welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - 49 kilo overgewicht
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

49 kilo overgewicht

24-04-2006

Hallo allemaal,
ik hoop dat iemand bij kan helpen. Ik ben namelijk 1.51 lang en ik weeg nu al 110.3. Ik kom regelmatig naar de huisarts maar dat wil ik eigenlijk liever niet meer. In sommige stoelen kan ik echt al niet meer zitten, en rondom mijn buik hangt een hele zwembroek vet. In gewonen kleren pas ik niet meer, en ik heb ook een enorme maat. Heeft iemand een tip voor mij ?? Ik zou even mijn eetpatroon aangeven. S'ochtends als ontbijt 7 boterhammen met suiker. Dan tussendoor 2 A 3 zakjes chips/snoep/ Dan tussen de middag meestal een halve kilo friet of 7 boterhammen. Dan Tussendoor 3 A 4 chips en een paar chocolade dingen. En dan s'avonds ook nog iets tussendoor en gewoon avond eten natuurlijk. Ik heb geeneen broek die nog dicht past en dat is natuurlijk wel erg balen. Vorige weer woog ik nog 106 dat wuk dys szeggen dat er bij mij 5 kilo per weerk aankomt. Als dit nog lang zo door gaat kan k dalijk nie meer lopen. Kan iemadn mij helpen ?? Tahnkx Kimberlue

06-09-2010
11:25:19
Reactie van lachmeisje:

Ik bedoel Joop uiteraard en alle anderen met dit probleem.

06-09-2010
11:24:26
Reactie van lachmeisje:

Hallo,

Ik haak ook even in. Voor de mensen die denken dat het leuk is om een vies vet varken genoemd te worden terwijl je ziek bent.....IS NIET LEUK!

Piet, ik zou als ik jou was eens met een psycholoog gaan praten, het is namelijk heel goed denkbaar dat jij de eetstoornis BED hebt. Ik weet dit natuurlijk niet zeker, maar in wat jij hebt geschreven herken ik veel van mijzelf in jou, tenminste vroeger... BED is te behandelen, door middel van cognitieve gedragstherapie, en eetmanagment. Jij moet leren om te kijken waarom je niet van alle lekkers af kan blijven en daarop anticiperen, en dat om te draaien.
Voor nu een paar kleine vragen, je hoeft ze niet te beantwoorden als je dat niet wil... mag wel natuurlijk...
1. Denk je de hele dag aan eten.
2. Voel je je rot als je een grote hoeveelheid voedsel naar binnen hebt gewerkt?
3. Ga je eten als je je rot voelt?
4. Eet je vaak stiekem?
Als dit zo is, pak dan onder begeleiding je probleem aan.

Ik ken dit allemaal vanuit eigen ervaring, ik heb namelijk al 15 jaar lang BED/Boulimia met anorectische perioden. Ik ben 29, 1m68 en 113 kilo. Maar ik heb in minder dan 1 jaar 50! kilo verloren

06-09-2010
11:08:32
Reactie van truus:

hoi Paul

welk dieet volgt die vriendin als ik vragen mag ???
Ikzelf wil ook nog 15 kg kwijt.

06-09-2010
10:17:00
Reactie van paul:

Toen ik dit berichtje las dacht ik eerste instantie dat het niet serieus bedoeld was, maar om je toch een tip te geven:

Stap af van de suikers en de halve kilo's friet en probeer de hoeveelheden per eetgelegenheid drastisch te verminderen. Pak bijvoorbeeld groenten als broodbeleg en hou het op vier sneetjes. Hiernaast is het ook van belang te weten wat je binnen krijgt en dit te compenseren met de hoeveelheid die je verbrandt. In veel gevallen is beweging hierbij een must.

Uiteindelijk gaat het hele afslankproces afhangen van jouw eigen inzet. Een goede vriendin van me die ook te kampen heeft met overgewicht volgt nu ruim drie weken gemotiveerd een dieet en is daardoor al ruim 17 kilo afgevallen. Ze geeft hierbij aan dat het heel zwaar is, maar omdat ze zelf zo graag wil is het goed vol te houden.

het is dus mogelijk zolang je er zelf iets aan wilt doen!!!

Kijk eventueel ook eens op slim-afvallen.com

20-08-2010
07:15:49
Reactie van truus:

zo slank zijn als je dochter dat willen we allemaal
zo dun zijn als een rietje zo mager als een plank !!!

DAT IS WAT IK ZOU WILLEN

SLANK SLANK SLANK

Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  ... 15  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Frank
Software: Frank