online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Doe ik het goed?
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Doe ik het goed?

19-05-2010

Beste mensen!

Ik ben Anouk en 21 jaar. Tijdens het eerste jaar van mijn ziekte (ziekte van Crohn) ben ik door de prednison, vreetbuiien en energie te kort van 78 kilo naar 97 kilo gegaan. Ik ben 1.75 m. Na een jaar hier niks aan te doen, ben ik naar een dietiste gegaan. Dit ging heel goed, 6 keer per dag eten (zonder te sporten) en ik was in 8 weken tijd 10 kilo afgevallen. Door school en een verhuizing ben ik echter gestopt en sindsdien heb ik er weer 6 kilo aan gegeten. Sinds afgelopen zaterdag heb ik het roer omgegooid. Ik ben weer begonnen met 6 keer per dag kleine maaltijden te eten, niet te snoepen, geen suiker dranken meer te drinken en lekker veel te fietsen en te wandelen. Ook heb ik een crosstrainer gekocht waar ik vandaag voor het eerst op ben gaan staan, 20 min crosstrainen en 10 min met gewichtjes oefenen. Want ik wil weer naar die 78 kg! Ik wilde eigenlijk mij elke zaterdag wegen maar kon toch niet laten om er gisteren even op te staan. Ik ben vanaf zaterdag (toen woog ik 93.2 kg) naar vandaag (90.6 kg) gegaan. Nou zouden jullie denken..lekker fijn zo snel maar mijn vraag is juist:

Moet dit wel zo snel? Of breng ik mijzelf hiermee in gevaar door straks weer alles terug te krijgen of op een dood punt te komen?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim