online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - HELP, moet afvallen maar heb geen tijd om te bewegen!!!
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

HELP, moet afvallen maar heb geen tijd om te bewegen!!!

14-05-2006

Ha iedereen,
het is een raar probleempje; ik heb overgewicht (iets van 7 kg.) en ik weet natuurlijk dat ik moet afvallen.
Dat probeer ik vooral te doen door minder te eten, alleen helpt dat niet genoeg om mijn gewicht omlaag te halen... Ik zou ook moeten bewegen, dan zou het allemaal wel goed gaan!
Maar dan denk je dus; dan ga je toch lekker even hardlopen? Nee, dat is het nou juist, ik heb totaal geen tijd om hard te lopen of op de hometrainer te fietsen!!!
WAT MOET IK DOEN???

29-05-2006
23:10:51
ik ben zelf 12 kilo afgevallen met weet hoe je eet je leert met dit gezondheidsprogramma hoe je moet eten. je houd een lijst bij van wat je eet , zodat je leert waar je op moet letten. je moet inderdaad ook wat meer bewegen maar dat hoeft niet perse met sporten. je kan ipv de auto of bus bv de fiets pakken en stevig door trappen langzaam opvoeren. Of als je het lopend af kan qua afstand dan lopen, leen de hond van de buren als je niet zomaar wilt lopen. alle stappen die je maakt op een dag tellen mee. Het wordt op zich al een sport om de stappen omhoog te krijgen. En weet je het werkt echt . Ik sta nu al ruim een half jaar op mijn zelfde gewicht en ben super fit. Tijd investeren in je gezondheid is het beste wat je kan doen

25-05-2006
01:44:36
Hmmm, sinds mn middelbare school tijd (ja, ik heb ook gymnasium gedaan) heb ik nooit meer zoveel vrije tijd gehad....

Tis echt een kwestie van sporten wel/geen prioriteit geven :)

Succes met de keuze, Alta

24-05-2006
22:12:26
Sporten maakt slimmer, best handig als je op het gymnasium zit. :)

24-05-2006
19:36:43
Dan kun je het volgende in ieder geval doen:

- Intensief meedoen met gymnastiek (of hoe dat ook mag heten nu, ik ben nog van de oude stijl);

- Fietsen naar school, de stad, vrienden, kortom overal waar je moet zijn, en als dat erg kort is (minder dan vijf minuten): lopen;

- Neem de trap in plaats van de lift, loop eens voor de lol een paar keer de trappen op en af, ik gebruik mijn eigen trap vaak als alternatieve stairmaster: vijf minuutjes de trap op en af is ook beweging;

- Probeer in het weekend tijd te vinden om een uurtje of meer te fietsen of te zwemmen, eventueel met een vriend of vriendin;

- Koop een springtouw bij een sportzaak (let op je lengte!), probeer tijdens het studeren zo nu en dan tijd vrij te maken om vijf minuutjes te springtouwen, als je dit op een avond drie keer doet heb je al de helft van je dagelijkse beweging. Ik doe dit ook en het mooie is dat je naast de fysieke voordelen ook langer mentaal fit blijft, en langer door kunt studeren zonder helemaal gaar te worden.

Kortom, probeer bewegen in te lassen in je dagelijks leven. Je hoeft niet noodzakelijk intensief te kickboksen ofzo, vijf keer per week een half uurtje is voldoende. Alle kleine beetjes helpen.

Doddeltje

24-05-2006
17:45:26
Ja, ik weet het, maar ik ben (eerlijk gezegd) ook nogmaar een middelbaar scholier hoor... :) Dus dan is het, denk ik, best begrijpelijk dat ik heeeeeel weinig tijd heb. (ik zit op het gymnasium en dat is dus lekker veel huiswerk). Vandaar dus eigenlijk die vraag, want als ik tijd had zou ik zeker bewegen!!!

23-05-2006
08:10:31
Reactie van onze diëtiste:

Tijd is een kwestie van prioriteit. Wanneer je geen tijd hebt om te sporten, dan vind je andere dingen waarschijnlijk belangrijker!
Waarom heb je eigenlijk zo'n overvolle agenda? En kun je "nee" zeggen? Zo niet, probeer daar aan te werken.
En bedenk ook dat meer beweging energie geeft, waardoor andere dingen sneller/ makkelijker gaan, en dat scheelt weer tijd. :)
Succes!
Esther.

17-05-2006
21:23:45
kortom waar maak je jezelf tog druk om man!!!!!

14-05-2006
21:57:16
Ben je gek, natuurlijk kun je wel afvallen zonder te bewegen, gwn een lange tijd volhouden door minder te gaan eten!!! ik ben hier zo zeker van omdat ik zonder veel te bewegen 14 kilo afviel in 3 weken, door minder te eten al!!!!!!!!!! ik heb namelijk een hekel aan bewegen! nou veel succes

14-05-2006
21:28:27
Dat is heel eenvoudig en zelfs enorm simpel. Je MOET gewoon tijd maken. Een uur eerder opstaan doet je echt geen kwaad. Voor het bed gewoon 15 min. lang steppen, kun je ook op een krukje doen. Werk je, fijn 's middags in de pauze met appeltje in de hand een half uurtje wandelen.
Geen tijd?????? Kom nu, je hebt toch ook tijd gehad om deze oproep te plaatsen
Succes, Volle Maan

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim