welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diŽtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - gastric bypass
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

gastric bypass

08-04-2011

Hallo

Wie heeft er ervaring met een gastric bypass? Daarbij wordt de maag verkleind en de dunne darm wordt omgelegd.

Groetjes

Weetnietmeer

25-05-2015
10:19:45
Reactie van mariŽlle van zandvoort:

Hallo,
Ik heb 4 september een berichtje op dit forum gezet. Dat ik 18 september een operatie zou krijgen voor een gastic bypass. Die heb ik niet gehad maar wel een sleeve. Ik wilde even vertellen dat het goed is gegaan en dat ik nu na 8 maanden 46 kilo ben afgevallen. Ik ben een heel ander mens geworden. Ik ben veel fitter en energieker geworden na deze operatie. Ik sport nu 3 keer in de week. Ik zou zeggen, denk er wel goed over na om een operatie te doen, maar je ziet wel resultaat.
Groetjes, marielle

27-12-2014
17:58:44
Reactie van m v bussel:

Ik heb 4 december een GB gehad en veel last van winderigheid. is dat normaal en wat zou ik daar aan kunnen doen?

04-09-2014
12:58:23
Reactie van mariŽlle van zandvoort:

Hoi ik ben MariŽlle
Ik krijg 18 september een gastic bypass en ik vind het heel spannend.
Het is wel zo dat ik liever de operatie gisteren al had gehad, maar dat gaat helaas niet.
Heeft iemand tips hoe of wat ik het best kan doen.

groetjes, marielle

19-02-2013
14:58:09
Reactie van thea vosse:

hoi, ik ben thea, ik had een maagband dat geeft alleen maar ellende. een maagband plaatsen ze ook niet meer, daar zitten veel gevaren aan op korte en lange termijn. nu heb ik gastic bay passs, de operatie valt erg mee. het eten gaat ook goed, je kunt kleine postjes eten en je mag alles, en je moet je niet overeten want anders gaat het niet goed. maar je hebt geen honger. ik had de pech dat binnen twee weken ook mijn galblaas ontstoken was dus weer een operatie. dus je herstel gaat dubbel zo lang duren. maar met een paar weken ben je heel ver met je herstel.
je kunt ook veel dieeten volgen, dat heb ik ook gedaan, maar je stofwisseling raakt zo in de war dat niks meer helpt. bij een baypass krijg je ook veel begeleiding, ze helpen heel goed maar als je van plan bent om er een potje er van te maken dan moet je de operatie ook niet doen. je moet ook nooit naar negative verhalen luisteren, elk mens is anders. je moet doen wat je zelf wil.

25-05-2012
21:49:24
Reactie van ans:

Hallo,
Ik heb afgelopen januari een gp gekregen en ben er super blij mee.
Ik ben in 4 maanden 30 kilo afgevallen en heb nergens last van, kan alles eten en drinken alleen veel minder dan eerst.
Ik voel me prima en weer fit, heb veel energie gekregen.
Je komt niet zomaar in aanmerking voor een gp daar gaat een heel traject aan vooraf.
En ook het na traject duurt wel een paar jaar.
GR Hebbes

1  2  3  4  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006ģ
Design: Esther en Frank
Software: Frank