online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - ik blijf maar groeien!!
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

ik blijf maar groeien!!

26-06-2010

Hallo,

Ik ben 16 jaar, 174cm en weeg 78 kilo als het tegen zit.
Ik eet gezond, en beweeg zeer veel.
Ik kom alleen maar aan! Ook jojo ik heel veel met mijn gewicht.
Ik heb al van alles geprobeerd!!

Wat moet ik doen en weet iemand waardoor dit kan komen?

Alvast bedankt,

09-08-2010
10:37:59
Reactie van l.:

hee,

dankjewel voor de tips!
ik zal het zeker eens gaan proberen.
het gaat nu al een stuk beter, eet nu 3x per dag een goede maaltijd. zal proberen om nu 6 kleine maaltijden te gaan eten.

groetjes, l.

30-07-2010
07:14:57
Reactie van vleeskroket:

Ik ben vleeskroket,en heet geen petri ken dat mens niet !!!

29-07-2010
11:52:39
Reactie van esther:

Nog iets: dat je aankomt wil niet altijd zeggen dat het vet is he! Zoals al eerder genoemd kan het vocht zijn (als je te zout hebt gegeten of idd als je ongesteld moet worden/bent), maar je geeft ook aan veel te bewegen. Dat betekent dat waarschijnlijk dat je veel spiermassa hebt, wat altijd zwaarder weegt dan vet. In dit geval kun je beter je buikomvang als leidraad nemen ipv je gewicht. neemt je buikomvang af, dan val jij ook af!

Succes!

29-07-2010
11:46:47
Reactie van esther:

Hoi hoi,

het is een cliche, maar wel een nuttige: het helpt al veel om 'anders' te gaan eten. Dus ipv cola een cola light, ipv vla en yoghurt bv Optimel vla en yoghurt, ipv calorierijke ontbijtgranen een volkoren boterhammetje of cracker, enzovoorts. Let idd op de kleine dingen die je eet tussendoor, en ook dingen die je bij je maaltijden eet (sausjes, dressings ed). Als je alles wat je eet vervangt voor gezondere varianten (waarbij veel groenten en fruit heel belangrijk zijn) kun je ook al veel gewicht verliezen. Tot slot moet je echt proberen regelmatig te eten, dus elke 3 uur iets, dan blijft je stofwisseling werken.

Succes ermee, ik hoop dat dit voldoende is en dat het niet nodig is om naar de huisarts te gaan.

Gr. Esther

29-07-2010
08:49:58
Reactie van elles:

Hoi l,

Ik begrijp je vraag en ja naar de huisarts gaan is zeker geen verkeerde stap.
Ik weet niet of je een mannetje of een vrouwtje bent maar rond om de menstruatie zijn vrouwtjes meestal een beetje zwaarder ( in mijn geval zo'n 2 kilo) dat komt doordat ze dan wat meer vocht vasthouden.
Bovendien is 78 kilo met 1,74 cm nou niet zoveel te zwaar dat je al zwaar op dieet zou moeten volgens mij maar ook daar kan je huisarts je meer over vertellen.
Verder zou ik inderdaad zeker een week bijhouden wat je allemaal eet en probeer ook neer te zetten waarom je op dat moment eet wat je eet.

Succes!

Groetjes Elles

29-07-2010
08:32:28
Reactie van renate:

Xena,

Ik ben bang dat je gelijk hebt maar er is weinig te vinden op de site om contact te krijgen met de beheerder zou dat wel erg op prijs stellen. Dit soort vragen stel je niet omdat je alleen maar wil eten hier loop je al lang mee in 90% is een openbaarforum wel het laatste waar je aan denkt.

Liefs Renate

29-07-2010
05:40:17
Reactie van xena:

pffffff ik word gek van degene die de boel loop te verzieken, Je bent echt zielig en ik denk renate dat het de zelfde is alleen zijn naam veranderd heeft dus Petri of wat ever ga lekker de straat op en ga daar lopen vervelen.

Ik zou idd zeggen ga langs de huisarts en vraag of je getest kan worden stel je voor dat er ook wat uit komt dan zou toch in dit geval geweldig zijn als je alergisch voor ben kun je het gan mijden en dan val je wel af.

succes

28-07-2010
21:45:39
boeeeeeeeeeeeee

28-07-2010
21:45:23
ook niet doos I en renate
dus de 2 dozen

28-07-2010
21:44:23
beetje late reactie doos
vind je zelf ool niet I