online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - beginnen met dieet na de vakantie,wie doet er mee?
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

beginnen met dieet na de vakantie,wie doet er mee?

27-07-2010

Hallo allemaal

Weer te veel gegeten in de vakantie én aangekomen? Ik wil weer beginnen met lijnen,weet nog niet wat voor dieet of op welke manier.Maar weet zeker dat ik niet de enige ben!
Zou het leuk vinden om medelijners te hebben zodat we ervaringen,ups en downs met elkaar kunnen delen.Dus niet elkaar afkraken of "grappige"opmerkingen van mensen die vinden dat we gewoon niet meer moeten eten,maar échte steun en support!!
Dus mn streefdatum om te beginnen is over een week of 2,wie doet er mee???

Groetjes Eva

16-08-2010
08:56:15
Reactie van july:

yes, in 1 dag al 1 kilo afgevallen, goed he' ga zo door july
en dat ZONDER DIEET
jaaa je leest het goed
ZONDER DIEET.

16-08-2010
07:35:57
Reactie van nicky:

hoi hoi
ben er nog hoor maar even niets gepost,vandaag weer druk aan de slag
succes allemaal!!!!
groetjes nicky

14-08-2010
19:44:01
kom op enthousiasttelingen !!!

14-08-2010
08:57:23
Reactie van july:

hoi hoi mijn vakantie is voorbij, ik wil graag meedoen!!!
waar zijn de dames dame van deze topic??
ben vandaag begonnen
ik ga snoep chips koek ed schrappen
en zo weinig mogelijk andere slechte koolhydraten eten !!!
wie doet ermee ??
85 kg gaf vanmorgen de weegschaal aan die moet naar 70 kg dan ben ik al reuze blij
dus wie doet ermee, dan kunnen we elkaar gezellig steunen !!

groetjes July

groetjes van july

06-08-2010
11:29:31
Reactie van n:

HOI KIM
ik heb een kant en klare lijst van iemand gekregen en weet dus niet hoe het werkt met de pro points,sorry
ik denk dat je niet te `schraal`moet gaan eten,snap je dan wat ik bedoel.je moet iets vinden wat je eigenlijk de rest van je leven vol kunt houden,dus gewoon soms iets lekkers nemen,zodoende hou je het gewoon veel langer vol.
als ik van mezelf niet bv een bakje japanse zoutjes mag,word mn trek daain steeds groter,en dan kan het gebeuren dat ik in 1 x de hele zak leeg eet!
neem als je trek krijgt bv een cup a soup tomaat met een paar kleine blokjes kaas erin,of kwark met fruit erdoor als je trek hebt in iets zoets.
een cracker met smeerkaas en extra kruiden,een cracker met vruchtenhagel is ook niet écht slecht.
dan heb je iets wat vult én je trek tegengaat,we hebben levenslang qua lijnen hoor.
ik wil er denk ik 15kg vanaf en doe het in stukjes van 5kg,dan is het te overzien en lijkt het niet zo´n enorme hoeveelheid.
succes en een fijne dag,Nicky

06-08-2010
11:07:49
Hoi Nicky,
Ik denk dat ik de mening van de dietiste wel heb ervaren. Ik heb echt maar 1 weekend (in 6 weken) gezondigd (2000kcal ipv 1200) en meteen is m’n resultaat bijna weggezakt.
Vanmorgen ben ik ook weel op de weeschaal gaan staan en is er 3ons bij (nu -1,7).
Ik heb me voorgenomen om kcal te tellen, niet boven de 1200kcal per dag uit te komen en me niet te laten beïnvloeden door de weegschaal. Ik ga proberen er niet meer op te staan. Met 1200kcal per dag zou ik echt wel moeten kunnen afvallen.
Bij mijn vorige pogingen stond ik bij een goed resultaat mezelf toe om meer te eten en bij een negatief resultaat op de weegschaal gaf ik het op.

Wat goed dat je na 1 week al 1,9kg bent afgevallen! Ik wou dat het bij mij ook zou lukken.
Hoeveel kg wil je in totaal afvallen? Volg jij weight watchers? Dat is toch met punten? Zou je mijn onderstaande eetpatroon per dag in punten willen omrekenen en dan aangeven of ik goed zit? Misschien moet ik toch anders gaan rekenen.

