online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - eet ik te veel?
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

eet ik te veel?

26-06-2010

hallo,
ik vraag me af of ik te veel eet,
dit is wat ik op een doordeweekse dag eet:

Ontbijt (niet altijd, hangt ervanaf of ik er tijd voor heb): 1 volkoren cracotter

Verplichte eettijd op school: Een brosse koek en een wickey-pakje

Middageten: 2 cracottes met kaas

Avondeten: 1 bord van wat we die avond eten, en een stukje vlees.

is dit te veel?
ik ben er erg onzeker over, en vind mijzelf te dik.

17-02-2011
14:02:16
Reactie van li_84:

fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.php

Hier is een linkje, daar kan je je gegevens invoeren :) Want ik begrijp ook wel dat je dat soort dingen liever niet op het internet zet voor anderen om te lezen ;)

Bedenk het volgende:
1 kilo is ongeveer 7000 kcal vet. Wil je dus 1 kilo *vet* per week afvallen, dan moet je in 7 dagen 7000 kcal verbranden. Dat is 1000 kcal per dag.

Stel, je hebt een BMR van 1300kcal, waarvan je alles gebruikt. Dit is dus *echt* nodig, omdat je lichaam die kcal nodig heeft om de basis functionaliteiten goed uit te voeren. Je wilt toch gezond blijven? Dus moet je minimaal 1300kcal eten.

Als je dan bijv. naar school/werk fietst, boodschappen doet, beetje standaard rustige dag. Dan zit je misschien op 1800kcal op verbruik. Dan heb je al 500kcal MEER verbrand dan je hebt gegeten. En je hebt *niets* extra gedaan!

Wil je dus 1 kilo vet per week afvallen, dan moet je per dag zo'n 500kcal extra verbranden. Dat kan je bereiken door bijv. wat te gaan sporten, of ook door kleine dingetjes zoals de trap nemen ipv lift e.d. Daarmee win je soms ook al een paar honderd kcal.

Maar, vergeet niet: om gezond te blijven leven, MOET je dat minimum kcal eten van je BMR. Dat heeft je lijf nodig om o.a. je organen goed te laten functioneren.

17-02-2011
13:55:52
Reactie van li_84:

Hoe oud ben je/hoe lang ben je/wat weeg je? Gebaseerd op die gegevens kan je je basale metabolisme uitrekenen.

Het basale metabolisme is het aantal kcal dat je verbrand als je alleen maar stil in bed zou liggen. Als je dat als minimum neemt, dan weet je zeker dat je afvalt, omdat alle extra beweging gewoon gratis kcal verbranding is.

Ik heb zelf een basaal metabolisme van 1300kcal. ik eet op een dag dan ook rond de 1200 - 1400 kcal. Als ik een week lang dat doe en ik doe mijn normale routine er bij (werk, sporten, fietsen, boodschappen, huishoudelijke dingen e.d.), dan val ik in een week zo'n 0.5 tot 1 kilo af.

17-02-2011
10:03:52
Reactie van annelies:

De meeste mensen die willen afvallen moeten meer eten. omdat ze zo weinig eten slaat het lichaam alles op wat binnen komt!

16-02-2011
20:02:48
Reactie van hoi:

Ik eet ongeveer 5 x zoveel als jou.
Ik ben echt niet lang ofzo.
Dus dit lijkt wel op beginnende anorexia.
Als je te weinig eet dan went je lichaam eraan en kan het grotere porties niet aan.
Om af te vallen moet je juist veel eten maar bewust.

13-02-2011
22:31:11
jij eet veeeeeeeeeeel te weinig. ik zou als ik jou was wat meer gaan eten. hoe weinig weeg je wel niet?! gr Sanne

12-07-2010
19:38:39
Wat weeg je en wat is je lengte?
Je eet te weinig, je lichaam komt daardoor op de spaarstand en je zult niet meer afvallen.

26-06-2010
15:02:59
Volgens mij eet eet je juist veel te weinig. Vooral overdag.

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim