welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Gezond eten en afvallen
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Gezond eten en afvallen

12-04-2013

Lieve mensen!

Ik lees hier op het forum allemaal dingen over Weight Care, Modifast, Minikuurtjes, Sonja Bakker, etc etc etc.

Al deze manieren van afvallen zouden tot resultaat kunnen lijden ja, dat klopt. Maar is het gezond? Is het op een gezonde manier afvallen? Is het op een goede en gezonde manier leven? Wat is het doel precies? Is het doel zo snel mogelijk afvallen, of wil je gezond leven, afvallen, en de rest van je leven je goed voelen en er fit uitzien? Als je Sonja bakker gaat doen voor 10 weken, en je valt 7 kilo af, en je gaat vanaf dat moment weer normaal eten, is er zo weer 10 kilo bij.

Ik ben 19 jaar, en begon 2 jaar geleden met mijn missie, afvallen op een gezonde manier. Maar wat is gezond? Als we kijken naar wat er in de supermarkt ligt is het werkelijk waar ongelofelijk. meer dan 8000 producten in de supermarkt (zo'n 90%) bevat kunstmatige kleur en smaak stoffen. Al deze producten worden gebruikt in de dieeten die zoveel mensen gebruiken om af te vallen. Is dat gezond? NEE.

2 jaar geleden begon ik mij te verdiepen in gezond voedsel. De manier hoe wij leven tegenwoordig is bar en bar slecht, we hebben chips, patat, pizza, lekkere snoepjes vol aspartaam waar je kanker van krijgt, lekkere koekjes vol met transvetten en E stoffen, heerlijk. En al wil je op dieet gaan, ga je lekkere shakes drinken, een nogareep nuttigen, met de zelfde troep.

Wat is nou werkelijk gezond? Gezond voedsel is voedsel waar zo min mogelijk mee is gekloot. Dan heb ik het over groenten, salade (NEE, geen kant en klaar salade van de Appiehein met kip en een liter saus om het "lekker" te maken), goed vlees, zoals kip, lam, goeie vis, zalm, tonijn, makreel, fruit zoals blueberrys, appels, bananen, sinasappels, druiven en noten, zoals amandelen, macadamian noten en nee geen pindas.

Deze 5 ingredienten; Groenten, vlees, vis, fruit en noten zijn onze menselijke oer producten en tevens de gezondste manier om te leven. Als jullie door willen blijven gaan met Sonja Bakker, noga repen, dieet repen, shakes, kuurtjes en al die andere onzin, be my guest, maar het zal je niet vooruit helpen om en een gezond mens te worden en om af te vallen.

Het voedsel wat ik eet, groenten, vlees, vis, fruit, noten, is geen dieet, het is een manier van leven. Ik ben nu 2 jaar verder, 2 jaar lang leven als een oermens. Toen ik hier mee begon was ik 17 jaar, met een lengte van 1.82 en woog ik 110 Kilo. Nu 2 jaar verder ben ik 1.85 en weeg ik 75 Kilo en heb ik een mooi en gespierd lichaam.

Als jullie ooit advies nodig hebben, feel free to ask.

Ik kan jullie voorzien van goeie tips, adviezen, dus wees niet verlegen, want als ik kan afvallen, kan iedereen het!

15-08-2017
09:55:28
Reactie van jaquelien:

Mensen vallen met gemak af als je lekkere en gezonde recepten eet en niets hoeft leren eten.
Ook zijn deze recepten super makkelijk uit te voeren, dus je hoeft geen ervaring te hebben.
In de horeca om het te begrijpen. Voor de gezondste makkelijkste en de lekkerste recepten.
Typ in google healthycookbook
Ga vervolgens naar zap-power en klik dan op de receptenbijbel.

13-04-2013
20:51:18
Reactie van pindarotsje:

Klinkt goed..........Leven als een oermens.
Zelf je kippen vangen.
Lekker vissen voor een maaltje, noten plukken (in australië of op Sulawesi, want dáár groeien die macadamians).
O, ennuh, niet kloten met dat voedsel, deden de oermensen ook niet. Gewoon rauw!! Ook die kip en die geit.

19 jaar was je hč? Op je 17e het roer compleet om. Knap. 3 cm gegroeid én 35 kilo lichter.

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Frank
Software: Frank