welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diŰtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - afvallen door warm eten 's morgens
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

afvallen door warm eten 's morgens

12-06-2010

Ja het klinkt bizar........misschien zelfs onsmakelijk, maar het wÚrkt!!
In elk geval wÚl bij mij!

Nou had ik sowieso nooit geen moeite met eten 's morgens (alhoewel ik genoeg mensen ken die 's morgens geen enkele hap door hun keel krijgen)
Na zo lang gejojo met afvallen, waarbij mij opviel dat ik dan 's avonds het meest zat te snaaien, kwam ik regelmatig mega veel aan in gewicht.
Ik hoorde ooit eens iemand zeggen: ontbijten als een keizer,lunch als een koning en dineer als een bedelaar.
Toen dacht ik, waarom niet?
Ik ga het gewoon proberen om mijn cereal producten te verplaatsen naar de avond en het warme eten 's morgens.

Voor de avond kookte ik voor man en kids en het restje daarvan bewaarde ik voor de ochtend. In begin at ik het koud, m.n. pasta's, daarna leerde ik eraan wennen en nu eet ik niets anders dan een warme hap 's morgens. Snel klaar, even opwarmen in de magnetron en eten maar.
Ik vind het zelfs lekker, voel me de hele dag vol en heb geen hongergevoel in de loop van de dag als ik me ingespannen heb of gesport.
Later dan 18.00 uur eet ik niet meer, heb zelfs 's avonds ook geen behoefte aan gesnaai. Want fruit eten en knabbelen op een wortel doe ik enkel overdag. Na zessen eet ik Úcht helemaal niets meer, zelfs niet op een feestje of verjaardag. Ik heb ook helemaal geen behoefte daaraan.
Mensen om me heen blijven het vreemd en raar vinden, maar accepteren het wel als ze zien hoeveel ik al afgevallen ben (van 119 kilo naar 87 kilo)

Kennelijk werkt mijn stofwisseling beter op deze manier van eten en misschien zijn er wel meer mensen waar het beter bij werkt.
Gewoon proberen zou ik zeggen.........ik moest het even kwijt op dit forum

30-01-2015
08:49:37
Reactie van mario:

Is eigenlijk makkelijk te verklaren dat het werkt. Omdat de meeste van ons in een patroon zitten van opstaan school/werken, thuiskomen, eten. Eten wij de zwaarst maaltijd savonds. Maar de meeste energie gebruik je overdag. Ik krijg altijd op mn lazerus van de dieetiste dat ik smorgens te weinig eet waardoor mn lichaam in de reserve stand blijft staan en ik steeds minder ga verbranden. Nu ik smorgens goed ombijt voor ik ga werken heb ik minder moeite met mijn gewicht.

05-06-2013
00:56:28
Reactie van jelte:

ik moet op mijn gewicht blijven voor rugby, dus ooit van iemand gehoord dat dit de! methode is. ontbijt elke dag warm (macaronie rijst etc.), yoghurtlunch en licht avond eten. heel veel vrienden van mij zweren hierbij. je hebt de hele dag energie en je tukt heerlijk.

04-10-2012
10:25:06
Reactie van tanya:

Mensen verklaren me voor gek en zeggen dat het niet kan. Maar het kan! Ik eet nu iedere dag smorgens een broodje, om 12 uur eet ik een warme hap in de kantine op het werk en als ik thuis kom tussen 6 en 7 eet ik een boterham of een cup a soupje.
Heb al mijn hele leven savonds van die eetbuien en at super veel avondeten, maar nu heb ik savonds gewoon geen honger meer! Af en toe een stuk fruit en probleem opgelost. Het afvallen gaat niet super snel, maar wel op een manier die ik fijn vind. :)

19-03-2012
18:24:28
Reactie van dubbel x:

Wat apart, maar eigenlijk is het ook wel logisch. Misschien dat ik het ook eens ga doen. ;-)

19-03-2012
18:14:32
Reactie van appie beekhuis:

het klopt helemaal dat s'morgens warm eten veel beter werkt om af te vallen.
Bovendien heb je dan ook meer energie over de dag dan dat je dan normaal zou hebben als je s'avonds pas warm zou eten.

Ik doe het ook met enige regelmaat hoor, lekker s'morgens al mijn warme maaltijd klaarmaken en s'avonds iets van yoghurt ofzo.

ik merk bijvoorbeeld dat als ik s'morgens al uitgebreid warm eet, dat ik dan over de rest van de dag geen zin meer heb in snacks, chips, koek, snoep en chocola.

En als ik dan toch zin krijg in wat te snaaien, neem ik yoghurt met vruchtjes, of maak ik sla klaar met lekkere (gezonde) dingetjes erin zoals rozijnen, stukjes appel, mandarijntjes, enz.

1  2  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006«
Design: Esther en Frank
Software: Frank