online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Val niet af
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Val niet af

18-08-2010

Hallo.
Vaak hoor je dat als mensen te dik zijn gaan sporten en gezonder gaan eten en dat ze dan afvallen. Bij mij is dit dus helemaal niet het geval. Ik ben ondertussen al 2 jaar aan het sporten en ben ook gezond gaan eten maar ik ben nog steeds niks afgevallen! Ik sport 3 keer per week een uur en mijn eten is niet veel of vet ofzo (echt gezond). Ik vraag me dus echt af wat ik fout doe. Naar een diėtist gaan vind ik niet echt een goed idee omdat ik toch altijd het gevoel heb dat die mensen gewoon niet het (volledige) goede advies geven zodat ze geld blijven verdienen omdat je dan terug komt. Misschien weet iemand wat ik fout doe? Dik zijn zit trouwens wel in mijn DNA maar het is toch te gek dat ik gewoon helemaal niks af kan vallen? Verder ben ik 17 jaar, een meisje en rond de 90 kilo.
Gr

24-08-2010
21:47:16
Er is ook nog nooit geschreven dat water vet oplost !!!
maar water te drinken om je lichaam van afvalstoffen te ontdoen.
sjonge jonge wat een stelletje snuggere zijn jullie!
de betweters van het forum
ga aub weg en snel !!!

24-08-2010
12:19:20
Reactie van olaf:

misvatting over water. groot gelijk in, vet lost niet op in water.
Je moet ook alkalisch water drinken en geen gewoon water.
Het alkalisch water is een prestatie water, geen vetoplossend water.
door de betere prestatie van het water (PH hoog) verbrand je meer vet dan normaal.
Olaf

23-08-2010
18:26:08
Reactie van joost:

Sporten hoeft niet om af te vallen, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar sporten kan er wel voor zorgen dat je lekkerder in je vel zit. Wie gauw moe is en kortademig, zal veel profijt hebben van sporten aangezien dit je conditie verbeterd waardoor je minder gauw moe en kortademig wordt. Wie gaat hardlopen maakt endorfine aan, een gelukshormoon waardoor je lekkerder in je vel zit. Bij wandelen maak je geen endorfine aan.

Afvallen zonder sporten of krachttraining kan prima, maar misschien krijg je niet het lijf wat je wilt. Vaak raak je vooral spiermassa kwijt waardoor je een peervorm krijgt terwijl je voor een V-vorm of zandlopersvorm gaat.

Verder zal ik dan de flexibiliteit van je lichaam en je weerstand achterwege laten.

23-08-2010
14:52:57
Reactie van vincent:

Sport is niets meer dan overdreven intensieve lichaamsbeweging.

Wat de mensen maar niet willen snappen, is dat het gewoon belangrijk is dat je beweegt, niet hoe intens je beweegt. Sterker nog: hoe meer je de intensiteit van je beweging gaat opdrijven, aan sport gaat doen dus, hoe meer de nadelen gaan opwegen tegen de voordelen. Wandelen is prima, lopen is erover.

Maar hoe dan ook heeft dit allemaal weinig te zeggen over zwaarlijvigheid, je moet gewoon alleen dingen eten waarvan je weet dat ze :

1)Voedzaam zijn
2)Je minstens 3 keer per dag naar het toilet van doen gaan

Ik denk dan aan bv. rode of witte quinoa (laxeert fantastisch), gierst , spelt, gort , grutten of zilvervliesrijst, gedroogde abrikozen, roggebrood met kiwi, gestoomde groente, spinaziesoep, zoutloze eieren, eetbare wieren, eetbare algen..

Dat soort dingen eet ik doordeweeks, en zo blijf ik mager. Het meeste komt uit de reformwinkel, en mijn brood bak ik altijd zelf. Alleen zaterdagavond laat ik me gaan en eet ik een frietje, een pasta of een pizza en ga ik gewoon lekker stappen met wat biertjes erbij.

Er is natuurlijk ook nog een andere optie, als je echt alles wil blijven eten en niet dik wilt worden kan ik je een lintworm bezorgen. Dat is meteen ook de reden waarom er vroeger minder obesitas was, heel veel mensen hadden last van lintwormen.

23-08-2010
11:46:59
geen idee maar waarom zou sporten slecht zijn en bewegen niet? Dat is toch gewoon hetzelfde alleen ga je voor het 1 naar de sportschool..
En als dat 'vieze' eten en bewegen nou beide niet helpt?

23-08-2010
10:37:09
Reactie van vincent:

Beweging is niks mis mee, maar om 2 kilo af te vallen moet je van Maassluis naar Hoek van Holland roeien. Dat schiet niet echt op als je't mij vraagt.

Sporten biedt geen oplossing voor overgewicht, het levert qua gewichtsverlies nauwelijks iets op. Bovendien is het ongezond, dus tenzij je het écht heel leuk vindt zou ik het gewoon laten, en zo veel mogelijk bewegen en de fiets pakken in plaats van de auto, dat is het beste.

Wat ik zou doen? Dat is eenvoudig, eten mag gewoon niet lekker smaken, dat is de oplossing. Eten moet alleen maar voedzaam zijn, en hoe viezer de smaak hoe minder je ervan zal eten. Zo doe ik het althans :-)

En het allerbelangrijkste : overal mag ik van bijten, mits ik daar flink van ga schijten. Maar praten over stoelgang en ontlasting is helaas nog steeds een groot taboe, zelfs in dieetboeken vindt je er weinig tot niks over terug, wat ik heel raar vind. Of mag ik dat hier ook niet zeggen?

23-08-2010
07:56:30
heb laatst ook ergens gelezen dat water helemaal niet helpt. Het is niet slecht ofzo maar het helpt gewoon niet. Over dat sporten weet ik het zo net nog niet want ik eet eigenlijk nooit na het sporten. En beweging is wel goed voor je. Maar wat stel jij dan voor om te doen?

23-08-2010
03:36:51
Reactie van vincent:

En, wat is dat toch steeds met dat liters water per dag drinken? Ik heb dat steeds zo'n onzin gevonden, alsof vet oplost in water..

22-08-2010
08:57:58
hoe ben je die 90lolo geworden?
ik neem aan niet door het water
dus hoe je toen at was verkeerd
doe het nu totaal anders
en afslanken maar

20-08-2010
22:05:02
Ik heb dit allemaal al geprobeerd en doe het nog steeds... Dit snappen de mensen hier alleen niet. Mijn vraag is niet om een dieet uit te schrijven, mijn vraag is of er misschien een andere oorzaak kan zijn dat ik niks kwijt raak.

1  2  3  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim