, ze hebben me wel is van die afslankmiddelen gegeven van Tv, maar dat helpt allemaal helemaal niks. Nou weet ik dat afvallen iets is waar je veel zelfinitiatief bij moet tonen, en dat is voor mij soms wel moeilijk. Ik moet echt er af en toe op gewezen worden op de een of andere manier. En ik dacht door er hier met mensen over te praten, en elkaar tips te geven, het mij (en jullie wellicht!) helpt om die 10kg er af te krijgen op een gezonde manier...

Wie heeft er een paar goeie tips voor deze student, of zit met het zelfde probleem?

23-03-2010
21:42:15
Reactie van nnnn:

hallo,
ik ben 165 en weeg nu 66
ik woog 77
ik dacht dat ik ook niet erg slecht at.
maar dat bleek toch anders.
probeer in ieder geval geen frisdrank te drinken. dus ook geen aanmaak limonade.. hier zit meer in als je denkt.. 1 glas cola bevat al meer als 100 calorieën.
mijn eetpatroon nu: sochtends 1 boterham met mager beleg (kipfilet, 30+kaas, schouderham etc)
dan een tussendoortje (1 stuk fruit, het liefst geen banaan)
smiddags 2 boterhammen (weer met mager beleg, voor variatie kun je die ook bekijken met caloriechecker)
daarna weer een tussendoortje ( plak peperkoek met weinig vet, 1 evergreen, of stuk fruit)
en savonds gewoon simpel eten ( dus geen sauzen gebruiken, niet bakken in boter, als het moet een beetje olijfolie, mindere met aardappelen of pasta en meer groenten eten, en mager vlees, geen speklappen maar kipfilet of rundertartaar)
als ik iets drink is het water, thee, een glas optimel, cola zero
en savonds streng zijn voor jezelf. heb je nog honger pak je een appel..
ik hoop in ieder geval dat je hier iets aan hebt. kijk eens naar de calorieën op een verpakking, soms schrik je hoeveel calorieën ergens inzitten zonder dat je er erg in hebt

20-03-2010
22:35:25
Reactie van kim:

Hoi!

Toen ik jouw verhaal las, leek het heel erg op mijn verhaal. Ik ben namelijk ook in 2 jaar tijd wel 20 (!) kilo aangekomen. Ben 1.69 en weeg op dit moment 79 kilo. Ik zou graag naar de 65 à 70 kilo toe willen. Op dit moment ben ik 3 kilo kwijt. Dit door middel van gewoon goed op letten wat je eet, niet veel tussendoortjes en als je een tussendoortje neemt, dan fruit of zoiets. Daarnaast houdt ik bij wat ik per dag eet op voedingscentrum. Dit helpt bij mij heel goed, zo weet ik precies hoeveel calorien ik op een dag binnen krijg. Eet ik 1 dag wat meer, eet ik de volgende dag wat minder. Misschien is dat voor jou ook een idee?

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim