welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Wie doet ermee? Elkaar motiveren om af te vallen!
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Wie doet ermee? Elkaar motiveren om af te vallen!

14-03-2011

Hallo allemaal!

Wie doet er mee? Ik ben op zoek naar een enthousiaste, gemotiveerde club van mensen die net als ik willen afvallen. Dus mensen die het leuk vinden om regelmatig een berichtje te posten, wekelijks gewicht door te geven en elkaar te motiveren. Ik hoop dat er meer mensen zijn die zich bij dit topic willen aansluiten. Ik begin wel met mee voorstellen:

Ik ben Meike, 28 jaar en heb me vanochtend gewogen. Het schokkende resultaat: 98 kilo..... Beeeehh! Een jaar geleden woog ik nog 85 kilo en er zit dus alweer 13 kilo bij. Mijn eerste streven is dus om terug te komen op de 85 kilo! Daarna in stapjes van 5 kilo naar beneden. Ik vind het namelijk zo demotiverend om te moeten zeggen: ik wil/moet 20 kilo afvallen, dan hou ik het niet vol. Dus nu eerst naar de 95 kilo en vanaf daar naar de 90 etc. etc.

Wie volgt?

Groetjes Meike

21-11-2012
19:17:54
Reactie van eva:

Hoi Allemaal!!
Inderdaad, welkom Julia! Leuk als er meer komen! En Ja, de 80 is een goed streven Julia, is al pittig genoeg. Maar je ziet aan de dames hier, flink afvallen is mogelijk! En wat vind jij het lastigst aan een dieet? Ik ben ruim 10 kilo afgevallen door gezond en minder te eten. Maar nu ben ik stabiel, met soms een kilootje erbij, dan er weer af. Maar heb nog steeds een buikje dus nog niet geheel tevreden. En ik weet ook dat het lekkere eten altijd op de loer ligt... Ik voel dat gewoon, en soms ga ik voor de bijl. maar t is lang niet zo erg meer als vroeger, dus je kunt het leren! En mijn zonde is vooral zoetigheid en chocola, terwijl ik daar ook niet zo goed tegen kan.
Maar afvallen is letterlijk met (af)vallen en opstaan. Heb zojuist ook weer net te veel gegeten. Te veel kaas naar mijn zin. Maar goed, daar ga ik verder niet over miepen. Altijd 'perfect' eten (en superslank zijn) is gewoon niet haalbaar.
Kaatje, je schrijft dat je nu stabiel bent. Ben je daar tevreden mee? Ik ben dus ook min of meer stabiel, en ik klaag niet, maar stiekempjes zou ik er toch weer wat af willen.... Maar ja, anderzijds zijn er ook zoveel lekkere dingen om te eten...
En ja Lucy, hoe is het met jou?
Groetjes,
Eva

21-11-2012
19:02:46
Reactie van kaatje1966:

Hoi meiden,
Julia: Welkom! Wat voor dieet wil je gaan doen? Ik heb zelf bijna een jaar via Karin de Zoete gelijnd en de resultaten zijn verbluffend: Bijna 35 kilo afgevallen en na 2 maanden stoppen nog steeds op gewicht. Zeker een aanrader, kost geld maar dan heb je wel wat!
Eva: Ben idd gelukkig nog steeds stabiel en niet meer altijd even streng, maar wel consequent in heel veel dingen, en dat scheelt echt.
Ellen: Wat weeg je nu? Je moet een soort ritme vinden en als je het los-vast doet werkt dat meestal niet.
Ik ben nog steeds in mijn ritme en zondig af en toe echt wel, maar gewoon met mate en val nooit terug door eetbuien oid.
Succes weer meiden
PS Lucy hoe is het me jou?

20-11-2012
08:40:34
Reactie van julia:

Hallo,

Ik zal me even voorstellen ik ben Julia 28 jaar oud en te dik. Ik weeg 95.8 KG en mijn eerste doel is om onder de 80 te komen. Dan zie ik wel verder.

Ik heb al meerdere lijnpogingen gedaan. Sommige zelfs met resultaat, maar ik val steeds weer terug. Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes Julia

20-11-2012
06:50:01
Reactie van ellen:

Zelf heb ik enorm last van eetbuien. En ja dat moet echt stoppen. hopelijk kan ik vandaag de tijd vinden om even rust te nemen en een plan maken hoe ik het afvallen weer gaat aanpakken. Mijn doel is wel erg veranderd. wil als eerste gewoon onder die 80 kilo komen maar daar ben ik al heel wat weken/ maanden mee bezig en het wil maar niet lukken. Mijn vraag is dan ook eigenlijk waarom lukt het me niet? Daar moet ik echt even serieus over nadenken.

hoop dat jullie een stuk beter gaan dan ik.

20-11-2012
01:17:02
Reactie van eva:

Hey allemaal,
Het Atkins ken ik wel, alleen hield ik het niet vol. Je mag alleen maar vlees, vis, kaas, sla en je mag zelfs mayo. Maar ik miste iets als brood, rijst of fruit en koek en chocola... (hoewel je cacao geloof ik wel mag, maar da's toch anders dan mijn favoriete reep). maar misschien is het een kwestie van wennen. ben zelf niet zo'n enorme doorzetter geef ik toe. maar ik heb me vandaag redelijk ingehouden... hopelijk heb ik morgen weer een redelijke dag.
Kaatje, het blijft petje af voor jou, hoewel het iets makkelijker is als je eenmaal je draai gevonden hebt. Ik eet ook beter dan eerst, dat gelukkig wel, maar ik ben er gewoon nog niet. En Shirley, heel goed natuurlijk dat jij ook nog steeds ver van de 100 zit, wat je eens woog. Maar net wat we allemaal zeggen, we hebben levenslang. Ik hoop dat we morgen allemaal weer een goede dag tegemoet gaan!
Groetjes,
Eva

Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  ... 109  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Frank
Software: Frank