Ik ben met je eens dat het goed vol te houden is. 1200kcal per dag is best te doen, je moet alleen verstandige keuzes maken waardoor je maaltijden niet te veel kcal bevatten.
Mijn dag:
Ontbijt: 2 cracottes / 2 rijstwafels / 1 boterham of magere kwark (100-150kcal)
Tussendoor: Fruit (50-100kcal)
Lunch: meestal 250g magere kwark met appel / 2 boterhammen of 4 crackers (250kcal)
Tussendoor: Liga/snack a jack o.i.d. (50kcal)
Diner: Aardappelen, groenten, vlees (500kcal)
Toetje: Optimel yoghurt (80kcal)
Koekje: Speculaas (70kcal)

Ik ben er ook voor om toch iets extra’s te nemen in het weekend, anders wordt het wel heel erg afzien. Ik neem nu wel eens op zaterdagavond een zak popcorn welke ik in de magnetron bereid. Die eet ik dan samen met mijn man op. 1 zak is 100g = ca 400kcal, maar ik eet ½ zak = 200kcal. Daarna heb je wel echt het idee dat je veel gesnackt hebt hoor.
Wat ik ook wel eens doe is plakjes komkommer met tsjatsjiki, al gaat dat na een tijdje vervelen.
Of kroepoek ipv chips.

Succes met de strijd! Ik ben benieuwd hoe je weekend gaat. Dat zijn toch vaak de meeste verleidingen..

Groetjes Kim

ps; blijf je schrijven onder dit onderwerp of heb je een andere?

05-08-2010
18:19:03
Reactie van n:

Hoi Kim
ik ben een topic begonnen(weight watchers) maar vind dit ook leuk om ervaringen uit te wisselen.
mn dietiste zei;als je de hele week lijnt en in het weekend extra's neemt is je hele week lijnen eigenlijk voor niets,geen idee waarom.
ik wil ook in het weekend wel iets lekkers nemen,een paar toastjes ofzo.ik eet 3x pdag een hoofdmaaltijd en 3x pdag een kleien(fruit/kwark/crackers enz)ben maandag begonnen en vanmorgen -1.9kg
de eerste kilo's gaan het snelste maar heb wel het idee dat ik dit op termijn ook vol kan houden,en das toch wel belangrijk
hoop det we ervaringen enz kunnen uitwisselen
succes en groetjes Nicky

05-08-2010
14:04:08
Reactie van kim:

Altijd jammer dat een forum zoveel onzin berichten krijgt.
Ik wil serieus deel nemen aan dit onderwerp.
Ik ben Kim, 1.75m en was 79,6kg.
Graag zou ik afvallen tot ca 70kg. Ik ben nu ca 5 weken bezig met het niet snoepen en daarmee 2kg afgevallen. Helaas gaat het nog niet echt snel, maar de knop is om. Terug van vakantie heb ik namelijk de 81kg gehaald.
Ik ben meteen op mijn voeding gaan letten en na 4 weken was er ruim 3,5kg af. Na 1 avondje een verjaardag met bbq en alcohol was ik helaas weer 2,2kg zwaarder(???). Ik ben heel chagie geweest, maar geef de moed zeker niet op en ga door.

Overzichtje:
Start 01-07-2010 81,3kg 0 meting
na 4 wk 29-07-2010 77,6kg -3,7 kg
na 5 wk 05-07-2010 79.6kg -1,7 kg

Graag zou ik hier steun in willen vinden. Zijn er mensen die een specifiek dieet volgen? Ik probeer 1200kcal waarbij ik 1 maaltijd (meestal ontbijt) vervang door een weightcare shake, zodat ik geen trek krijg tot de lunch.

Kan iemand verklaren waarom ik na 1 feestavondje (=2000kcal dag) zoveel zwaarder ben geworden en het er niet zo snel meer afgaat? Mij een raadsel, maar ook duidelijk dat ik dat er niet voor over heb.

Ik hoop graag ook resultaten van andere te lezen.

04-08-2010
20:24:34
eva hedde al eeen ander forum gevonden
vroag ik me af

30-07-2010
17:11:23
boeeeeeeee xena boeeeeeeee

1  2  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim