welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diŰtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - wil beginnen met afvallen hoe pak je het aan
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

wil beginnen met afvallen hoe pak je het aan

04-03-2013

hallo allemaal.
ik wil afvallen, maar weet gewoon niet waar ik moet beginnen.
ben 35 en weg 86 kilo, heb een flinke vetbuik.
ik ben het zat om te dik te zijn, maar weet dus niet hoe ik moet beginnen.
ben ook een emotie eter, vooral als mijn kinderen nog op school zijn en ik van mijn werk kom, dan snaai ik nogal wat uit de kast.
vooral de chips in de avond is erg lekker. dit probeer ik al te minderen.
wat is het toch lastig dat je zelf weet dat je wilt afvallen, maar de lekkere trek toch de overhand neemt.

voor de rest eet ik gewoon mijn drie maaltijden. gaat vooral om het snoepen, suiker.

hebben jullie tips, of een goed dieet?

o ja, ik sport eigenlijk niet.
mijn werk is huishoudelijk hulp.

groetjes, henny

21-03-2013
16:45:28
Reactie van sandra:

Beste Henny,
Afleiding zoeken en alle chips het huis uit doen! En niet te lekkere koekjes kopen. Suikervrije dropjes zijn al een goede vervanging. :)
Ik heb ook snaaibuien, dus ik weet dat het lastig is. Maar niet te veel in huis hebben, is bij mij het beste wat helpt.
Succes!
Sandra

20-03-2013
21:39:28
Reactie van thomas:

niet eten na acht uur zou veel kunnen helpen. de reden dat mensen in de avond aan het vreten slaan is simpel: je lichaam probeert na een lange dag wakker te blijven en heeft daarvoor veel voedsel nodig. alles wat je na acht uur vervolgens eet heeft s'nachts moeite te verteren en word al snel omgezet in vet. je kunt dit vermijden door goed avond te eten (wel letten op wat je eet), of simpelweg vroeger naar bed gaan. deze tips kreeg ik van iemand en sinds de 2 maanden dat ik het doe ben ik 17 kilo afgevallen!

succes,

groet thomas

19-03-2013
19:57:09
Reactie van henny:

Bedankt voor de reacties.
Het niet snaaien, gaat al een week goed. En heb dropjes gekocht zonder suiker. Daarvan eet ik er ongeveer 4 op een dag.
Chips eet ik helemaal niet meer. In het begin had ik er wel wat moeite mee. Maar nu helemaal niet meer.
Thee drink ik nog wel met suiker of een zoetje en als ik bij een ander thee drink, is het zonder.
Wel zo af en toe een koekje bij de thee, maar het blijft wel bij 1; eerst waren het er 3 of 4.
Ben 1,5 kilo afgevallen. Een begin is er.
De crosstrainer staat ook al klaar om gebruikt te worden. Maar wil eerst mijn eet gewoonte veranderd hebben.

Mila, waarom citroen erbij, en is het verse citroensap of uit een flesje? En heeft een lichaam geen 2000 kcal nodig?

Groetjes henny

19-03-2013
11:11:08
Reactie van mila:

Tip 1 : Drink elke ochtend op een nuchter maag lauw water met citroen.
Tip 2 : Schaf een hometrainer aan en probeer na elke maaltijd een kwartier te fietsen
Tip 3 : Vervang limonade met WATER (liefst met citroen)
Tip 4 : Vermijd die stomme zoetigheid in fruit/rauwkost/worteltjes
Tip 5 : Koop geen zoetigheid meer want zodra dat in de keukenkast ligt, ga je vreten :-(
Tip 6 : Drink veel thee ZONDER die stomme suiker. Je leert het echt drinken.

Ik ben inmiddels 11 kilo kwijt in 9 weken!
Ik volg geen dieet en gebruik geen afslankmiddelen, dit is puur mijn eigen ding.
Ik eet goed, lekker en kom niet over de 1400 kcal op een dag.

Geloof in jezelf. Je kan het!

05-03-2013
15:46:17
Reactie van spetter:

Je schrijft het eigenlijk zelf al. Snaaien, snoepen, vette chips....
Als je daar nou eens een vervangend iets voor zoekt:
niet snaaien, maar sporten (hoeft geen topsport te zijn, huishouden is ook bewegen, voer het tempo van poetsen eens op.......zodat je iets buiten adem raakt.)
Snoep vervangen door fruit en/of rauwkost.
En die chips 'savonds is natuurlijk helemaal taboe, ga een rondje om, want ik neem aan dat je die chips op de bank, vˇˇr de t.v nuttigd?

Het is niet moeilijk om te doen, alleen het doen is moeilijk.

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006«
Design: Esther en Frank
Software: Frank