online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Help, ik val niet meer af!!
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Help, ik val niet meer af!!

16-06-2010

In maart ben ik begonnen met het eiwitdieet. Ik woog 103 kilo (1.77 lang). Het ging hartstikke goed (anderhalve kilo per week eraf) tot 4 weken geleden. Toen viel ik gedurende twee weken nog maar 1 kilo per week af en nu al twee weken helemaal niet meer. Volgens mij doe ik niets anders dan daarvoor. Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn en en eventuele oplossing? Dit is ontzettend demotiverend... Ik ben wel meer gaan bewegen, dus ik vroeg me af hoe het precies zit met aanmaak van spieren die zwaarder zijn dan vet en of dat misschien de oorzaak kan zijn? Heel graag reacties!

25-06-2010
11:57:27
Reactie van nieuwe impuls:

en, inderdaad spieren schijnen zwaarder dan vet, dus gewicht is niet alles!

25-06-2010
11:56:42
Reactie van nieuwe impuls:

Om weer af te vallen zou je je lichaam een nieuwe impuls kunnen geven;
wat voor mij goed werkt is naast een gezond goed doordachte eetgewoonte (iets wat je altijd kunt blijven doen) je lichaam uitdagen met bepaalde bewegingen. Bijvoorbeeld circuit training.

17-06-2010
08:47:18
Reactie van irene:

Hallo Renate,

Bedankt voor je tip! (Ik ben overigens degene die het berichtje geplaatst had: naam vergeten...) Wat betreft een totaal ander dieet gaan volgen: weet jij (of iemand anders) of dat veilig kan als je een eiwitdieet volgt? Je moet dat namelijk heel zorgvuldig afbouwen in 4 fasen. Ik durf niet zomaar opeens weer koolhydraten te gaan gebruiken. Of kan dat toch niet zoveel kwaad? Ik heb bedacht dat ik misschien een tijdje naar fase 2 zou kunnen gaan (1 dieetproduct vervangen voor 1 eiwitrijke maaltijd), maar of dat dan voldoende is om mijn stofwisseling weer op gang te helpen... Heeft iemand hier ervaring mee?

17-06-2010
07:24:32
Reactie van renate:

Hallo,

Dat je ineens niet meer aan komt kan inderdaad liggen aan dat je meer bent gaan sporten en dus meer spier massa opbouw hebt en inderdaad zijn spieren veel zwaarder dan vet.Wat ook best mogelijk is is dat je lichaam zich aan het ritme heeft gewend. Ik had dit ook en heb van mijn begeleider de tip gekregen om een week tussendoor een totaal ander dieet te volgen.Ookal zou het een zo genaamd crashdieet zijn. Ben ik nu mee bezig en het gaat als een speer.vanaf maandag echter ga ik weer terug naar mijn oude dieet.

Heel veel succes

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim