welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Kunnen jullie helpen?
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Kunnen jullie helpen?

03-12-2012

Hoi iedereen,
ik heb een paar vraagjes.
Ik ben 13 jaar oud en ik vind dat ik wel een buikje heb.
Ik ben ongeveer tussen de 1.50 en 1.60 lang, en weeg 57 kg.
Iedereen zegt dat 57 wel normaal is, maar mijn 'buikje' vind ik niet fijn.
Ik durf niet van die strakke t-shirts aan, en mijn moeder is erg teleurgesteld dat ik die strakke jurk niet meer durf te dragen.
Binnenkort is gala, en ik vind het maar stom.
Ik doe 2 x per week 45 min. gym.
Verder wandel en fiets ik wel gewoon veel.
Sinds laatst ben ik begonnen met buikspieroefeningen, maar ik hoor slechte reacties daarover en het helpt idd niet zo best.
Ik heb ook een beetje last van een 'onderkin', hij is niet zichtbaar, maar wel als ik mijn hoofd naar achter trek. (Ook al is het maar een beetje, ik baal er wel van!) & Het laatste wat me dwars zit, maar niet zo zeer opgelost hoeft te worden; ik heb nogal dikke bovenbenen. Ze vallen op zich mee, maar als ik zit niet.
Kan iemand mij een super tip geven?
Ik hoop het!

17-12-2012
07:56:34
Reactie van jojo:

hallo,
de schuine buikspieren trainen ipv de rechte, dat is het eerste, anders blijft je buik alleen maar meer bol, dat is wat velen vergeten.
maar kijk eens naar de rest, zit je lekker in je vel? ben je vaak ziek? niet!? wees dan blij met jezelf zoals je bent meis, je mag er zijn, en je zit in de puber leeftijd, je groei in de lengte is ook nog niet voorbij. misschien als je probeert op dit gewicht te blijven komt het door de lengtegroei vanzelf goed! ben zelf moeder van twee pubers rond die leeftijd. ik zou het heel fijn vinden als mijn dochters ook met dit bij mij zouden komen. hoop dat je met je moeder eerlijk over je gevoel en over je lichaam mag en kan praten.
succes en sterkte en voor gala, kan er niet een jasje op of wat anders? dat leid de aandacht af van je buikje en dan voel je je misschien wel prettig.
gr, een moeder.

03-12-2012
20:54:35
Reactie van dezelfde als hierboven.:

Voordat ik het vergeet!
Ik wil geen dieet volgen, ik weet zelf dat dit hardstikke slecht voor mij is met mijn leeftijd.
Ik eet ook super weinig snoep, ik vind snoep niet echt lekker. Raar..
Graag iets met sport, dus beweging.

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Frank
Software: Frank