welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Toevoegingen aan Weight Care dieet
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Toevoegingen aan Weight Care dieet

22-05-2013

Hoi, ik ga vanaf volgende week beginnen met het Weight Care dieet.
Ik heb succesvol het cambridge dieet gevolgd en ben daarmee 30 kilo afgevallen in een paar maand.
2 jaar later zit alles er al weer aan, maar dat is niet de schuld van het dieet, maar van mijn eigen levensstijl en eetgewoonten en gebrek aan beweging. Ik weet wat ik hier aan ga doen om herhaling te voorkomen. Dus de discussie of het dieet nou wel of niet goed is wil ik hier niet aangaan en reageer ik ook niet op.

Ik ben een man van 27 jaar en weeg 120 kilo.
Naast WC (weight care) ga ik ook sporten voor zover dat mogelijk is aangezien ik weet hoe lastig dat was bij cambridge.

Ik ga beginnen met de 5 daagse minikuur Stap A van Weight care. Het liefst was ik weer met camebridge begonnen, maar ik vind het domweg veel te duur. (50 euro per week).

Ik wil graag weten wat handige gezonde dingen zijn die ik naast het weight care dieet kan gaan eten.

1. Uiteraard rauwkost, maar zijn er ook gezonde mueslirepen van bv de Aldi die ik bij geval van nood(honger) en in het weekend kan eten?

2. Daarnaast ben ik op zoek naar iets waarmee ik op een gezonde manier een smaakje kan geven aan de 1,5 tot 2 liter water die ik op een dag moet drinken.
En dan denk ik aan de potjes die je bij het cambridge dieet kan kopen om een smaakje aan je water te geven.
cambridgeweightplan.hk/img/flavoured.png (link kopiėren in browser)

Iemand gaf mij als tip om dit te gebruiken: xxlnutrition.nl/whey-delicious/xxl-nutrition (link kopiėren in browser)
Maar daar heb ik mijn twijfels bij. Ik ben ook wel van plan te gaan sporten maar ik wil smaak aan die 2 liter water die ik ga drinken en dan lijkt bovenstaand Whey spul mij niet wat ik zoek.

3. Daarnaast ben ik op zoek naar meer gezonde dingen die ik kan eten op zaterdag en zondag als geen weight care producten neem. bv een gekookt ei of een gebakken ei? En moet ik het eigeel dan ook eten of alleen het eiwit? enz. enz. Volkoren brood of een volkoren cracker? Met kipfilet of mager vlees? En hoeveel dan?

4. Waar richt het Weight Care dieet zich op?
Het lijkt mij op een grote terugname van de kcal die je inneemt, maar mag ik dan wel extra eiwitten eten om de afbraak van spieren tegen te gaan? Of werken de extra eiwitten en het lage kcal gebruik juist tegen elkaar in?

06-03-2014
20:16:23
Reactie van lin:

hoeveel ben je afgevallen met weigthcare? heb ook 25 kilo verloren met cambridge? heb er 7 weer bij, nu aan t sporten sinds 6 jan, en nog maar 2 kilo er af. dus schiet niet op. moet wat extremers doen.

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Frank
Software: Frank