welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Lijnen is zoveel meer dan gewicht verliezen
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Lijnen is zoveel meer dan gewicht verliezen

10-04-2013

Dit verhaal zal niet voor iedereen gelden, maar voor mensen zoals ik zou het best eens een steuntje of inspiratiebron kunnen zijn.
Voordien al honderd dieten geprobeerd maar nooit volgehouden. Wat ik eigenlijk nu pas besef is hoe erg het overgewicht de rest van mijn leven heeft beinvloed. Eerlijk gezegd was ik behoorlijk afgegleden.
Ik vond mezelf niet om aan te zien, had geen spiegels meer in huis.
Lichamelijk kreeg ik allerlei ziektes en kwalen. kortademig, astma en suikerziekte. Ik had geen energie. Geen energie voor mijn huishouden (mwoah dat komt morgen wel), alleen het echt hoognodige doen. Was bleef liggen tot niemand meer iets schoons in de kast had want dan moest ik wel. De hond kwam niet verder dan een kort blokje om. (bij mij dan als anderen haar uitlieten gingen ze wel verder).
Alles was me teveel. Een middagje shoppen met mijn dochter leverde standaard een avond pijn in voeten, hielen en knieen op.
Ergens even heen fietsen? vergeet het maar. En tja erg vrolijk werd ik er ook al niet van. Thuis op de bank of achter de computer met niet al te veel "gezeur aan mijn kop" daar voelde me ik nog het beste mee.
Nu ik bijna 25 kilo lichter ben, is er zoveel veranderd dat, al zou ik nu geen gram meer afvallen, ik toch deze levensstijl door zou zetten. Mijn lichamelijke kwalen zijn echt allemaal verdwenen. Zelfs de suikerziekte is in remissie! Ik wandel dagelijks 2-3 keer lange wandelingen met de hond, ik doe fluitend mijn boodschappen. En ook mijn huishouden is weer tiptop. Niet alleen dat, maar ik heb ook mijn hele leven een positieve draai gegeven. Ik ben gestart met een studie.
Ik heb mijn vent buiten de deur gezet (ok dat klinkt niet positief maar is het wel na jaren en jaren tobben in een slechte relatie). Ben vast van plan om over twee jaar mijn eigen praktijk te hebben en sta nu een heel stuk positiever in het leven. Dingen waar ik vroeger niet eens aan dacht om aan te beginnen (dat lukt toch niet, dat kan ik niet, dat hou ik niet vol), pak ik nu fluitend aan en wonderwel lukt het meeste me gewoon wel en wat niet lukt weet ik op te lossen.
Ik lachte vaak met uitspraken als "een gezonde geest in een gezond lichaam" maar zo werkt het dus gewoon wel. ;-) Het volhouden van een dieet geeft je ook een boost in je zelfvertrouwen, en op de een of andere manier lijkt alles makkelijker te gaan.
Ik vind dat een super positief effect van het lijnen.

10-04-2013
15:09:13
Reactie van missy:

Dank je wel voor je lieve reactie, ik ga zeker kijken.

10-04-2013
15:05:30
Reactie van kim:

Hoi,
Wat een prachtig verhaal en fijn dat je dit op het forum wilt delen. Ben nu zelf nog wel (weer) aan het afvallen maar heb nu ook het boek ONTlijnen gelezen. Dit heeft me meer inzicht gegeven over waarom ik elke keer aankwam na een dieet. Ik hoop dat iedereen die jou verhaal leest beseft dat je ook nog moet ontlijnen. Ik zou zeggen ga zo door met ont-lijnen.
groetjes Kim

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Frank
Software: Frank