online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Niet meer ongesteld na stoppen met pil en anorexia
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Niet meer ongesteld na stoppen met pil en anorexia

02-05-2010

Hoi,

Ik ben een 23-jarige lichamelijk gezonde vrouw.
Ik ontwikkelde op mijn 15e jaar anorexia, en een paar maanden nadat dat begon werd ik voor de eerste keer ongesteld. Dat bleef bij die keer omdat ik heel erg vermagerde.

Toen ik genezen was van de anorexia ben ik op advies van de huisarts met de pil begonnen. Ik begon meteen te menstrueren.
Ik heb toen de pil 3 jaar geslikt.
Vanwege medicijngebruik moest ik op geven moment overstappen naar het spiraaltje, ik heb dat spiraaltje een half jaar gehad en ben in die periode niet ongesteld geweest. Toen ik hem er uit liet halen en weer met de pil begon werd ik weer ongesteld.

Nu ben ik 6 weken geleden met de pil gestopt om te kijken of ik ook zonder pil ongesteld zou kunnen worden, maar ik word maar niet ongesteld.

Toen ging er een belletje bij mij rinkelen. De artsen vonden het al raar dat ik tijdens mijn spiraaltjetijd niet gewoon ongesteld werd.
Ik vermoed dat de pil kunstmatig mijn menstruaties heeft opgewekt. Ik ben maar 1 keer in mijn leven 'echt' ongesteld geweest en dat was de eerste keer.

Nu is mijn vraag: Zou ik wel vruchtbaar zijn? Moet ik naar de dokter/huisarts?
Ik maak me hier heel erg veel zorgen over want mijn vriend en ik hebben een kinderwens.

Kan iemand mij advies geven?
Alvast bedankt!

Groetjes
Elzeline

06-12-2010
10:14:33
In een zekere zin heeft anorexia te maken met afslanken dan wel op een ongezonde manier maar goed. Ik zou inderdaad eens langs de dokter gaan en jouw vraagtekens bij hem neerleggen. Ook is er een medisch forum, hier staan ook veel mensen met gezondheisklachten.

Groetjes

15-11-2010
15:41:33
Reactie van karin:

Hoi,
Je zit op het verkeerde forum, maar als ik jou was zou ik gewoon naar de huisarts gaan voor de zekerheid

04-05-2010
17:10:35
Reactie van rian:

wat heeft dit in godsnaam met afvallen te maken
je zit op het verkeerde forum.

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim