welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diŽtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - start met cambridge 800
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

start met cambridge 800

03-05-2012

Hallo dieetkanjers! Wat ontzettend motiverend om jullie berichten te lezen! Ik heb net een afspraak met een cambridge consulent gemaakt om het 800 dieet te gaan doen. Heel spannend en ontzettend bang om honger te krijgen, wat is jullie ervaring hierin? Ik hoop binnen 4 weken 7 kilo kwijt te zijn, is dit reeŽl?

alvast bedankt voor jullie reacties! groetjes, Linda

11-11-2013
11:17:10
Reactie van marieke:

Hoi Manon,
Ik ben nu, sinds ik begonnen ben met Cambridge, ook gesprekken begonnen met een psychotherapeut. Vaak is het bij eetverslavingen zo dat er verdriet, onverwerkt trauma, of gevoelens van afwijzing, onzekerheid of eenzaamheid onder zitten. Ik wilde voor mezelf met die gevoelens aan de gang. Daarom heb ik besloten om hier een boek over te maken. Geen theoretisch geneuzel, maar een herkenbaar boek, met begrijpbare teksten, humor en stof tot nadenken. Op dit moment ben ik ook bezig met een social media pagina. Ook hierop komen stellingen waar mensen op kunnen reageren en waar je je verhaal en moeilijkheden op kwijt kunt. Maar natuurlijk ook je overwinningen! Ik wens je alle succes toe! Mocht je meer willen weten, dan hoor ik het graag.
gr. Marieke

06-11-2013
02:02:08
Reactie van manon:

Hoi Marieke,
Ik heb zelf ook een eetverslaving, maar is cb dan wel verstandig? Ik weet het zelf soms ook niet meer. Het is zo lekker allemaal, totdat je alles op hebt, dan baal je weer. Ik begrijp soms mezelf niet en ik maak elke keer weer dezelfde fout door teveel te eten. maar strenge dieeten kan ik niet meer opbrengen.
Waar gaat jouw boek trouwens precies over?
Groetjes,
Manon

04-11-2013
07:47:32
Reactie van marieke:

In vier weken 7 kilo met 800 is misschien wat hoog gegrepen. Met de 500 gaat het je zeker wel lukken. Zelf ben ik twee jaar geleden 35 kilo kwijt geraakt met de 500 in 16 weken. Helaas ben ik uiteindelijk terug gevallen in oude patronen en moet ik toegeven aan mezelf en mijn omgeving dat ik een eetverslaving heb. Ik ben hard bezig om deze onder controle te krijgen en inzichten te krijgen hier over. Ook ben ik ondertussen bezig aan een boek waarvoor ik nog vele mensen zoek die ook met eten bezig zijn. Ik ben sinds een paar maanden weer met cambridge begonnen, dit keer de 800 variant. Ben inmiddels weer 33 kilo kwijt en ben aan het overwegen om morgen weer te beginnen met de 500. Dit omdat ik nu wat langzamer afval. Dus de laatste kilo's op karakter. :) succes voor jullie allemaal !!

17-04-2013
19:16:02
Reactie van sharon:

En geen lichamelijke klachten hier.. dag 3 veel diarree.. en nu op dag 9 wat verstopping'.. maar ruim 3, 8 kg kwijt en 4 cm taille, yes!
Ik werk gewoon fulltime in de zorg en dat is prima te doen. Op de moeilijke momenten drink ik 3 flesjes water leeg. Dan heb ik een vol gevoel.. ook heb ik gehoord dat als je het echt moeilijk hebt.. dat je een ei mag eten. Geen zout erop. Wel peper.
Heb ik zelf nog niet gedaan.. maar is een idee!

17-04-2013
19:11:57
Reactie van sharon:

Een week begonnen! Helemaal goed. Tuurlijk een hoop moeilijke momenten gehad.. maar volhouden.
Puur op wilskracht afvallen maar! Ik doe de cappuccino shake in 3-en en doe er koffie doorheen, een heerlijke latte macciato!
De vanille vindt k warm erg lekker en de bosvruchten met veel ijsblokjes. Mmm!
Dan is het wel vol te houden. Beetje spelen met producten!
Zet m op allemaal!

1  2  3  4  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006ģ
Design: Esther en Frank
Software: Frank