online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - van koolhydraten naar calorie arm ??
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

van koolhydraten naar calorie arm ??

12-05-2010

Hallo allemaal
Ik volg samen met m,n man sinds februari dit jaar het dokter frank dieet en met succes we zijn beide al 10 kilo afgevallen
Je zult zeggen nou wat is dan het probleem ?? het probleem is dat we ondertussen snakken naar een boterham en pasta en de eieren zijn we nu wel wat moe gegeten
Nu stelde m,n man voor of we over zouden stappen op het Sonja Bakker dieet
Maar ik vraag me af of dit wel gaat
Van een koolhydraatarm dieet over naar een caloriearm dieet ???
Zonder weer in gewicht aan te komen ??
Heeft iemand van jullie dit al eens gedaan ? en hoe heb je dat ervaren ??
Hopelijk reageert er iemand, alvast heel erg bedankt...

22-03-2011
16:06:22
Reactie van emma:

Sorry Wanda, ik typte per ongeluk jouw naam hieronder. Maar het berichtje is dus van mij.

22-03-2011
16:05:31
Reactie van wanda:

Ik doe het ook niet heel streng hoor. Door de week geen koolhydraten en in het weekend een beetje. En na 70 dagen bouw je langzaam weer op. Het is niet de bedoeling dat je de rest van je leven geen koolhydraten meer eet.
Maar ik mis ze echt niet tot nu toe.

22-03-2011
12:50:40
Reactie van wanda:

Beste Emma, ga eerst koolhydraat-arm brood eten, gewoon te koop bij de supermarkt. wel even naar vragen! Langzaam opvoeren. eerst 5 dagen alleen bij t ontbijt, dan ook bij de lunch. Liefst geroosterd, dan doet t minder schade. Rustig opbouwen is het belangrijkst !!!

22-03-2011
07:44:14
Reactie van emma:

Ik ben eind januari begonnen met dr. Frank en het gaat goed.
Zal ik een nieuw onderwerp dr. Frank openen? Kunnen we daar verder gaan en komen er misschien meer bij?
Groet, Emma

21-03-2011
22:59:02
Reactie van jo(landa):

Ik lees hier weinig over dokter Frank deelnemers.
Zijn er nog mensen die dokter Frank volgen?
Ik sinds een week met 2,7 als resultaat.
Ben benieuwd. Laat van jullie horen als je wilt....

19-05-2010
14:47:16
Reactie van gummie:

Pompon bedankt voor je reacties ....
Ik heb me ook een beetje verdiept in het boek van Yvonne Lemmers
en heb het besteld en ik denk dat dit een goede aansluiting kan zijn op dr frank
Bedankt.....

18-05-2010
11:40:45
Reactie van pompon:

Oja, en nog even dit: ik zou beslist niet van Dr. Frank op Sonja Bakker overstappen. Dit is juist een totaal tegenovergesteld dieet, dat veel koolhydraten en weinig vet bevat. Ik denk dat je hiermee het effect van Dr. Frank weer te niet doet.

Las zojuist in Yvonne Lemmers boek over ontbijtkoek, dat Sonja heel veel voorschrijft. Hierin zit geen vet, dus lijkt het gezond. Maar wel heel veel fructose/glucose = koolhydraten, die maken dat je lichaam insuline aanmaakt en de koolhydraten omzet in vet. Hierdoor wordt je dus toch 'vetter'.
Ook schrijft Sonja Bakker veel light produkten voor. Je lichaam herkent (volgens GOK) het zoet hiervan en gaat insuline aanmaken, dat koolhydraten uit je bloed haalt en omzet in vet... Light werkt dan dus helemaal niet 'light'.

18-05-2010
11:35:33
Reactie van pompon:

Ik ken het Dr. Frank dieet niet goed, maar verdiep me wel in andere KH dieten. Daarbij is het juist gebruikelijk dat je stap voor stap meer koolhydraten toevoegt. Je gaat steeds naar een nieuwe fase waarin meer mag. Daarvoor werken ze met de rode, oranje en groene voedingslijsten. Je hoeft dus niet levenslang broodloos te eten!

Dit is bijv. zo bij het Atkins dieet, bij het Drukke Dames dieet en bij het
Grip op Koolhydratendieet (GOK) van Yvonne Lemmers. Bij GOK is het bovendien zo dat je elke dag een koolhydraten-uur hebt, ook in de 'afkickfase'. In dat uur mag je dan wel brood of pasta, rijst, aardappelen eten .

13-05-2010
09:15:12
Hallo!
Je moet eerst langzaam de koolhydraten introduceren. Nooit ineens vol op de koolhydraten over want dan krijg je het jojo effect.
Dus eerst 1 boterham en verder je kh- dieet. En dan na een paar dagen een boterham extra of een klein aardappeltje bij je avondeten.
Succes. 10 kilo is een hele prestatie!

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim