online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - eten zien als een "opdracht" : dé dieet-tip!!?
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

eten zien als een "opdracht" : dé dieet-tip!!?

04-05-2006

Hallo ,

Waar kan ik leren om ETEN niét lekker ; niét fijn ; niet aangenaam te vinden ???

Ik heb zo'n idee dat het veel makkelijker zou zijn om af te vallen én een gezond gewicht te behouden , als ik "eten" zou leren zien als een "noodzakelijk kwaad" ipv. een "intens genot" !

Waar leer je dat ??
wie kan dat al ?
Hoe heb je geoefend ?

Mie

05-05-2006
11:26:07
Ik denk dat je bedoeld dat je graag wat meer 'ontspannen' met eten en voedsel om zou willen gaan?

Misschien is de cursus die op deze site wordt aangeboden wat voor je?

Alta

04-05-2006
17:52:57
Wow, zelfgebakken volkorenbrood! Dat lukt je toch nooit om dat met tegenzin te gaan eten?! En gelukkig maar. Eet de dingen waar je van houdt vooral langzaam, laat tot je doordringen dat dit goed voor je is en blijf ervan genieten. Verketter het alsjeblieft niet. Loop er alleen met een grote boog omheen als je eigenlijk geen trek hebt, en als je ’t gevoel hebt dat ’t teveel van het goede zou zijn. WAAROM eten met tegenzin slecht is voor je gezondheid zou je aan een diëtist moeten vragen, ik weet alleen DAT dit zo is. Groetjes, Ronald

04-05-2006
17:00:43
Ja , Ronald....ik ben bloedserieus....én ik denk hier al tijden over na...

als ik bijvb. bij het ontbijt een snee volkorenbrood met magere smeerkaas "zoo" vreselijk lekker vind ; dan heb ik erg grote moeite om het bij 40 à 50 gr. brood te houden (vermits ik zélf brood bak is mijn brood dus erg stevig ; 40 gr. brood is dus niet eens één snee....)

Hoeveel gemakkelijker zou dat niet zijn als dat volkorenbrood niet gebonden zou zijn aan een lekkere smaakervaring....
Ik geef maar één voorbeeld , maar mijn dag zit er vol van..
ETEN is dus een stuk genieten....een stuk ontspanning...en daarom heb ik ook zo'n moeite om er met een grote boog omheen te lopen...
Fruit en kaas vind ik ook onwijs lekker....maar méér dan twee stuks fruit per dag is me niet toegelaten in mijn dieet.

Ja , eerlijk....het zou véél makkelijker lopen als ETEN een opdracht zou zijn.

En meent u dat écht dat "eten" zonder voldoening" minder goed zou zijn voor de vertering enz....??
Hoe is dat dan te verklaren ?
Groeten

Mie

04-05-2006
16:31:30
Bedoel je dit nou echt serieus?! Ik denk eerlijk gezegd niet dat het erg verstandig zou zijn om eten als een “noodzakelijk kwaad” te gaan zien. Eten is net zo noodzakelijk als ademhalen, maar noch het een noch het ander is een “kwaad”. Als je gematigd eet en voornamelijk dingen waarvan je weet dat ze gezond zijn en die je daarnaast ook lekker vindt, dan is eten goed voor je lijf èn voor je geest èn voor je gemoedsrust. Als je eten echt zou gaan zien als een "opdracht", dan wordt voedsel op een zeer ongewenste manier in je lijf verwerkt en daar val je misschien wel van af, maar dat gaat dan ook ten koste van je gezondheid. Je kunt beter andere dieet-tips proberen! Veel succes, Ronald

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim