online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Afvallen en EP...
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Afvallen en EP...

01-05-2006

Hey mensen,
Ik ben iemand die al behoorlijk lang met eetproblemen rondloopt, ben dan wel pas 20 maar denk dat ik al zo'n 8 jaar met een boulimia achtig iets rondloop..
Ik wil heel graag afvallen, maar ben ontzettend bang dat ik doorsla(zoals altijd als ik ermee aan de slag ga).
Heb me ingeschreven bij een sportschool en ben er vandaag voor de eerste keer geweest, en morgen ga ik weer..
Hebben jullie tips voor me om ervoor te zorgen dat ik er niet in doorsla?
En is een warme maaltijd 's middags een strak plan? En dan 's avonds brood?
Dit komt namelijk wel mooi uit, dan kan ik op mijn werk een warme maaltijd nuttigen en 's avonds brood eten..
Hoop op reacties,
Gr's
ik

02-05-2006
10:53:20
Hoi, ik ben ook bijna 20 en ik wil ook graag afvallen. Ik heb dan wel geen overgewicht maar ik zie er wel mollig uit, maar ook ik vind het moeilijk om door te zetten. Aan dieten doe ik echt niet meer, want dat is toch maar voor een bepaalde tijd en ik vind het moeilijk vol te houden. Ik ben pas sinds een paar dagen begonnen met intuitief eten (zie hier op forum), dat gaat tot nu toe wel goed. Ik leer eten wanneer ik honger heb en waar ik trek in heb, ik probeer daarbij natuurlijk wel zo gezond mogelijk te eten.
Ik had lang geleden ergens gelezen/gehoord dat het eten van een warme maaltijd in de middag wel goed is, want dan eet je 's avonds minder, en sowieso heb je savonds minder energie nodig. Je kan het natuurlijk proberen kijken hoe het gaat.
Maar het belangrijkste is dat je gemotiveerd blijft, dan is het veel makkelijker vol te houden..en om ervoor te zorgen dat je gemotiveerd blijft kan je vaak naar sites over gezonde voeding en afvallen enzo kijken. En je mag heus wel wat lekkers eten in de week, zo blijf je ook gemotiveerd. Maar de ding is, dat je het niet overdrijft natuurlijk... :)

succes! El.

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim