online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - ik heb steun en tips nodig
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

ik heb steun en tips nodig

01-05-2006

hallo allemaal ik ben chantal 25 jaar weeg 102 kilo ik ben in januari ook hier begonnen maar op een gegeven moment ging het niet meer en ik dacht ach ze nemen me maar zoals ik ben. Nu krijg ik ook lichte klachten en dat zie ik zo jong niet zitten dus ik moet er echt tegenaan. Ik hoop het weer vol te houden en steun en tips te krijgen groetjes chantal

06-05-2006
21:39:26
Hey meis,

Ik ben 24 jaar en ben in januari begonnen met afvallen. Ik zat toen op een gewicht van 112 kg. Bij een lengte van 1.67 m. Inmiddels weeg ik 100.7 kg.
Ik heb mijn eetpatroon aangepast maar volg geen speciaal dieet. Ik eet gewoon 3 maaltijden, neem tussendoor 2 keer fruit en af en toe een biscuitje als ik echt lekkere trek heb. Verder zorg ik dat ik iedere dag 1,5 liter water heb gedronken. Ik vind water inmiddels lekker, en drink daarnaast nog een melkproduct, en thee. Soms een glaasje verse sinaasappelsap.
Ik heb mijn sporten ook aangepast. Ik sport al ongeveer 5 jaar, maar deed iets wat ik vooral leuk vond (body jam, dansen en springen op muziek) maar nu doe ik aan xco. Ik heb een stepapparaat aangeschaft en daar sta ik 3 keer per week 10-20 minuten op. Eigenlijk heeft het mij niet veel moeite gekost om het allemaal zo om te gooien, omdat ik ontzettend gemotiveerd ben en vanaf het begin al zag dat het allemaal zin heeft.
Ik ben in mijn maat ook enorm "gekrompen" ik had maat 52-54, en nu heb ik maat 48. Het kan echt als je het wilt!

Succes meis, en als je nog meer wilt weten, ik wil je best helpen hoor!

Liefs

01-05-2006
19:56:59
Hoi Chantal,
Vervelend voor je dat je klachten krijgt, dat maakt het allemaal minder...maar is misschien wel een goede reden om wat af te vallen ;)
Om te beginnen, als ik jou was zou ik niet aan een dieet of iets dergelijks beginnen, want op een gegeven moment ben je het zat en is het moeilijk vol te houden, je kan eerder je eetgewoonten veranderen...daar heb je tenminste je hele leve lang iets mee :)
Het is natuurlijk maar wat jij het beste vind, sommigen zijn beter af met het volgen van een dieet.
Je kan ook beginnen met bv. 1 uurtje sport in de week. Of een paar keer in de week wandelen.
Je hebt hier op de forum ook een onderwerp 'een goed voedingsschema' kijk daar ook eens..tot slot ik ben zelf een nog nieuw bezig met intiutief eten, ook dit staat hier op het forum. Ik vind dat zelf geweldig, maar zoals ik zei...het is voor iedereen anders.
Probeer voor jezelf na te gaan wat jij het beste kan volhouden en waar je ook gemotiveerd bij bent. Heel veel succes ermee !!

groetjes, El.

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim