welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Afvallen en cholesterol
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Afvallen en cholesterol

26-09-2012

Ik ben serieus aan het afvallen. Maar zowel mijn arts als diėtiste benadrukte ook het cholesterolgehalte. Iemand een tip over plantenextracten of ayurvedisch iets dat helpt cholesterolgehalte te reguleren? Ik heb er heel wat gezien, maar wie heeft goede ervaringen met een supplement? Geen synthetische of chemische troep graag.
Elbrecht

17-11-2012
07:25:39
Reactie van metabool:

Als ik reclame, aanbevelingen en dergelijke zie over cholesterolverlaging dan word ik altijd bijzonder argwanend. Of die uitingen uit de reguliere of alternatieve hoek komen maakt me niets uit. Ik scheer ze inderdaad over één kam.

14-11-2012
09:39:25
Reactie van elbrecht:

Metabool,
ik denk exact zo over jouw opvattingen. Ik heb mij eerst weken in verdiept.
Echter deze ayurvedische supplementen zijn geen medicamenten. Net als een vitamineC pilletje is het gewoon een aanvulling, weet je wel, als je geen tijd hebt om een sinaasappel te eten. Van de huidige stress in deze maatschappij word je zieker, bij wijze van spreken. Inname is geen verplichting, slechts een gemak. Ik hoor je nooit over al die Kruidvat spullen die ze nu aan het dumpen zijn omdat mensen jaren genept zijn....omdat het Kruidvat is?? Bekende merken zijn niet per definitie de juiste!!
En ja, linozuur... je hebt gelijk...maar men weet dat, en doet zijn ogen dicht.
Deze ayurveda wat ik gebruik is het enige wat ook echt is, en door alle instanties zijn gechecked, en ja, de meesten (voormalige jaren) zijn inderdaad nep en geldklopperij. Deze is wetenschappelijk onderzocht en gepresenteerd bij de VWA. Zie ook zwarte lijst VWA voor de neppe producten.
De EU wetgeving heeft alles onderzocht, getest, en heeft de meeste ayurveda op de zwarte lijst gezet als zijnde verboden !!! Deze fabrikant niet. Maar hou toch eens op met alles over 1 kam scheren !!!
Ik ben juist een tegenstander van de pharmaceutische maffia !!!

14-11-2012
05:51:30
Reactie van metabool:

DiaChol? Mijn hemel, wat een kwakzalverij... Dat heeft niets met ayurveda te maken maar alles met pure geldklopperij. Cholesterol is een vitale stof en geen ziekte, maar vooral tot een handvat verworden voor zowel de farmaceutische industrie, de levensmiddelenindustrie als het zogenaamde alternatieve circuit om er goud aan te verdienen. Mensen met een lage cholesterolspiegel gaan net zo hard en vroeg dood aan hartziekte als mensen met een hoge spiegel. Daar is geen peil op te trekken. Al dat gewauwel over een hoog cholesterol is pure speculatie, vaak geļnspireerd om er geld aan te verdienen. Met pure zonnebloemolie kun je je cholesterol ook uitstekend verlagen. Wetenschappelijk bewezen en het is vele malen goedkoper dan die zogenaamde ayurvedische poedertjes. Totdat bekend werd dat de overdosis linolzuur die je daar mee naar binnen werkt juist hartellende veroorzaakt. Sindsdien zwijgt de margarine-industrie in alle talen over linolzuur. Of was dat jullie nog niet opgevallen? Misschien heb ik ongelijk maar in dat geval laat ik me graag om mijn oren slaan met rapporten die gebaseerd zijn op wetenschappelijk onderzoek over deze middelen.

13-11-2012
14:53:00
Reactie van elbrecht:

Hallo Rianne,
welkom, en ehh... wat precies gebruik jij dan? Ook Diachol?

1  2  3  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Frank
Software: Frank