welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - reuma,ontstekeningen en toch willen afvallen
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

reuma,ontstekeningen en toch willen afvallen

30-04-2006

Hoi, ik ben 43 jaar 1.61 groot en net geen 100 kilo. Zo 9 jaar geleden na de geboorte van mijn zoon kreeg ik de ene spieronsteking na de andere. ^jaar geleden heeft men bij mij reuma vastgesteld. Toen woog ik net geen 80 kilo. Door het moeilijke bewegen en frustraties vlogen de kilo's aan. Nachtmerrie is het om over de 100 te komen.
Net als de reuma weer wat meevalt krijg ik weer wat anders. Nu is dat een hiel spoor en een flinke pees ontsteking erbij. Gelukkig heb ik ontstekingsremmers gekregen zodat ik me weer wat kan bewegen. Die mag ik niet te lang slikken, want ik heb ook last van een medicijn allergie. Rood worden, onder de uitslag zitten, ontstoken tranende ogen..... noem het op en ik krijg het.
Toch heb ik een heel leuk leven. Een man die gek is op me, ik werk zelfs 20 uur in de week en ga 2 keer per week naar avondschool.
Alleen die dikke kont, die vet rollen om mijn buik.... het lukt me niet. Ik ben nu sinds 2 maanden bezig terug intensief te lijnen. Snoepen doe ik niet meer, alles is mager wat het mondje ingaat. Qua eten is mijn huisarts ook heel tevreden over mij,doch ik moet meer bewegen.
Wie herkent dit probleem en heeft tips voor me?
Wie wil hierover meepraten en of huilen. Sterkte aan ieder die dit leest, de naam is Volle Maan.

12-06-2013
20:16:19
Reactie van meisje:

ik ben een meisje van 17 jaar en heb nu 1 jaar reuma. ik ben 20 kg verdikt sinds ik die ziekte heb en veel medicatie neem. ik zit met hetzelfde probleem.

11-01-2009
14:46:23
Reactie van -:

ik heb mijn reactie doorgelezen en wou nog even vermelden :
ik weet dat mensen echt soms niet zonder medicatie kunnen maar probeer toch ook gezonde voeding uit dan kan het zijn dat je over kan gaan op "minder" medicatie
alle medicatie zijn ook gifstoffen die het lichaam weer moet verwerken , je hebt gifstoffen uit emoties, uit voeding en uit medicatie
is het ook een stukje dat je heel slecht in je vel zit dan raad ik aan om langs een goede natuurarts te gaan die ook het emotionele niet onderkend en hier ondersteuning in biedt
bij de meeste mensen gaan emoties ofwel naar buiten ofwel diep naar binnen waar ze dan een orgaan blokkeren dat daardoor zwakker wordt en de voeding niet meer op een goede manier kan verwerken, en zo krijg je een vizieuze cirkel

grts, Voeding-gezondheid-levenswijze consulente
Maria

11-01-2009
14:39:15
Reactie van -:

Hallo lieve volle maan,

Ik, Maria, heb een reactie geplaatst in juli 2007.

Ik vind het echt heel erg dat de reguliere artsen niet zo vlug willen samenwerken met natuurartsen of doorverwijzen.
Een samenwerking zou prachtig kunnen zijn.
Wat betreft die ziekten waarover het meermaals gaat om dit forum :
het kan zijn dat het inderdaad al zover gevorderd is dat organen aangetast zijn , als dit zo is dan kan nog een hele goede verbetering bekomen worden met gezonde voeding en ondersteuning van kruiden
als de organen nog niet aangetast zijn dan is er echt een volledige weg naar gezezing terug mogelijk.
zolang de organen niet aangetast zijn zitten de gifstoffen nog in vocht en vetcellen opgeslagen zoals ik eerder reeds vermelde.
Een ontgiftingskuur kan hier dan ook wonderen verrichten op voorwaarde dat je een gezondere levenswijze blijft hanteren nadien.
Een goede tip : neem elke morgend fruitontbijt tot 12 uur ' middags
dit mag: smoothie van een beetje natuuryoghurt met fruit, liefst seizoenfruit want daar zitten de levende stoffen nog in , alle gewone soorten fruit zo uit het vuistje
een roze pompelmoes is heel erg goed maar alleen als je geen medicatie neemt want door de sterke ontgiftingswerking van de pompelmoes kan de medicatie ofwel veel sterker ofwel niet meer werken .
Verder vanaf 12 uur 's middags volkorenbrood met groenten met steeds een beetje vet ( zelfgemaakte mayo of olie) dit geeft een langer verzadigingsgevoel , een verse soep met seizoensgroenten kan ook altijd ( groentenbouillon gebruiken ) , wok met vele groenten en ofwel wat volkoren rijst , ofwel wat kip , niet en eiwit en koolhydraten want een ziek lichaam kan de zware verwerking hiervan niet aan
s' Avonds dan een grote salade vooraf , dit stelt een enzym voor de spijsvertering in werking en daarna weer ofwel koolhydraten met groenten , ofwel eiwitten met groenten
de groenten moeten het grootste deel bevatten, eiwit en koolhydraat heel weinig
na 20.00 u 's avonds niets meer nemen, is er toch trek dan neem je fruit of een beetje hartige soep.
heel veel bronwater drinken tussendoor om de vrijgekomen gifstoffen zo vlug mogelijk uit het lichaam te doen verdwijnen en zuiverende brandnetelthee
Toch blijf ik er op aandringen om een goede natuurarts te zoeken daar zij heel dit ontgiftingsproces kunnen ondersteunen met celzouten en kruiden
Ik hoop dat ik voor sommigen die dit lezen iets in gang kan zetten op weg naar een betere gezondheid maar op een goed manier
tik ook eens " systeem van reckeweg " in op internet en bekijk hier alle symptomen dan weet je ook of de genezing nog omkeerbaar is bij jou

lieve gezonde grtjs,
voeding-gezondheid en levenswijze consulente
Maria

11-01-2009
12:34:16
Reactie van dochter van:

Lieve Volle Maan,

Het is misschien geen geruststelling maar je bent zeker niet de enige die kampt met dit probleem. Mijn moeder heeft hetzelfde (reuma, prednison, lastig bewegen etc) en ook zij zou graag advies hebben. Hoewel tot nu toe elke dag een stukje rustig wandelen met de hond wel mondjesmaat schijnt te werken is het nog niet ideaal. Dit is dus meer een bericht van medeleven dan van advies aangezien wij ook nog op zoek zijn naar betere methoden. In elk geval heel goed dat je het zo bespreekbaar maakt! Sterkte! Dochter van

13-10-2008
13:15:11
Reactie van els:

misscien een late reactie maar ik lees hier nog maar net,ook ik heb reuma of eigenlijk fibromialgi, atrose in mijn handen en artritis in beiden schouders, 3 jaar terug ben ik 30 kilo afgevallen door middel van accupuntuur en een zwaar dieet en reuma fitnes, nun ben ik weer bijna 10 kilo zwaarder omdat ik door knie problemen niet meer kan/mag fitnissen en dan komt het er ongemerkt aan,maar ik wil echt die 10 kilo weer eraf hebben voor mijn gewrichten a.s donderdag hoop ik te horen wat er met mijn knie is,nu heb ik over reductil gehoort helpt dat??en kun je het gewoon kopen?, susses lies, groetjes Els

1  2  3  4  5  6  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Frank
Software: Frank