|
Afvallen lukt niet..
23-06-2010
Ik heb in het verleden al 2 afvalpogingen met succes gedaan, sonja bakker en herbalife. Beide keren zag ik vanaf de 1e dag direct resultaat en behaalde ik hiermee een gewichtsverlies van ca 5kg.
Maar om de een of andere reden lukt het me niet meer. Ik ben weer sonja bakker gaan doen, maar viel hier niets mee af. Ook de herbalife-shakes zijn weer aan bod gekomen, maar wilden ook niet baten.
Nu ben ik al ruim 1 maand calorieen aan het tellen en eet gemiddeld 1200 kcal, maar val helemaal niets meer af.
Oja, ik heb mijn levensstijl niet aangepast. Ik ben 28 en sport 2keer in de week.
Hoe kan dit? Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik doorzetten of ben ik verkeerd bezig? |
|
|
|
|
25-06-2010 12:52:03 |
Pas op dat je niet te weinig binnen krijgt. Hoe dubbel dit ook klinkt hierdoor kan het afvallen flink stagneren. Helemaal als je gesport hebt. Als je gewoon gezond wilt eten zonder af te vallen heeft een gemiddelde vrouw 2000 cal. nodig. Dieeten onder de 1200 cal. vallen onder crashdieeten en zijn erg ongezond. Probeer eens een paar 100 cal. meer per dag te eten en je maaltijden goed te verspreiden. Anders moet je hier eens posten wat je precies eet op een dag. |
|
25-06-2010 08:16:03 |
Nou, lukken? Vanmorgen gaf de weegschaal niet echt goed resultaat... + 0,6kg. En dat terwijl ik nu al 2 dagen heb gesport en slechts 1100 kcal heb gegeten. Heel frustrerend. |
|
24-06-2010 18:45:22 |
Heel veel succes. Het gaat je vast lukken!!!! |
|
24-06-2010 10:49:14 |
Ik heb inderdaad ook een tijdje geprobeerd om weinig koolhydraten te eten en veel eiwitten. Op zich goed vol te houden, maar ik viel er niet door af. Ik had ook sterk het idee dat de spieropbouw sterk werd bevorderd. Aan de weegschaal merkte ik niet veel, maar mijn broeken gingen steeds strakker zitten rond mijn knieen. Dit heb ik niet als positief ervaren, dus ben ik ermee gestopt.
Ik ga doorzetten en hopelijk doorbreek ik dan het patroon. Ik ben sinds gisteren begonnen aan 6x per dag kleinere proties eten en hopelijk geeft dit bij mij net zo goed resultaat als bij jou. |
|
23-06-2010 18:30:34 |
Ik ben eerst begonnen met minder koolhydraten eten en veel eiwitten. Daarbij ook maaltijdvervangers genomen. Daar eerst 10 kilo mee afgevallen. Daarna bedacht ik dat ik eigenlijk niet een dieet wil maar mijn voedingswijze aan wil passen zodat het ook op de langere termijn haalbaar is. Ik ben toen dus meerdere keren per dag gaan eten. Dit werkt voor mij erg goed. In combinatie met sporten(fitness) is het er toen geleidelijk af gegaan. Nu nog de laatste kilootjes!!! |
|
23-06-2010 16:37:23 |
ps: Echt knap dat je al 30(!!!) kilo bent afgevallen! Heb je dat zelfstandig gedaan of met begeleiding van een dieet/dietiste? |
|
23-06-2010 16:35:52 |
Op zich zijn mijn vorige dieetpogingen al een tijd geleden hoor, waarvan er helaas wel weer een paar kg bij is gekomen. Het betreft bij mij dus niet echt de laatste loodjes, maar echt een nieuwe dieetpoging. Elke zomer weer proberen de winter-kilo's eraf te krijgen zeg maar.
Maar ik ben blij te lezen dat jij het ook een tijd hebt gehad, dus ik ga gewoon doorzetten. Met ca 1200-1500kcal per dag zullen de kilo's na een tijdje toch wel moeten smelten, toch? Het is alleen heel frustrerend om al een maand lang op de voeding te letten, extraatjes af te slaan zonder enig resultaat te zien. |
|
23-06-2010 15:42:55 |
Ik heb hetzelfde gehad. Ben 30 kilo afgevallen en daarna een tijdje stil gestaan. Nu wil ik er nog 5 kilo af. 3 maand geleden weer aan de slag gegaan maar er ging niks af. Ik ben wat meer gaan variëren met calorieën per dag en meer gaan sporten en nu gaat het langzaamaan de goede kant op. Wekelijks 0,2 tot een halve kilo ofzo. Iedereen zegt ook altijd dat de laatste kilo's het lastigst zijn. |
|
23-06-2010 14:23:57 |
Bedankt voor je reactie. Ik probeer inderdaad zo gevarieerd mogelijk en verantwoord te eten. Nu ben ik inmiddels op het punt dat ik niet echt meer druf te eten, gezien ik nu niet afval, dus ik ben bang dat ik er door ga aankomen.
Op zich heb ik geen overgewicht hoor (BMI=24), maar 5 kg voor de zomer eraf zou toch wel fijn zijn.
Ik vraag me alleen af of er meerdere mensen zijn die dit probleem hebben of hier ervaring mee hebben. Op de overige forums lees ik vooral hoe goed het bij iedereen gaat. Waar ik heel blij voor ben, maar ik raak er niet echt gemotiveerd van. |
|
23-06-2010 14:08:40 |
Mogelijk dat je juist te weinig eet. Hierdoor komt je lichaam in de zogenaamde spaarstand en dan wordt afvallen heel moeilijk. Wat bij mij goed heeft geholpen is meerdere keren per dag eten (om de 3 uur) en rond de 1500 cal. per dag. Ene dag iets meer of minder en gevarieerd. Zo went je lichaam niet aan wat het binnenkrijgt. Succes in ieder geval. |
|
|