welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diŰtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Eiwit dieet + vermoeidheid + ik verlies geen gewicht
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Eiwit dieet + vermoeidheid + ik verlies geen gewicht

17-05-2013

Dag lieve lezers,

Ik heb een vraag. Eigenlijk ben ik best bekend met met diŰten, gezonde voeding en de processen die je lichaam wel en niet doormaken tijdens deze periodes.

Ik ben een studente van 24 jaar en ben het afgelopen jaar flink wat aangekomen (voornamelijk door overmatig alcohol gebruik). Hier wilde ik graag wat verandering in brengen en een paar kilo afvallen, zeg 5.
In het verleden heb ik goede ervaringen opgedaan met prote´ne diŰten, waarbij ik wel groente at. Toen ben ik veel afgevallen. Nu ben ik sinds een week hier weer mee bezig; ik eet vlees, vis, wat kaas, salades, groente, eieren, noten en maak veel lijnzaad pannenkoeken. Ik let niet echt op hoeveel ik eet, maar ik kan wel zeggen dat het niet heel veel is. (2 gebakken eieren, een salade met gerookte kip, wat blokjes kaas, een halve lijnzaad-pannenkoek en een stukje vis met groente in totaal bijvoorbeeld. Soms minder). Daarnaast loop ik ongeveer 3x per week hard, ongeveer 7 km per keer. Oh en ik drink veel water (2-3 liter).
Het probleem en mede mijn vraag is het volgende: ik ben sinds een dag of 5 (nu 7 dagen bezig) echt heel moe de hele tijd, ik wil alleen maar slapen. Daarnaast ervaar ik ook een soort van suffige hoofdpijn. Ik begrijp niet helemaal waar dit vandaan komt en wat ik hier aan moet doen.

Ook ben ik eigenlijk helemaal nog niet afgevallen, wat meestal wel moet/lukt met een prote´ne dieet. Wel ben ik volgens mij iets in omvang verminderd, maar spieropbouw lijkt me sterk aangezien mijn hardloop bezigheden deze dieetweek zeker verminderd zijn (1 x ipv 3). Je kunt toch geen spieren opbouwen als je niet sport?!

Lang verhaal, hopelijk kan iemand mij wat meer duidelijkheid geven over wat er aan de hand is en wat ik nu moet doen.

Groetjes, Eva

23-05-2013
11:23:54
Reactie van linda:

Hallo,
Af en toe een kijkje nemen op een forum is helemaal niet verkeerd. Toen ik de titel las, sprak het me aan, want ik heb ook zo'n vergelijkbaar dieet gevolgd, Dr. Frank, wie kent het niet hihi! Toen ik klachten kreeg, bedacht ik om een dietist te bezoeken. Zij gaf me de tip om te starten met hippro. En ik moet zeggen, er ging een wereld voor me open! Geen honger, lekkere producten, veel variatie, en bovenal geen klachten EN de weegschal nam weer af! Ik voel me echt stukken beter nu, blijkbaar straal ik dit ook uit want ik krijg veel reacties! Hopelijk kunnen jullie er iets mee!
Veel succes, Groetjes Linda

20-05-2013
17:06:21
Reactie van anneke:

Hallo Eva!
Het zou mijn verhaal kunnen zijn.
Ook ik ben ooit snel afgevallen met een eiwitrijk dieet en nu... zoooo vermoeid telkens.
Ik heb veel over voeding opgezocht en als ik moet geloven wat het bloedgroepdieet zegt, dan past het wel. Ik heb nl bloedgroep A en dit zegt dat ik moeite heb met het verteren van dierlijke eiwitten. Ook mijn darmen stonden ongeveer stil als ik voor de zoveelste keer aan het Atkins o.i.d een variant begon.
Nu probeer ik wel koolhydraatarm, maar met soja en wat vruchten en ik voel me absoluut beter.
de kilo's gaan er niet hard af, maar dit houd ik wel langer vol zo..

Veel succes!
Groetjes Anneke

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006«
Design: Esther en Frank
Software: Frank