online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - gezond eten zou goedkoper moeten zijn :)
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

gezond eten zou goedkoper moeten zijn :)

22-05-2006

gezond eten zou goedkoper moeten zijn :)

ik eet veel fruit de laatste tijd, maar aardbeien enzo zijn vaak erg duur :(, gelukkig is een appeltje niet zo duur en eet ik maar 2 stuks fruit per dag maar :D ik vind persoonlijk dat fruit en groenten stukken goedkoper moeten zijn :)

maak chips lekker duur, er zijn steeds meer dikke mensen en als ze zich allemaal zo lekker in hun vel voelden was het geen probleem :P maar dat is dus niet zo ^_^

11-03-2010
11:05:20
Vettax helpt niks, dat heb je met roken gezien, en het moet voor mensen die eens een keer willen snacken betaalbaar blijven.
Als je gezond gaat eten ben je alle "bij-dingen"niet nodig dat kun je weer voor gezonde voeding gebruiken. En gezond eten moet je zo wie zo voor je gezondheid, alleen mensen zoals ik moeten elk grammetje tellen en nooit in de fout gaan.

11-03-2010
10:37:13
Reactie van popo:

Ik hou een debat over de vettax. de stelling luidt: Er moet een vettax komen op fast-food.
Weten jullie misschien nog een paar goede argumenten voor mij.
Het liefst voor- en tegen.
Alvast bedankt!

17-09-2009
11:37:08
Reactie van jeremy:

Zeker sporten kijken of zo. Het spijt me, maar je kan de schuld niet bij iemand anders leggen omdat jij door het dolle gaat als je een zak chips ziet. Als je elke dag sport en je valt niet af, dan doe je volgens mij niet veel op de sportschool. En zeker daarna nog een energiedrankje erbij na het sporten om het allemaal te compenseren.

Je bent nog altijd zelf verantwoordelijk voor wat je eet en zal echt neit helpen omdat er nu een vettax op chips ligt dat je dan minder gaat eten.

17-09-2009
11:19:05
Reactie van souf:

ik ben voor de vettax en
ben mijn hele leven dik geweest
ik ga elke dag sporten maar ik
blijk een aanleg te hebben om dik te zijn.
als ik dat zakje lays zie ga ik direct door het dolle heen
en eet elke dag gezond.
ik ga denk ik meer gezonde dingen eten als
gezond eten goedkoper word
ik wil hulp. kan iemand mij helpen?!!!!!!!!!!
ik dood door vet

groetjes souf

25-05-2006
11:53:23
Ik denk niet dat producten als halvarine voor op brood, olijfolie, vloeibare bak-en-braadproducten, mager vlees, kip en vis op de lijst voor de vettax zullen komen. Dit zijn inderdaad de producten die je gewoon nodig hebt en die in een uitgebalanceerd voedingspatroon thuishoren. Het lijkt me meer dat het gaat om vette en anderszins dikmakende producten. Trouwens, ook het overwegen waard:

"Schiphol zit dadelijk met een stroom bitterballenslikkers en politiehonden moeten getraind worden om bamihapjes te onderscheppen." aldus een website. ;-)

Doddeltje.

25-05-2006
01:52:06
Ik ben meer voor een snacktax dan een vettax, niet alle producten waar vet in zit zijn slecht... Snacks dragen nooit bij aan je gezondheid; ze bevatten transvetten en geen of zeer weinig waardevolle voedingsstoffen!

Maar dit voorstel zal het nooit halen, daar zorgen de grote jongens zoals Unilever wel voor :(

Groeten, Alta

23-05-2006
19:11:26
Overigens ben ik vóór de vettax en het goedkoper maken van gezond eten (deze twee dingen kunnen elkaar mooi in evenwicht houden). Ik vind de argumenten tegen de vettax over het algemeen zeer pover, temeer omdat je deze argumenten ook kunt toepassen op de accijnzen op bijvoorbeeld alcohol en tabak. Echter, daar hoor ik niemand over zeggen dat het teveel overheidsbemoeienis is, behalve dan de directe belanghebbenden, hetgeen logisch is.

Doddeltje

23-05-2006
07:24:55
Waarom zou het te ver gaan? Van te veel ongezond eten word je eerder ziek. En ziek zijn kost de maatschappij geld. Het is dan toch eerlijk dat je je eigen ziek zijn (wat je zelf hebt beinvloed/ bevorderd) zelf betaald, en er niet een ander voor laat opdraaien!!

23-05-2006
00:54:55
Helaas, minister Hoogervorst wees dit vorig jaar al af. Zoek op Google maar eens op "vettax". Dan kom je vanzelf op de site van het ministerie van VWS.

Doddeltje.

22-05-2006
19:02:46
vinden jullie dat niet een beetje ver gaan.

1  2  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim