welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Bijna niet eten en wel sporten, niet afvallen
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Bijna niet eten en wel sporten, niet afvallen

26-03-2012

Hoi,
Ik sport nu al zo'n 2 maanden behoorlijk intensief, dagelijks 1 a 2 uur. eet daarbij smorgens een droog beschuitje, smiddags 2 crackers en savonds 1 kop groentensoep. thats it! en afvallen, Ho maar! ben van 91 naar 87 gegaan en verder kom ik niet? K doe daarbij normaal ook nog eens de dagelijkse dingen, dus snap er niks van.

28-03-2013
16:29:34
Reactie van kristiaan:

Mijn advies is dat je meer moet gaan eten.
Denk je: meer? Waarom meer?

Dat komt als mensen minder gaan eten, het lichaam op reagaart van: O we krijgen minder eten, laten we dan vet opslaan!

Tip: eet meer, 6 keer per dag maar gezond en gebalanceerd. dat betekent dus dat je alle vitamines krijgt die je nodig hebt.

Hoofdpagina - Herbalife bij Coachdejong Vind je veel informatie over goede voeding, het heeft ook een webshop.
Je moet niks, maar het mag wel.
Veel suc6!

08-05-2012
13:53:49
Reactie van frank:

Vanmorgen op de weegschaal gestaan en tis nu 80 kilo! Ik ga door tot 75 en dan hoop ik voorlopig weer op gewicht te blijven. :D

07-05-2012
09:43:23
Reactie van larisa:

Ik denk ook dat je nu te weinig eet en niet alle voedingsstoffen binnen krijgt. Als je snel wilt afvallen kan ik je de shakes van Weight Care aanraden en daarnaast veel wandelen. Ik ben nu 25 dagen bezig en zes kilo kwijt en ik voel me er fit bij. Echt een aanrader, groetjes Larisa

29-03-2012
15:22:41
Reactie van frank:

Ik ga er mee aan de gang, ik ben benieuwd iig, ik meld me weer als er resultaat is :D

28-03-2012
20:39:42
Reactie van onze diëtiste:

Hoi!
Te weinig eten is inderdaad niet effectief bij het afslanken en ook niet gezond!
Het probleem bij weinig eten is dat je stofwisseling omlaag gaat waardoor je je gewicht gaat vasthouden. Hiervoor zijn vier redenen:
- Je lichaam gaat in de spaarstand omdat het door de lage kcal-inname zuinig aan gaat/ moet doen.
- Voor een goede stofwisseling heb je allerlei voedingsstoffen nodig, zelfs (goede) vetten! Heb je daaraan een tekort, dan gaat ook om deze reden je stofwisseling omlaag.
- Als je te weinig eet en veel sport gaat je lichaam energie halen uit spieren. Ofwel, spierweefsel wordt verbrand, en dat is natuurlijk niet wat je wilt! Vooral ook niet omdat het hebben van veel spieren de stofwisseling verhoogt!
- Als je eet, dan zet je je verteringsorganen (o.a. maag en darmen) aan het werk, en ook je zenuwstelsel komt op gang. Met dit effect zet je dus je lijf aan het werk en daarmee gaat je stofwisseling omhoog.
Redenen genoeg dus om wel te eten als je af wilt vallen. Eet natuurlijk wel gezond (liefst zo gezond mogelijk) en ook weer niet te veel. Vooral het ontbijt is belangrijk, omdat je daarmee je stofwisseling aanzet.
En misschien is het aardig om te weten: ik heb klanten (gehad) die kilo's afvielen omdat ze meer gingen eten.
Succes!
Groetjes,
Esther

1  2  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Frank
Software: Frank