online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Afvallen op een gezonde manier
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Afvallen op een gezonde manier

19-08-2010

Lieve, stevige (en daarmee vaak gezellige, zeggen ze!) mensen.

Ik zit met een klein probleempje. Mijn gewichtsproblemen zijn minder erg dan die van jullie, na een klein beetje rondkijken op dit forum, maar toch zorgt het ervoor dat ik niet lekker in mijn vel zit en ik wil er iets aan doen.

Vorig jaar zomer woog ik 68 kilo bij een lengte van 1,72. Ik was toen net 16 jaar. Ik voelde me toen al best stevig, maar dat is niets vergeleken met nu. Ik kreeg namelijk een vriend, en toen vlogen de kilo's er behoorlijk aan. Puur en alleen omdat ik dacht te kunnen eten wat hij at. Ik ben in juli 17 geworden en weeg nu 84 kilo. Zoals ik al zei, er zijn hier mensen die veel erger overgewicht hebben, maar ik vind een BMI van 28 voor iemand van 17 (ik hoor nog in de groei te zijn) best zorgelijk. Ik heb in april geprobeerd om het eraf te sporten, ik ging toen 3x per week anderhalf uur fitnessen en at niets anders dan ontbijt, lunch en avondeten. Hoogstens een appel. Hiermee ben ik toen 6 kilo afgevallen in 3 weken. Hoewel ik merk dat het fitnessen m'n spieren wel heeft verstevigd, zijn de kilo's er net zo hard weer aangekomen. Ik merkte namelijk dat het hongergevoel steeds zeurender werd, en op een gegeven moment at ik gewoon weer een hele zak chips leeg 's avonds alsof de calorieën en de vetten er niet aan zouden komen.

Goed, we dwalen af. Ik probeer nu al bijna een maand wanhopig af te vallen (ik hield een poosje de calorieënchecker van Voedingscentrum bij en ik sport nog steeds, alleen nu 2 à 3x per week een uur), maar het lukt niet meer. Soms val ik een halve kilo af, en die komt er zo weer bij. Ik weet echt niet hoe ik nog moet afvallen, ik ben veel te jong voor een serieus dieet (en ik heb het ook niet zó hard nodig) à la Modifast en ik ga ook niet aan de pillen. Sonja Bakker of zoiets dergelijks is het ook niet voor mij.

En weet je.. Stel dat je zoiets hebt van: kind, ik weet ook niet wat ik voor je kan betekenen.. Misschien heb je dan een tip voor me hoe ik van mezelf kan leren houden. Dan zou niet alleen ik je moeten bedanken, maar ook m'n vriend, want het kwetst hem dat ik mezelf niet zo zie zoals hij me ziet. Als een prachtig en mooi mens.

Liefs, Sophie

23-08-2010
16:59:10
graag een antwoord van Evert
en niet van jou voorganger!!!!!

23-08-2010
16:17:23
bij waterworldwidepuntnl

23-08-2010
15:44:15
Reactie van silvia:

WAAR HAAL IK DAT COLLAGEEN EVERT???

22-08-2010
15:26:40
Reactie van evert de waal:

Hoi Sophie,
op deze zondag ben ik even dit hele forum aan het lezen, en op veel topics heb ik gereageerd.
Nu ook op deze van jou.
Kijk naar de datum en tijd, en vis de mijne er steeds uit, datum 22 aug, tijd ongeveer 1500 uur.
De oplossing voor jou is ook hetzelfde.
Gebruik collageen. en zie het resultaat na 6 maanden.
Evert de Waal, laborant

20-08-2010
23:34:27
Reactie van sophie:

Jeetje, wat een verbitterde reactie. Wist ik veel dat ik meteen moest reageren. Een beetje aardiger mag ook wel.

Ik heb namelijk gewoon de eerste reactie gelezen en gezocht naar de post van Anouk, en heb besloten dat ik maar eens ga kijken of dat wat is. Niet geschoten is altijd mis.

En ik kan nu wel gaan zeggen dat het me spijt, maar ik ben niet van plan m'n excuses aan te bieden omdat ik niet binnen 24 uur na de eerste reactie meteen reageerde. Ik heb ook gewoon vakantie hoor, en leuke dingen om te doen.

19-08-2010
23:05:35
Sophie schrijf AUB niet zo'n lang verhaal ,als je toch niet reageerd
op de vorige reactie
ik zou zeggen bespaar je de moeite
echt slim kom je nu niet over.

19-08-2010
08:34:26
Reactie van silke:

hoi Sophie

kijk een s op de topic
"verbrand puurlichaamsvet uur na uur"

en kijk eens bij de reactie van Anouk van 17-03-07 wel even geleden.

volgens mij heeft die het helemaal goed
op die manier ben ik nu ook bezig en val gemiddeld 2 kg per week af.

mischien heb je er iets aan!

over het boek heb ik het niet daar ben ik niet in geintereseerd

groetjes Silke

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim