online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Kind met Overgewicht
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Kind met Overgewicht

07-05-2006

hallo allemaal,
ik weet niet of ik ook bedoeld ben op deze site. Maar ik zoek naar een oplossing. Ik ben 12 jaar 1.51 en weeg nu al 89 kilo. Ik vind het zelf heel erg. En vanaf kleins afaan hangt er eigenlijk al een vetrol over mijn broek. Ik wil er echt heel graag wat aan doen, mijn ouders zijn allebei helemaal niet dik. En als ik zo naar mijn eetpatroon kijk eet ik eigenlijk niks verkeerds. Ik heb nu een soort rijstoel geen rolstol gekregen, en dan kan ik s'morgens uit bed, schuif ik me daar in en dan kan ik zo rollen naar de plek waar ik heen wil. Omdat mijn spieren mij s'morgends nog niet kunnen dragen. Kan iemand mij tips geven hoe ik met mijn vetrollen om moet gaan en hoe ik kan afvallen ?? Groetjess Liselotte

16-05-2010
11:05:07
Reactie van sandra:

heeee.
ik heb zelf ook veel over gewicht.
en ik ben naar de doktor gestapt en die raadde me aan om naar een diėtiste te gaan.
daar verloopt het me goed.
ik heb in de vakantie wat ups en downs gehad.
en nu wil ik graag in 11 weken 15 kilo afvallen.
en dat lukt me wel :)
als je wil lukt alles.

veel succes.
heb je misschien m.s.n ofzo.
ik vindt het fijn om met iemand te praten die dat ook heeft.
misschien jij ook xxxxxxxxxxx

14-05-2006
00:04:13
Hoi

Allereerst vind ik het heel goed van je dat jezelf iets aan je gewicht wilt doen, ik heb zelf twee kinderen die overgewicht hebben.
En mijn oudste zoon vindt het wel best zo, maar ik weet dat hij diep in zichzelf het niet leuk vind dat hij zo dik is.
Nou zijn we begonnen met lijnen de hele familie doet mee geen patat, chips en andere vette/zoete dingen. En we gaan vier keer in de week wandelen drie kwartier ongeveer 5 a 6 km.
Eerst gingen we hardlopen want dat doe ik graag maar mijn zoon heeft dan ontzettend last van zijn gewrichten logische achteraf, dus zijn we gaan wandelen lekker de polder in en ondertussen het lopen doen we wedstrijdjes of boom tot boom dan loop je hard tot de eerste boom en wandel je tot de tweede boom en zo gaan we verder.
Ik merk dat de kinderen het leuk vinden en zie hun conditie voorruit gaan. Nog een week en dan gaan we weer wegen ik ben benieuwd.
Dus misschien is dit iets voor jouw lekker wandelen begin rustig en voer zo de tempo op.

Nou heel veel sucses en het gaat je vast lukken
groetjes Anita

08-05-2006
16:49:10
Hallo,
als kind al overgewicht is natuurlijk erg vervelend. Dat vet hangt echt overal in de weg, en het schuurt enorm. Ga misschien een keer naar een diėtiste !! Groetjes oppella

07-05-2006
09:19:53
Hallo,
als ik zo je verhaal lees dan kun je er eigenlijk niet veel meer aan doen dan sporten. Ik weet dat het moeilijk gaat omdat je vet dan op en neer schuurt, om het zo maar even te zeggen. Je vroeg ook of wij tips hebben voor hoe je met je vet om moet gaan. Het zit natuurlijk bij alles in de weg, en ook in bioscoop stoelen kun je waarschijnlijk niet meer in. Als ik jou was zou ik gewoon een leuk strak truitje aan doen. Wat je zelf leuk vind, want die vetrol hangt er toch wel overheen. Ook wat bij mij heeft geholpen is vragen of iemand je vet kan masseren, je voelt je dan veel meer op je gemak. Sterkte

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim