welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diŽtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Rauw voedsel
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Rauw voedsel

20-12-2012

Heb jij de documentaire gezien van de moeder en zoon die enkel rauw voedsel eten?
De jongen eet al 10 jaar niet anders en is veel kleiner dan gemiddeld. Is dat te verklaren door een tekort aan voedingsstoffen, of doordat hij geen groeihormonen uit vlees enzo binnen krijgt? Wat denk jij? En wat vind jij van dit dieet?

05-01-2013
18:37:43
Reactie van amieke1979:

Wij mensen hebben bepaalde voedingsstoffen nodig, en als je enkel rauw wil eten zal je heel goed moeten weten wat je allemaal moet eten om in balans teblijven.

Dit zelfde geldt ook voor mensen die geen vlees eten en die geen vlees en overige dierlijke producten eten.

Maar ik begrijp het nut niet van enkel rauw eten. En vind dat kinderen een goede bassis voeding moeten krijgen.
En nee, kinderen hoeven geen vlees te eten als ze goede vervangers eten.
Maar je kind enkel rauw laten eten, lijkt mij niet goed voor zijn spijtverterings gestel.

Zelf vind ik een hoop groenten en vis soorten rauw ook erg lekker. :)
Maar gekookt, gebakken, gewokt enzo vind ik ook lekker. :)

22-12-2012
10:37:48
Reactie van mariska:

Ik denk dat het theoretisch kan. Het is alleen praktisch lastig uitvoerbaar. Je moet aan genoeg calorieŽn komen (en die zitten niet zoveel in groenten en fruit) en uit rauw voedsel haal je minder calorieŽn. Reken maar uit hoeveel je dan moet eten. Dat hij klein is heeft er inderdaad mee te maken dat de gemiddelde Nederlander veel te lang is door groeihormonen en zuivel. Volgens mij is die jongen hartstikke gezond. Maar hij moet wel naar school.

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006ģ
Design: Esther en Frank
Software: Frank