online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - paniek : 1 week à la WW en 1.2 kilo bij !!
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

paniek : 1 week à la WW en 1.2 kilo bij !!

20-05-2006

hallo ,
Ik eet al tijden gezond ; maar kwam toch bij.
Ik heb me recent de CD-rom van WW aangeschaft.
Zoals de titel het zegt : grote paniek hier : ik ben na één week 1.2 kilo bijgekomen.
Eerlijk : WW betekende wél méér eten dan ik gewoon was.....

Ik heb het idee dat ik voor mezelf zou moeten kunnen vaststellen van wélke voedingsmiddelen ik precies verdik ?
Kan het dat ik bijvb. alle koolhydraten zou moeten weglaten om af te vallen ?
kan het dat ik helemaal geen fruit mag eten om af te vallen ?

Ik ben na één jaar gezond eten 6 kilo bijgekomen.
ik ben nu echt in paniek.
ik heb geen ruimte om te experimenteren....ik sta tegen de muur ; er MOETEN kilo's af...
maar ik kan ze toch niet afsnijden...

Tips ??

23-05-2006
11:46:34
Reactie van onze diëtiste:

Hoi,
Helpen de cholesterolpillen? Misschien is het een idee om er mee te minderen/ te stoppen? In overleg met je huisarts natuurlijk. En meer beweging helpt ook heel goed tegen het cholesterolgehalte. Verder helpt minder stress het cholesterolgehalte te verlagen. Dus blijf niet panieken over je figuur!

23-05-2006
08:18:24
Ik ben de startster....

dank voor de "mentale ondersteuning" !

Toch begin ik meer en meer te vermoeden dat mijn "niet-meer-kunnen-afvallen" weleens het gevolg zou kunnen zijn van het innemen van een cholesterolremmer....

het staat weliswaar niet op de bijsluiter , maar ik ben nogal gevoelig voor bijwerkingen.

Trouwens , voor ik die pil nam had ik met eenzelfde voedingspatroon hoegenaamd geen enkel probleem om mijn gewicht stabiel te houden ; al was het dan een 4-5 kilo téveel.
nu lukt dat niet meer....

jammer!

23-05-2006
08:02:07

Ben ik weer. Het is ook belangrijk om jezelf af en toe iets lekkers te gunnen. Anders is eten niet leuk meer, en dan loop je het risico om door te slaan. En brood met kaas is geen luxe hoor! Je lichaam heeft het nodig. Kaas bevat o.a. vitamine A en calcium, en volkorenbrood bevat o.a. vezels en vitamine B.
Het kan zijn dat je bloedsuikerspiegel te laag is. Maar dat hoeft niks met suikerziekte te maken te hebben. Als je bloedsuikerspiegel te laag is, eet je te weinig. Je merkt dit doordat je honger krijgt, of je wordt duizelig of je krijgt last van hoofdpijn.

23-05-2006
07:53:50

Hoi,
Ga wat meer bewegen, bijvoorbeeld elke dag een half uur fietsen.
Sommige mensen vallen vooral af door extra lichamelijke activiteit.
Blijf verder op je eten letten. Wat de groentes betreft, maak ze lekker met gezonde sausjes en of kruiden. Bij kruiden kun je denken aan basilicum, koreander, roosmarijn, gember of gebruik specerijen als peper en kerrie. Eventueel kun je de kruiden en de specerijen vermengen in een mengsel van gebakken uitjes, knoflook en tomatenpuree (verwarmd).
Verder kun je je groenten lekkerder maken met wat olijfolie (een beetje vet heeft je lichaam nodig voor een betere stofwisseling!) en (appel)azijn of citroen.
Succes!
Esther.

22-05-2006
17:29:12
Je zegt zelf al dat je met WW meer at dan daarvoor, begrijp ik dat goed? Dan is het dus logisch dat je aankomt.

Waarschijnlijk zit je in de zogenaamde 'spaarstand': je lichaam slaat elk voedsel op in vet, omdat het verwacht elk moment weer te weinig binnen te krijgen. Je lichaam verbruikt dus zo min mogelijk en slaat alles op voor 'later'.

Je kunt hier uit komen door allereerst en allerbelangrijkst: ZEER CONSEQUENT te gaan eten; geen maaltijden overslaan! Vervolgens kun je langzaam je aantal kcal opbouwen, bijv. met 50 kcal per dag omhoog per week.
Verder moet je zorgen voor voldoende eetmomenten bijv. 6 x op een dag een kleine maaltijd, een maaltijd moet bestaan uit koolhydraten, vetten en eiwitten, waarbij je aan het eind van de dag wat minder koolhydraten kunt eten dan aan het begin.
Denk eraan geen of weinig suiker te gebruiken en veel gezonde producten te eten: volkoren, groentes, veel water drinken.

Google anders eens op slank-en-sterk...

20-05-2006
22:46:47
tjah..ik heb echt geen idee, daar heb ik geen verstand van. wel vervelend voor je, ik hoop voor je dat je erachter komt wat de oorzaak daarvan is.
veel succes in ieder geval

20-05-2006
17:08:41
Hallo ,
Dank voor het reageren...
Ik eet uiterst zelden na 18 u 30.....dat zal dus de oorzaak niet zijn.
's Avonds eet ik ook nooit aardappelen /rijst/deegwaren...wél een snee volkorenbrood; maar volgens mij hoort dat in dezelfde categorie voedingsmiddelen.
Er is ook niks fundamenteels veranderd in mijn voedingskeuze.

Maar wél in de manier waarop ik naar eten aankijk....ik word méér en méér gefrustreerd door eten ; wat "niet" eten ; wat is lekker en mag niet (brood en kaas bijvb) wat vind ik niet lekker en moét (gestoomde of gekookte groenten zonder saus bijvb)....
Hoe langer ik "gezond" eet , hoe méér problemen ik krijg met de confrontatie lekker/niet lekker....
Volgens mijn dochter zou dat kunnen te maken hebben met de bloedsuikerspiegel....maar hoe kan ik dat controleren als mijn arts dat niet wil doen ?

20-05-2006
11:29:45
Ja je zou voor jezelf na kunnen gaan welke voedingsmiddelen je het afgelopen jaar vaker heb gegeten dan eerst, die zou je dan weg kunnen laten. Helemaal khoolydraatarm zou ik het niet doen, je kan het beste bij je avondeten alle KH weglaten, dus geen rijst, pasta, aardappelen enz. of natuurlijk de gezondere variant ervan nemen en minder van alles nemen. Fruit zou ik niet weglaten, maar als je sowieso bij het avond eten meer groente/vlees/kip gaat eten in plaats van rijst/pasta ed zou dat wel kunnen helpen. En wat bij mij ook helpt is: na 19.00 uur niks meer eten.

succes!

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim