welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Wie doet ermee? Elkaar motiveren om af te vallen!
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Wie doet ermee? Elkaar motiveren om af te vallen!

14-03-2011

Hallo allemaal!

Wie doet er mee? Ik ben op zoek naar een enthousiaste, gemotiveerde club van mensen die net als ik willen afvallen. Dus mensen die het leuk vinden om regelmatig een berichtje te posten, wekelijks gewicht door te geven en elkaar te motiveren. Ik hoop dat er meer mensen zijn die zich bij dit topic willen aansluiten. Ik begin wel met mee voorstellen:

Ik ben Meike, 28 jaar en heb me vanochtend gewogen. Het schokkende resultaat: 98 kilo..... Beeeehh! Een jaar geleden woog ik nog 85 kilo en er zit dus alweer 13 kilo bij. Mijn eerste streven is dus om terug te komen op de 85 kilo! Daarna in stapjes van 5 kilo naar beneden. Ik vind het namelijk zo demotiverend om te moeten zeggen: ik wil/moet 20 kilo afvallen, dan hou ik het niet vol. Dus nu eerst naar de 95 kilo en vanaf daar naar de 90 etc. etc.

Wie volgt?

Groetjes Meike

04-11-2012
20:24:51
Reactie van shirley:

Hey Eva,
Vooral buik en heupen. Buik is rond de 92 cm gemeten op de navel en heupen rond 100 cm, Ik heb broekmaat 29.
Zit allemaal tussen mijn oren, ik weet het!!! Ok dat valt wel mee die eetbui. Ik had een paar weken geleden vreetbui...Ik heb gegeten...overdag niet onwijs veel maar daarna te erg, 3 wijntjes, broodje kipburger, frikandel zonder, 9 krackers met hagelslag. Ik heb daarna gelijk alles weggegooid, crackers, hagelslag. Ben nu redelijk bezig op 1 snoepavond in de week na. ik wil nog 2 kilo, dan is het wel klaar! Ik geef me zelf daar 6 weken voor!

04-11-2012
15:01:11
Reactie van eva:

Hey Lucy,
Wat leuk zeg dat het zo goed gaat tussen jou en je bink!! En ja, daar doe je het voor he? Dat je er mooi en slank uitziet voor hem! Blijf vechten he! Maar inderdaad, je mag ook af en toe iets lekkers. Je moet alleen wel maat houden, dus haal niet te veel in huis! Dat is het makkelijkst.
Als ik een eetbui heb, dan eet ik bijvoorbeeld dit: 'n halve reep chocola (= ong. 35 gram), 1 banaan en 1 a 2 handjes cashews. Het is geen echte eetbui, maar het is toch te veel.
Shir, waar vind jij je nog te dik dan? Bij mij is het vooral m'n buik.
Groetjes,
Eva

03-11-2012
15:57:19
Reactie van lucy:

hoi allemaal,
Ja ellen dat is misschien een idee, een foto van hoe ik op mijn dikste was terug bekijken als ik een moeilijk moment heb, want zo wil ik echt niet meer zijn. En wat shir zegt kan ook wel kloppen 1 dag in de week voor jezelf inlassen waarbij je eens iets lekkers mag. ik zou er heel de week wel naar uitkijken naar dat moment. hey Eva, ben blij je weer te horen en wat mijn bink betreft zou het allemaal nog wel eens in orde kunnen komen. hij heeft deze week beslist om bij zijn vriendin weg te gaan omdat zijn gevoelens naar mij toe steeds groter worden. Wij kunnen over alles praten, hij is zo geweldig en dit is misschien ook de reden waarom ik me idd begin deze week terug heb kunnen herpakken. hopelijk blijft het nu ook zo. (we zijn nog wel geen koppel hoor.) maar dit geeft me wel een goede stimulans om door te zetten.

veel succes allemaal en tot woensdag, dan heb ik weer weegmoment.
groetjes, lucy

02-11-2012
20:50:07
Reactie van shirley:

Is ook raar dat ik nog steeds die dikke in de spiegel zie, maar weet ook wel dat ik slank ben, maar toch zie je dat niet. Ik kijk veel om mijn heen en zie veel dikkere mensen en ben zo blij dat ik die tijd niet meer heb. Daarom doe ik er alles voor om niet meer dik te worden.

Wat verstaan jullie onder een eetbui? Ik probeer 1 avond in de week wat lekkers te nemen dus bv chocola maar dat dan ook gelijk een groot stuk! Volgende dag wel gelijk hardlopen hoor!

02-11-2012
16:25:54
Reactie van eva:

Hi allemaal,
Lucy, ik zit in hetzelfde schuitje als jij... Ook ik kan er maar geen vat op krijgen. De eetbuien zijn weer aanwezig... :-( Net ook, heb chocola gegeten en wat gedroogd fruit. Het klinkt mss vrij onschuldig, maar ik merk dat ik weer helemaal uit balans ben... :( pff... gewicht is hetzelfde trouwens, dat weer wel.
En Shirley, toch merkwaardig hoor dat jij jezelf dik blijft voelen. Ik ben ook al veel afgevallen, maar ik voel me echt slanker dan toen, daar ben ik nog steeds blij mee. maar ja, die buik van mij...
En Ellen, ja, een foto helpt wel en ik hoef alleen maar in m'n buik te knijpen.. helpt ook. :-) Alleen wil ik daar niet altijd mee geconfronteerd worden. Als ik niet gemotiveerd ben, trek ik een makkelijke broek aan en achter m'n bureau maakt zo'n buikje niet zo uit. maar ja, dan ga je voor de bijl he? En verder kan ik eigenlijk niet tegen zoetigheid, ook dat nog, dus ik word dubbel gestraft. Maar goed, ik blijf wel moed houden, langzaamaan eet ik ook steeds minder zoetigheid, dat geeft hoop.
Dames, een fijn en goed weekend!
Eva
P.S. Helpt je bink niet met je eetpatroon?? Zie je 'm nog regelmatig?

Vorige  1  ... 5  6  7  8  9  10  11  12  ... 109  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Frank
Software: Frank