online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Te weinig?
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Te weinig?

13-06-2010

Sinds een tijdje ben ik helemaal zát van mijn overgewicht. Ik ben 21 jaar, 1.75m ongeveer en toen ik woensdag op de weegschaal stond was het getal dat me aankeek 98.8 kg.
Een vriendin van me heeft haar ervaring met afvallen verteld. Door op calorieën te letten en niet boven de 2000 per dag te gaan, is zij 20kg afgevallen, en zij heeft mij deze tip dus ook gegeven.
Ik ben er toen achtergekomen dat ik soms tot wel 700 kcal. per dag te veel eet. Hier ben ik mee gestopt, maar nu ik steeds let op de calorieën die in mijn voeding zitten, heb ik een heleboel minder eetlust.
De afgelopen week (van woensdag tot zaterdag) ben ik al 2 kilo kwijt, alleen ik heb met behulp van caloriechecker bijgehouden wat ik nu per dag eet. Dit zijn de getallen:
woensdag: 1533 kcal
Donderdag: 1892 kcal
Vrijdag: 1903 kcal
Zaterdag: 2380 kcal (Vader was jarig..)

En vandaag heb ik voor ontbijt en lunch met moeite 800kcal weten te eten. Ik moet van mijzelf nu wel tussen 1500 en 2000 kcal blijven, omdat het anders gewoon te weinig is, maar hoe kan ik dit het beste doen?

Groetjes,
Aya

13-06-2010
21:48:32
Reactie van pompon:

Kijk ook eens op de site van het Voedingcentrum. Daar kun je een dagboek bijhouden waarin je steeds je calorieen invult. Zo zie je of je teveel/teweinig calo's binnenkrijgt. Volgens mij kun je ook checken of je een goede verdeling van voedingsstoffen eet. caloriechecker.nl

13-06-2010
16:23:45
Reactie van diaan:

Als je 6x per dag een kleine maaltijd neemt blijf je rond de 15ookcal zitten,dan moett je natuurlijk niet 3x een magnum oid eten!!

doordat je 6x een eetmoment hebt blijft je stofwisseling/verbranding bezig,en krijg je niet de neiging om te gaan snaaien.
3 hoofdmaaltijden en 3 kleinere met bv fruit/yoghurt,2 crackers met mager beleg,ontbijtkoek/fruit enz
succes,groetjes Diaan

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim